Eindexamen VWO 2013

Het eindexamen topic vind ik een beetje te algemeen omdat vmbo en vwo best ver uit elkaar liggen ook qua stof enzo
Daarom hier een specifieker topic waar we elkaar kunnen helpen want de SE1 zijn er al bijna.
Ik ben vorig jaar gezakt dus voor mij de 2e keer vwo6 en het eindexamentopic vorig jaar had mij toch wel veel geholpen, kon daar alles nog vragen wat ik niet snapte

wanneer is jullie SE1? en wat is de stof voor jullie toetsen?

niemand hier vwo 6?

Goed plan, ik zit nu in 6VWO met profiel N&G. Mijn eerste SE-week is in week 46 dus over 6 weekjes. Al wel m’n eerste SE-toetsen gehad (Tja mijn school doet ook aan toetsen buiten de toetsweek om)

Hee, ik zit ook in 6 VWO (N&G en N&T) op het ROC Ter AA. Ik heb eerst 5 jaar op VWO gezeten, maar ik ben toen toch naar HAVO gegaan. Vorig schooljaar had ik dus mijn HAVO-diploma gehaald, maar toen koos ik er voor om toch weer terug naar VWO te gaan. Dit is wel echt een omweg, maarja, ik had 2 jaar geleden tot mijn spijt de verkeerde beslissingen genomen…
Maar ik doe nu iig VWO op het ROC Ter AA, maar we beginnen nu wel helemaal vanaf de 4e klas stof… Wat ik best raar vind. Want nu doe ik eigenlijk de 4e, 5e en 6e klas in één jaar. Ik vind het echt ongelooflijk zwaar en ik ben echt bang dat ik het niet haal. Ohja, ik volg een volledig pakket + ik moet PWS overnieuw doen :frowning_face:
Ik hoop dat we in deze topic onze vragen aan elkaar kunnen stellen en elkaar kunnen steunen! En ik hoop natuurlijk dat iedereen dit schooljaar slaagt!
Groetjes! :slightly_smiling_face:

Vorig jaar gym6 gehaald, dus iedereen hier zowel met als zonder klassieke taal super veel succes op je eindexamen!

Zit nu ook in 6VWO, met profiel C&M… over 6 weken alweer de eerste toetsweek, moet echt voldoendes halen, vooral voor geschiedenis…

Ik ook! Zit in 6 gym, met C&M. Ik weet nog niet eens wanneer mijn eerste toetsweek is, shame on me. :cold_sweat:

oehh dan is t bij jullie allemaal best laat,
mijn toetsweek begint volgende week al net voor de vakantie

Aaah leuk topic! Ik zit op 6VWO met het profiel NG/NT! Mijn eerste SE’s beginnen morgen, aaah…! Vandaag en gister gewoon les gehad tot 4 uur en nu kan ik morgen om half negen al een proefwerkje Grieks maken, echt kut!

Ik heb zojuist examenbundels besteld, ik wilde ze dan voor vier vakken en dat is best wel duur dus heb ik ze tweedehands besteld en dan maar meteen voor alle vakken : )

Nog meer lotgenoten die Grieks hebben? Zo ja, hoever zijn jullie in het boek? Want onze leraar gaat echt als een tierelier, we zitten nu al bij de tekst ‘verzuchting’ op pagina 56, ik heb echt het idee dat die man véél te snel gaat!

Ik doe ook 6VWO , dit lijkt me handig :3.

ik heb vorige week scheikunde SE gehad, ging echt heel slecht en morgen M&O SE. De rest laat nog even op zich wachten haha!

Ik meld me! Ik zit in 6gymnasium en ik hoop hier ook wat lotgenootjes te vinden met Latijn haha.

Mijn toetsweek begint 18 november!

Krijgen jullie examenbundels niet automatisch? ö Wij krijgen die gewoon bij ons boekenpakket, of bedoel je van die extra uitbreidingsbundels?

Met Grieks zitten wij op pagina 35, Vooroordelen. Ik vind dat we precies op een fijn tempo gaan, niet te langzaam bij de stof stilstaan maar toch wel goed behandelen. Ik vind het echt een leuk onderwerp en leuk om te vertalen trouwens! Tien keer beter dan bij Latijn, Seneca. Dat zijn slaapverwekkende teksten, zeg. D:

mijn toets week is van 26 november t/m 30 november. Wij hebben 3 keer per jaar toetsweek, en omdat wij laat vakantie hadden is die nogal laat.
mijn tussentijdse-soort-van-toetsweek is volgende week al is er dan maar een toetsje, er zijn dit keer weinig tussentijdse-SE’s maar 3.

Bedoel je de gewone examenbundels, waarvan je ook samengevat hebt? Nee, die krijgen we er niet bij, die moet je zelf kopen als je ze wilt.

Idd! Grieks heeft vele leukere teksten dan Latijn, ik heb (gelukkig) alleen grieks : ) Vooroordelen, haha, die tekst ken ik nu helemaal uit mijn hoofd… Korintische vrouwen, ik ben naar buiten gekomen, laten jullie me niets verwijten… Haha, dan gaan wij wel heel snel, wij zitten al bij de 17de tekst of zo en jullie bij tekst 4… Ach, dan heb ik straks misschien tijd over, wie weet : )

ik zit ook in 6 vwo met N&G, en de week na de herfstvakantie hebben wij de eerste se’s… zenuwachtig!

Ik geloof van wel ja! Wel handig dat wij die automatisch krijgen dan, ik zou absoluut te lui zijn om ze anders aan te schaffen en dat zou niet in mijn voordeel werken. ;p

Pff wees maar blij ja, ik heb Latijn altijd een leuk vak gevonden maar dit eindexamenonderwerp komt me na een halve periode al mijn neus uit. Hahaha wow! Je kent hem serieus uit je hoofd! Netjes! Hoop dat je ze over een half jaartje nog steeds kent, dan ga je het echt prima redden. ^^ Pff ja, ik denk dat jullie inderdaad heel veel tijd over hebben voor herhaling, of om eventueel grammaticale zaken of je vocabulaire nog eens goed op een rijtje te zetten. Handig, zou ik zeggen.

Ik zit in 6 gymnasium met het profiel emcm. Sunflowerss ik ben je lotgenoot! Hoe vind je Seneca?

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD:

6gym, NG+NT. En ik wil nu al niet meer :confused:

Meh wij doen pas halverwege het jaar wat we moeten doen voor grieks eindexamen. We doen nu eerst de illias. :""C mogen we lekker alles super snel leren.

However, ik stress voornamelijk voor wiskunde. Dat is gewoon serieus alles van de eerste tot nu. Vet veel

Dit kan allemaal best in het algemene eindexamentopic 2013.
Het is niet nodig voor elke stroming een apart examentopic aan te maken.