EIndexamengala crisis

Hallo daar, :slightly_smiling_face:
Ik heb een klein probleempje waar ik eigenlijk wat advies over wil vragen. Ik zit nog (niet voor lang meer) op de middelbare school in mijn examenjaar en zoals iedere school hebben wij ook een eindeaxamengala. Dat klinkt op het eerste gezicht heel leuk en ik had er eigenlijk ook wel veel zin in. Alleen weet ik niet met wie ik naar het gala moet gaan. De situatie is nu als volgt: mijn 3 beste vriendinnen hebben allemaal een vriendje (ik zelf niet) en gaan waarschijnlijk met hun naar het gala, voor mij leek het dus eigenlijk geen optie omdat het als ik vraag of ik met hun (of één van hun) mee mag, omdat ik wel weet dat ik met hun mee mag, maar ik dan voel alsof ik tussen hen en hun vriendje in komt te staan en me zelf ook het derde (of zevende) wiel aan de wagen voel.

Verder heb ik nog één goede vriend, die een vriendin (ze zijn gewoon vrienden) meeneemt naar het gala. Ik dacht dat hij het niet erg zou vinden als ik met hun mee ging, dus dat heb ik gister gevraagd. Nu blijkt inderdaad dat hij het niet erg vindt als ik mee ga, maar dat de vriendin liever heeft dat ik niet mee ga. Die optie valt dus ook af.

Verder heb ik buiten school om niet echt iemand waarvan ik denk: “Heee! JIJ MAG MEE!”. Om nou zomaar met iemand anders uit mijn klas mee te lijkt me ook niet leuk, omdat ik niet veel met de rest van mijn klasgenoten optrek.

Ik zie zelf echt niet meer met wie ik naar het gala zou kunnen en om eerlijk te zijn voelt dat best vervelend. Het zou namelijk alleen maar leuk moeten zijn, en niet moeilijk moeten zijn om iemand te vinden die met je naar het gala wil.

In ieder geval: wat zouden jullie doen?

Ik zou het met je vriendinnen bespreken. Dat je er heel erg mee zit en niet alleen wil. Maar als ik het zo bekijkt gaat het dan toch vooral om het aankomen bij het gala? Op de avond zelf kun je sowieso met je vriendinnen gaan kletsen :wink: Stel anders voor om gewoon als groep te gaan, al je vriendinnen met dates erbij!

Ik moet wel zeggen dat ik het een beetje lullig vind van die vriend van jou dat hij een andere -normale- vriendin boven jou plaatst. Maar goed.

Ik zou je niet te druk maken en gewoon lekker gaan! Trek je mooiste jurk aan en maak je fantastisch op, zodat iedereen wel met je wilt dansen (; Je ziet daar wel met wie je optrekt, of je vriendinnen of gewoon met die vriend (die zal toch ook niet de hele avond vastgekleefd zijn aan die andere vriendin?) en daar zijn ook nog heel veel mensen met wie je een praatje kan maken of mee gaan dansen. En als het dan echt niet leuk blijkt, ga je gewoon weer naar huis haha, je hebt het geprobeerd! In bed Gossip Girl kijken is ook leuk.
Als je het echt niet ziet zitten zou ik anders proberen een vriend/vriendin van een hobby/club te vragen of je broer/zus/neef/nicht, er is vast wel iemand die het leuk zou vinden om met je mee te gaan. Misschien vergt het wat van je moed, maar je moet er wat voor over hebben (;