eindexamengala

{ik weet niet zo goed in welk topic dit hoort dus ik plaats het maar even hier, mag verplaatst worden!}

Lieve meiden, ik heb jullie hulp nodig. Mijn vriendje en ik doen allebei eindexamen dit jaar, en zoals ieder jaar is er op de avond van de laatste examendag het gala. Ik zou hier heel graag naar toe gaan met mijn vriend, maar hij wil graag met vrienden ‘omdat dat hoort’… Dan zou je natuurlijk denken, dan ga jij toch met vriendinnen? Het probleem is alleen dat ik die niet echt heb, er is niet echt een groepje waar ik bij hoor en het meisje die ik echt als vriendin beschouw gaat wel met haar vriendje. Nu zit ik er aan te denken om alleen te gaan, omdat ik niet aan een random groepje durf te vragen van hé kan ik met jullie mee. Wat zouden jullie in zo’n geval doen, gewoon alleen gaan? Ik heb mijn vriendje echt geprobeerd te overtuigen maar hij wil écht niet…

Heel erg bedankt alvast! xxx

1. Je kan aan je vriendje vragen of je met zijn vrienden mee kan gaan erbij enzo, gezellig toch ?
  2. Je kan met een paar meisjes in je klas mee gaan. Ik heb precies hetzelfde en meestal trek ik dan een beetje met hun op enzo.

xx

Niks mis met alleen gaan, je ziet je vriendje en die vriendin daar toch wel. Je kan ook aan je vriendin vragen of je met haar en haar vriend mee mag als je het echt niet zit zitten om alleen te gaan. Een goede vriendin begrijpt dat wel!

Bij ons gaan er heel veel alleen! Niks raars mee! Maar je kan altijd aan je vriendje vragen of je misschien ook met hem en zijn vrienden mee mag of aan een groepje meisjes waar je nog het meeste contact mee hebt! Sowieso zie je elkaar daar toch wel!

Is mijn school de enige die niet een gala ofzo had?

mijne ook niet =(

Serieus, zijn er scholen die geen eindexamengala hebben :O?

Zijn er scholen waarbij het niet de gewoonte is om een date mee te nemen? Bij ons was dat altijd dikke stress voor de vrijgezellen, want die moesten dan iemand vragen etc. Ik vind het echt nogal raar dat dat ergens anders niet zo is. Als je bij ons niet met je vriend/vriendin aankwam, wou dat zeggen dat het uit was. :’) Maar goed, Nederland-België verschil waarschijnlijk.

Als er nog mensen zijn die alleen gaan, zou ik ook alleen gaan!

Waarom ga je niet gewoon met je vriend en zijn vrienden mee? Ik ben ook de date van mijn vriend met zijn gala, maar we gaan gewoon samen met zijn vrienden er naartoe. Dan ga je toch samen met hem en is hij met z’n vrienden. Als je eenmaal daar bent zie je toch wel weer andere mensen.

En anders vragen of je met je vriendin en haar vriend mee mag. Als je eenmaal daar bent, zie je je vriend ook wel weer en andere mensen :slightly_smiling_face:

Je kan er toch zelf 1 organiseren?