Eindelijk: een oogcrème die werkt!!

Voor alle duidelijkheid: ik kom hier niet zomaar gratuit reclame maken… Maar af en toe, krijg je door omstandigheden een productje in handen dat zo geweldig goed is, dat je het toch even aan de wereld wil laten weten… :slight_smile:

Review over Estee Lauder Revitalizing Supreme Global Anti-Aging Eye Balm – Estee Lauder…

• algemeen: 4,5 uit 5
• werking: 5 uit 5
• textuur/geur: 4,5 uit 5
• prijs/kwaliteit: 4 uit 5
• verpakking: 3 uit 5

Dankzij The Insiders test ik nu al een drietal weken de nieuwe Revitalizing Supreme Global Anti-aging Eye Balm van Estee Lauder.
Eerst even toegeven: ik ben al jaren een grote (en toegewijde) fan van de betere cosmetica… Ik heb altijd een probleemhuid gehad - overgevoelig, snel allergische reacties, met occasionele vlekken en oneffenheden tot gevolg… Dus een goed high-end product, dat effectief doet wat het belooft - daar ben ik altijd wel naar op zoek! :slight_smile: Bovendien: ook al heb ik een meer dan uitgebreide collectie producten in m’n badkamerkastje verzameld, ik had, puur toevallig, nog geen enkele ervaring met het merk Estee Lauder… En ook: een goeie oogcreme vinden, handig én nuttig én efficiënt, daar was ik door de jaren nog niet in geslaagd… Ik heb door de jaren al tientallen (vaak erg dure!) oogproducten van goeie merken geprobeerd - er was telkens opnieuw een probleem… ik vertoonde allergische reacties, zag geen verbetering, kreeg net meer last/rimpels/wallen mét een product dan zonder een product… Meer nog: ik had gewoonweg geen oogcreme staan - en eigenlijk had ik, na alle ontgoochelingen, irritaties en frustraties, zelfs al uitgemaakt dat het voor mij niet meer hoefde, specifieke oogverzorging…

Met andere woorden: zonder specifieke connotaties, maar met veel hoop begonnen aan het testen van deze oogcrème. Echte verwachtingen had ik niet - daarvoor was ik al net iets te vaak ontgoocheld geweest in (dure) oogcrèmes allerhande…
En ik ben dan ook zeer blij te kunnen melden: ik ben bijzonder aangenaam verrast én, na deze 3 weken, extreem tevreden over de Eye Balm!

• Algemeen effect na drie weken gebruik, 's ochtends en 's avonds, bij mijn vaste cosmeticaritueel:
    Mijn oogopslag is frisser, helderder, wakkerder… Ik lijk minder vermoeid te zijn! Droogtelijntjes en de eerste fijne rimpeltjes lijken vervaagd, of toch wat weggegomd. De huid onder én naast mijn ogen is extreem zacht, zonder ‘poederig’ aan te voelen en lijkt ook ietwat minder gezwollen te zijn - zowel in de morgen als naar de avond toe. Wallen (walletjes) heb ik nog steeds - maar ze zijn minder prominent en opvallend…
    Het valt mezelf al op elke keer ik in een spiegel kijk - en ik begin systematisch meer en meer opmerkingen te krijgen over het feit “dat ik er toch zo fris uitzie”…
    Ik had het niet verwacht - maar ik heb door deze testcampagne dus eindelijk een oogcreme te pakken gekregen die blijkt te werken!!
    Meer nog: aangezien je de ‘echte’ effecten kan verwachten na een viertal weken consequent gebruik - de cyclus van je huidcellen indachtig - blijf ik gegarandeerd verder smeren! De voorlopige resultaten zijn zodanig positief, duidelijk zichtbaar en daardoor overtuigend, dat ik de verbeteringen écht niet wil en kan negeren! :wink:

• De textuur is dik, romig en vol, zonder vettig of plakkerig te zijn - voelt zeer aangenaam en, in tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten van zo’n dikke crème, trekt deze fenomenaal snel in: binnen de 30 seconden, zonder ook maar het minste glimspoor na te laten. Make-up kan er direct boven op en blijft bijzonder goed zitten.
    Ook interessant: dit product bevat geen ‘tint’ en moet het dus niet hebben van een laag (gekleurde) ‘camouflage’ - wel had ik een beetje een ‘perle de lait’-gevoel (parelmoereffect) bij kleur en textuur. Wellicht is dat te verklaren door de aanwezigheid van kleine ‘lichtreflecterende’ deeltjes in de crème… een soort miniscule gouden ‘spikkeltjes’, die licht weerkaatsen en waardoor je inderdaad, al na het eerste gebruik (!) de indruk krijgt een frissere en wakkerder oogopslag te hebben! Bijkomend voordeel: deze shimmers zijn extreem subtiel. Ik heb meermaals met m’n neus tegen de spiegel moeten hangen om ze te kunnen zien - en wellicht waren ze me, zonder opmerkingen van andere testers, niet eens opgevallen…
    Let wel - natuurlijk moet je dit product dan ook correct gebruiken… een zeer kleine hoeveelheid onder en naast elk oog, die zorgvuldig wordt ‘ingeklopt’…
    Bovendien kan dit product ook als maskertje gebruikt worden - ideaal voor een klein wekelijks ‘relaxmomentje’ - en ook hier weer, schrok ik van het goeie directe effect op de huid rond mijn ogen!

