Omdat ik zag dat hij er nog niet was, het eindexamenkandidaten topic voor 2016. Een topic dat elk jaar weer terugkomt.
Zelf doe ik examen op VWO niveau.
voor de modjes, ik weet niet of dit al mag.
Nog even een reminder, heb ik even uit de beginpost gehaald van het vorige topic. Kon mijn bericht erin niet terugvinden, maar wel de citaat uit de beginpost:
Hey dames even een belangrijk bericht. Girlscene heeft het volgende bericht gehad van de ketencoördinator kijk- en luistertoetsen:
‘Er komen steeds meer berichten bij in het topic en er wordt ook door niemand aangegeven dat dit niet de bedoeling is.Dat leerlingen onderling informatie uitwisselen kunnen we niet tegengaan. Het moet alleen niet de bedoeling zijn dat leerlingen via Google en een forum deze informatie kunnen achterhalen. Deze toetsen worden de komende jaren nog door scholen gebruikt en wij zien graag dat elke leerling een eerlijke toets krijgt zonder voorkennis.’
Naar aanleiding van dit bericht willen wij eigenlijk zoveel mogelijk voorkomen dat er inhoud van toetsen wordt besproken. Elkaar helpen met hoe je je kunt voorbereiden op dit soort toetsen mag uiteraard wel. Mocht je reacties zien waar inhoud wordt besproken kun je zelf netjes aangeven of ze het misschien willen weghalen en als ze vragen waarom, kun je verwijzen naar de beginpost. Ik zal dit bericht daar namelijk ook plaatsen. Mocht je het idee hebben dat deze persoon het niet snel zal zien en aanpassen, kun je het ook rapporteren, dan halen wij het weg. Ik hoop dat dit duidelijk is en jullie elkaar helpen eraan te herinneren als dat nodig is. Dankjewel !