Eindelijk weer afspreken, wat nu?!

Hey allemaal,

Ik hoop dat er iemand is die heel goed is in het ontcijferen van jongens want ik snap er even helemaal niks meer van. Al sinds november heb ik flow met een jongen die bij mij in de klas zit. Ik weet natuurlijk wel dat een relatie binnen de klas echt verschrikkelijk kan zijn maarja… In het begin spraken we nog wel vaak(met een groep) af en was het nogal van dat stille flirten. Ergens in februari hebben we eindelijk toegegeven dat we elkaar “leuk vinden” maar sinds dien is het moeilijk.

Hij is heel verlegen en ik kan ook nogal onzeker zijn waardoor ik overal aan ging twijfelen opeens. We spraken toen op de een of andere manier nooit meer af en op school gingen we (buiten de 4 uur in de week dat we naast elkaar zitten) ook niet veel meer met elkaar om. Waarschijnlijk omdat we allebei niet meer zo goed wisten wat we nu moesten. Dan kwamen dus al die dingen waar ik onzeker van werd. Hij is amper op app en reageer vaak zo jongensachtig kort. Soms krijg ik echt het gevoel dat hij in een soort ‘man-period’ zit. De ene dag appt ie me nog uit zichzelf en met hartjes en zegt ie lieve dingen enzo en de andere dag reageert ie amper en lijkt alles wat ik doe fout.

Sinds vorige week is het helemaal moeilijk. We zouden eindelijk weer met een groepje gaan afspreken alleen toen hij hoorde dat een bepaalde jongen (G) ook mee ging schoot de jaloezie hem een beetje boven het hoofd en wou hij niet meer. Hij Appte toen echt hele verschillende dingen. Aan de ene kant wou hij me eigenlijk die dag daarna officieel gaan vragen(want dat wou ik graag) en was ie bang dat ik iemand anders leuker zou vinden en aan de andere kant zei hij op een gegevenmoment dat het niks meer ging worden tussen ons. We hebben dat weekend niet meer geappt maar terug op school zei hij dat ie me toch nog wel heel leuk vond. Uiteraard gebeurden er toch weer niks. Nu zitten we al een week dat we wel appen en elkaar ook nog wel leuk vinden maar geen hartjes, geen duidelijkheid gewoon niks. Morgen gaan we toch nog met een groepje van 4 afspreken(zwemmen en daarna film kijken) en ik weet niet wat ik nou moet doen. Moet ik m’n best gaan doen en gewoon ervan uit proberen te gaan dat hij me nog wel leuk vind en echt alles eruit halen of hem zijn best laten doen waarvan ik bang ben dat er dan niks gebeurt??

Ik hoop echt dat er iemand zo lief is om dit allemaal te lezen en die me wil helpen…

-XXX-

Ik zou er met hem over praten en vragen wat hij er nou van vind, het is nu inderdaad echt behoorlijk onduidelijk. Kan er ook niet echt uit maken wat hij nou wilt, komt een beetje onzeker over. Het beste om daar achter te komen is om er met hem over te praten :wink:

Ga naar hem toe en vertel die knuppel dat je hem leuk vindt en hij zich geen zorgen hoeft te maken dat je iemand anders leuker vindt. En vraag hem of hij wel of niet officieel verder wil gaan.