• Van de geur aan het potje schrok ik eerst wel een beetje - die vond ik een beetje sterk en eigenlijk ook ietwat ‘medisch’… Maar: ik heb de indruk dat de geur zeer snel vervliegt na het aanbrengen - waardoor ‘neutraal’ wellicht de beste term is om de uiteindelijke geur mee te beschrijven… Dat vind ik een pluspunt - een oogcreme hoeft per slot van rekening geen parfum te zijn. En al te sterke geuren zorgen even goed voor irriaties - dat kan je best missen, rond je ogen…

• Verpakking: tja… da’s een kwestie van smaak. De creme zit in een goed gevormd, kwalitatief hoogstaand, ‘gouden’ kunststof potje… Dat op zich handig is in gebruik: het sluit goed af en op het dekseltjes zijn er zelfs geen vingerafdrukken zichtbaar - dat is ook weer mooi meegenomen. Ook een aardig, kwalitatief detail: er is een soort ‘tussendekseltje’ voorzien - waardoor je de creme toch weer elke keer mooi kunt afdekken. En: voor wie andere producten van Estee Lauder gebruikt, volgt dit potje mooi de huisstijl van het merk. Wat mij persoonlijk betreft: ik vond het potje maar een lelijk ding. Ik hou niet van goud - het is me niet iets te veel ‘bling’ en meer nog: ik vond het potje behoorlijk klassiek en oubollig aandoen… Aan de andere kant - verpakking is maar verpakking, natuurlijk… Al is het in mijn ogen een lelijk potje - het is wel een handig lelijk potje, van goede kwaliteit…
    Ook goed te weten: er zit geen spateltje bij het potje. Voor mensen die sowieso liever een tube of pompje gebruiken, is dit misschien niet handig… Ikzelf prefereer een potje, en vind dat handiger en overzichtelijker - al is het maar omdat ik dan de verpakking volledig kan ‘leeggebruiken’.

• Prijs: aan de aanbevolen prijs van 55 euro is dit geen goedkoop productje, nee… zeker niet als je in aanmerking neemt dat het uiteindelijk toch om een ‘aanvullende’ creme gaat in je vaste set cosmetica. Aan de andere kant: je hebt zo weinig crème nodig per gebruik, dat dit product echt wel als zeer zuinig uit de bus komt… Ik ben nu ruim 3 weken bezig, en het potje in kwestie ziet er nog steeds niet uit alsof er écht iemand aan begonnen is… Waardoor ik toch nu al voorspel dat ik er makkelijk maanden mee kan doen… Met andere woorden: dat werpt al een heel ander licht op het prijskaartje in kwestie! Ik wil op veel bezuinigen, maar niet op m’n persoonlijke verzorging…

• Niet getest op dieren: voor sommigen is dit misschien maar een triviaal punt, maar voor mij is dit toch wel belangrijk: de producten van Estee Lauder zijn (voor de Europese markt althans) niet getest op dieren (in vivo). Altijd blij te weten dat er geen dieren moeten lijden voor mijn beauty-rituelen… :slight_smile:

• Bijsluiter: het bewijst toch ook maar weer dat er oog voor detail en kwaliteitszorg aanwezig is… De bijsluiter bij de oogbalsem is duidelijk geschreven, goed verstaanbaar en zeer verzorgd. Wel jammer: er worden geen specifieke aanwijzingen gegeven voor gebruik (kleine hoeveelheid, niet smeren maar ‘tappen’, hoe leg je een maskertje…) Toegegeven: als je dat niet weet, kan je het opzoeken - maar het had ook wel op papier mogen staan. Al bij al - als ‘minpuntje’ is dit uiteraard slechts een ontzettend klein detail…

Mijn conclusie:
De Revitalizing Supreme Global Anti-aging Eye Balm van Estee Lauder is voor mij een échte ontdekking! Niet alleen ben ik ontzettend verrast en tevreden over de werking ervan - de resultaten zijn, na amper drie weken, al zodanig indrukwekkend dat ik heel snel de knoop doorhakte voor mezelf: dit product wordt een vaste waarde in mijn badkamerkastje!!
Pluspunten
• Romige, volle textuur, zonder vet of plakkerig te zijn
• Trekt enorm snel in
• Ook bruikbaar als masker
• Make up blijft goed zitten
• Al optische resultaten na het 1e gebruik
• Niet getest op dieren
• Extreem zuinig in gebruik
• Zeer goeie prijs-kwaliteitverhouding
• Geen overheersende geur

Minpunten
• Ietwat ‘oudbollige’ verpakking
• Bijsluiter had nog net iets vollediger gekund

Flikker op man, dit is gewoon reclame. :’)

Als je een goed product hebt kom dan niet meteen met een hele review aanzetten… dit is niet echt iets wat je neer zet als je wilt vertellen hoe goed een product is.
Als je reclame wilt maken kijk dan eerst naar de doelgroep… hier zitten vooral jonge meiden op… wat moeten wij met een anti-aging oogcreme?

http://data.boomerang.nl/d/danny-merk/image/doe-ff-normaal-man/s600/doeffnormaalman.jpg

kan je toch ook aardig zeggen. en de kans dat hier op girlscene een man zo’n topic begint is nagenoeg 0.
:’)

Dit lijkt inderdaad wel erg veel op reclame, en het is ook wat Flappie zegt: dit product past echt niet bij de doelgroep van dit forum. Voor de meesten is Estee Lauder te duur en zijn idd niet op zoek naar een anti-age oogcréme :stuck_out_tongue: toch leuk geprobeerd.

wow wat een lap tekst, als je stiekem reclame wilt maken, doe het dan goed ::slightly_smiling_face:

:upside_down_face:

Wat hebben wij nou aan een hele review,
over anti aging creme?
Kan je beter reclame maken op een forum met wat oudere vrouwen
:’)

Behalve dat dit natuurlijk hartstikke reclame enzo is, zit volgens mij niemand hier te wachten op een anti-rimpel creme.

Het is btw bewezen dat als je anti-rimpel creme gebruikt terwijl je nog geen rimpels hebt, dat je dan later juist sneller rimpels krijgt. :wink:

Reclame. slotje.