Ik had tot kort voor 4 jaar een beste vriendin. Nu heb ik wel vaker beste vriendinnen gehad, maar dit ging altijd verwateren doordat we bijvoorbeeld in andere klassen kwam of scholen. Maar met deze vriendin was het toch allemaal een beetje anders. We zouden gaan studeren samen.
Helaas is dit door omstandigheden niet gelukt waardoor ik nu ergens anders studeer. Die omstandigheden kwamen uit mijn kant omdat het dat jaar niet zo lekker met mij ging. Nooit heb ik ondersteuning vanuit haar kant gekregen. Eerder kreeg ik het tegenovergestelde : kritiek. Ik belde haar nooit, toonde geen interesse in haar, ik was kortom een slechte vriendin. Nu twijfelde ik erg aan haar kritiek, omdat wij altijd toch wel een lastige vriendschap met elkaar hadden, waarbij zij zich altijd érg egoïstisch gedroeg. Maar toch was zij mijn beste maatje en ik trok me die kritiek erg aan. Ik ging haar vaker bellen en smsen en op allerlei manier contact met haar opnemen, en zodra zij in het weekend weer thuis kwam (in de plaats waar ik nu momenteel ook nog woon) met haar afspreken (ze woont namelijk op kamers).
Hoe reageerde ze op mijn hernieuwde interesse? Niet. Ze nam nooit haar telefoon op, reageerde niet op mijn smsjes, als we afspraken liet ze me gewoon zitten. Dit kwam niet omdat zij onze vriendschap had opgegeven, maar zo is ze gewoon. Ze reageerde pas wanneer het haar uitkwam, en had altijd smoesjes waarom ze niet had gereageerd (druk, kapotte mobiel, vergeten te reageren, moe, ziek)
Ik heb verdomme zoveel in deze vriendschap geïnvesteerd, al op de middelbare school heb ik een paar vriendschappen min of meer opgegeven voor haar omdat ze jaloers begon te worden, ze ging mee op vakantie met mij en mijn ouders, en ik kreeg áltijd de schuld van alle ruzies die we hadden.
Nu denken jullie miss, laat die trut gewoon vallen wat is je probleem? Ik heb naast die slechte momenten ook goede momenten gehad en ik heb me zeer aan haar gehecht, we hebben alles met elkaar gedeeld en ze was echt mijn beste maatje. Maar nu laat ze me gewoon keihard in de steek, zonder dat ze er wat over zegt. Ze negeert me gewoon en als het haar even uitkomt stuurt ze een smsje terug.
Dit voelt bijna als een soort liefdesverdriet. Aan de ene kant wil ik niks met haar te maken hebben, ben ik super boos hoe zij met mij omgaat, maar aan de andere kant voel ik me zo kut. Mijn beste vriendin wil me niet meer en ik voel me waardeloos.