Eindexamenkandidaten 2014!

Wie doet er nog meer eindexamen dit jaar?

Nog niet iedereen is alweer begonnen, maar we kunnen niet vroeg genoeg beginnen :sunglasses:. Wie weet kunnen we elkaar door de examenstress, profielwerkstukken, examentrainingen, uitslagdagen, SE-weken en het naderende afscheid heen slepen! Of natuurlijk schelden op die * leraar die z’n toetsen weer niet op tijd heeft nagekeken of die zulke originele uitleg geeft dat uiteindelijk zelfs zijn sectie-collega’s het niet meer snappen :hammer:.

Edit mod: nog even voor de duidelijkheid: het doorspelen van informatie over/antwoorden op al afgenomen examens is niet toegestaan. Zelfgemaakte aantekeningen, samenvattingen et cetera delen, mag wel.

Ik! School begint 2 september. Maar ik doe eindexamen mavo, best spannend! Haha

Ja ik begin maandag in mijn examenjaar!

Ik! Voor economie, maatschappijleer en Engels, havo :slightly_smiling_face:

Het liefst wil ik huilen, want ik heb al 2 examens achter de rug (mavo en havo). En nu doe ik dit jaar weer examens op vwo :'D

er gaat ons een zeer stressvolle en drukke tijd tegemoet

ik ben weer aan de beurt!

Niet voor de middelbare school, maar voor PW Kinderopvang niveau 3, examenjaar. :cold_sweat:

Ik vind het nu al niet leuk meer :frowning_face: , morgen hebben alle klassen introductie (survival in de bossen, zwemmen, teambuilding etc.), en wij? Wij hebben profielwerkstukdag :dry: .

Ik heb vorig jaar havo examen gedaan en ik wens jullie heel veel succes!

Hou al je huiswerk goed bij en begin op tijd met leren voor een toets. Dit is wat ik 4 jaar lang op vwo niet had gedaan. Ik ben van vwo 4 naar havo 5 gegaan. En ik merkte echt dat als ik mijn huiswerk echt serieus maakte en een paar dagen van te voren begon met leren dan het veel scheelde. Hierdoor streste ik ook veel minder voor een toets. Ik wist dat ik er alles aan had gedaan om het te leren en beter dan je best kun je niet doen.

Nogmaals: Veel succes! Jullie kunnen het! Girlpowerrr :upside_down_face:

Mensen houd je vast want het gaat heel snel! Heel veel succes allemaal :slightly_smiling_face: en niet te veel stressen! Komt allemaal goed. Mastertip: jat geen examens.

Ik wens iedereen hier heel veel succes!
Vorig jaar had ik examen op 't VMBO-T, mavo dus (: Gelukkig geslaagd en had het echt erger verwacht, het valt echt reuze mee!
Vaak zijn je SE’S moeilijker dan je CE’S.
Wat tips van mij (: :

• Alle aantekeningen goed bewaren en in een mapje stoppen, al is het alleen maar om 't door te nemen voor je examen
  • Probeer zo goed mogelijk je SE’S te maken, als je daarvoor al je punten voor scoort dan ga je met een goed gevoel je examens in! Dat is toch wel 'n verschil als je met een 4/5 dan met een 7/8 je examen in gaat, dan voel je je vanzelf wel opgeluchter (:
  • Als je iets niet snapt, gewoon vragen! Desnoods doe je bijles om alles nog 'n keer goed te snappen, ik raad je wel aan bijles te nemen 'n weekje voor de examens dan blijft het nog goed in je hoofd zitten! (:
  • Over je profiel/sectorwerkstuk zou ik van te voren al gaan bedenken over welk onderwerp je het wilt gaan hebben, later kan je dan 'n specifiek onderwerp gaan kiezen maar dat je in ieder geval 'n idee hebt waar je moet beginnen.
    Last but not least: Geniet ervan! (: Het examenjaar is het leukste jaar in je hele middelbare schooltijd, want het is niet alleen maar leren leren en nog 'ns leren, maar het jaar gaat erg snel voorbij! Denk eraan dat je lekker na de examens vrij bent, en dat er op (sommige) scholen veel minder proefwerken worden gegeven!

Ik wens jullie al het beste toe, en als iemand samenvattingen nodig heeft, of examenbundels, just ask me! (: Alles is wel van het niveau VMBO-T

I’m in! M’n havo diploma halen dit jaar, gaat een moeilijke worden maar we gaan het doen!

Ik heb vorig jaar examen vwo gedaan, en het examentopic van girlscene heeft mij toen erg geholpen! Je bouwt echt een band op met de meiden, haha. Succes iedereen! Het komt goed! Geen examens stelen!

Ik heb vorig jaar havo examen gedaan maar ben gezakt door wiskunde, dit jaar ben ik dus weer van de partij!
Ik wens iedereen alvast heel veel succes!

Mavo examenjaar

Ik weet dat vele van jullie er misschien toch niet naar gaan luisteren (deed ik ook niet lol): maar het valt uiteindelijk allemaal wel mee, dus niet teveel stressen! Als je net als ik zo’n stresskippetje bent geen examens nakijken :’) anders denk je dat je een 2 hebt ipv een 6. Succes!

HAHAH ja en dit ja.

Oh ja inderdaad, aan nakijken heb je echt niks! Op zich had ik bij Engels, Frans en Duits wel een redelijke indicatie, maar voor Nederlands had ik uitgerekend dat ik een 5 ofzo zou hebben en uiteindelijk had ik een 8. En bij de andere vakken weet je het gewoon nooit.

Ik ga dit jaar eindexamen doen op gymnasium. Ik heb 5 jaar lang niks gedaan dus misschien wordt het nu maar eens tijd.

Iedereen die dit schooljaar examen doet alvast heel veel succes! Ik heb dit jaar examen gedaan en ik heb echt heel veel gehad aan het examentopic hier :slightly_smiling_face:

Heujjj (ik kan quoten!!! :sunglasses:), nog iemand! Maar na 5 jaar denk ik niet dat ik me er nog toe kan zetten helaas, daar heb ik de discipline niet (meer) voor. De enige momenten dat ik echt ga leren zullen denk ik tijdens de examentrainingen gaan komen ben ik bang :flushed:.

Is er trouwens nog niemand die een klas (of twee) heeft overgeslagen en dus ook een stuk jonger is dan de rest? De mensen in mijn klas zijn allemaal 18 of bijna 19 (sommigen 17, maar die worden ook al snel 18) en ik ben 15.