Eindexamen Filosofie VWO 2009

Ik ben net begonnen met leren voor Filosofie maar ik zit nu al vast:P Er zijn hier vast wel wat meer mensen die Filo hebben dus…

Nouja bij die 2e eindterm (achter in dat boekje) staat dus religie als overtuiging als 1 van de drie perspectieven. Als ik dan in het betreffende hoofdstukje/kopje kijk staat daar: “We kunnen dus proberen om het wezen van religie te zoeken in een kosmologisch of ontologisch idee van iets hogers, van transcendentie of van heiligheid.”

Bedoelen ze daar dan gewoon mee hoe de relatie tussen het wereldlijke is ten opzichte van het heilige of? Snapt iemand dit?

Haha ik heb filosofie net laten vallen, maar ik was wel al begonnen aan die opdrachten. Leezenberg bedoelt de drie-indeling van rede&religie als overtuiging, waarde en praktijk en die moet je dan kunnen uitleggen. Maar die drie-indeling komt in ieder hoofdstuk terug dus als je dat doorleest zie je dat meteen. Succes!

Heeeeeel veel succes ermee :astonished:

Dankje Anna, ik denk dat ik het nu snap;)

En bedankt voor de succes xD

Volgend jaar pas m’n filosofie examen. Het zou idd helpen als ze dingen wat simpeler zouden zeggen ^^

Ha xD Dan zou het wss geen filosofie meer zijn xD Ze doen wel extreem moeilijk soms!

Ik ken wel een jongen die je kan helpen
hij heeft wel een baard.

Snapt iemand nou wat Quine zo erg vindt aan de logisch empiristen? Mijn leraar verwachtte hier trouwens een vraag over xD

Hoe ging het bij jullie? Ik vond de formulering van de laatste vraag echt RAAR dus ik hoop dat die niet mee gaat tellen. Verder vond ik hem wel redelijk makkelijk!