einde raad :(

ik heb nu al een jaar een vriendje. hij zit niet bij mij in de klas. maar elke dag moet ik weer het gezeur aanhoren over commentaar van mijn klas. negeren helpt niet, want dan gaan ze gewoon met hun hand voor mijn werk dat ik niet verder kan. en dit zo elke dag dus. laatst hebben ze hem een keer op staan wachten en tegen een stilstaande (voor een kruising) bus geduwd. en vervolgens gaan ze in de klas alles lopen verdraaien. van dat hij het heeft uitgedaagd enz… ik word echt gek van mijn klas, vooral bij Nederlands. daar is een docent die net zo hard mee lacht om wat de klas zegt. mijn mentor boeit het allemaal niet zo, hij is niet streng. dus wat kan ik nu doen?

Ik zou denk ik naar de directeur stappen en vertellen over de docent nederlands dat die gewoon mee lacht want die hoort in zulk soort situatie’s in te grijpen.

Als iemand weer een opmerking maakt moet je zeggen nou, moet jij ook weer aandacht hebben? allemaal even naar (die persoon zijn of haar naam) kijken want die moet ook weer aandacht. Het is heel lastig om daar iets op terug te zeggen, geloof me probeer het maar bij jezelf wat moet je op zo iets terug zeggen? en als die persoon weer een rot opmerking maakt gewoon weer die zin blijven zeggen.

Waarschijnlijk zijn sommige mensen gewoon jaloers op jullie relatie en je moet het niet uitmaken door hun.
Probeer het zoveel mogelijk te negeren en niks zelf uitlokken en als ze een opmerking maken zeg dan nou allemaal naar hem kijken hij moet ook weer aandacht of zeg mooi voor je. als je zoeits blijft herhalen is het niet meer leuk voor hun.

En anders je ouders inschakelen.

ik ga het ook zeker niet uitmaken om die klas. het zijn een beetje de aandacht zoekers. ik zal het eens proberen.

Laat me weten hoe het is gegaan!

Ik zou ten eerste je vriend zeggen dat hij aangifte moet gaan doen tegen de hufters die hem tegen de bus aanduwde. Als die bus was gaan rijden en hij kwam er met zijn voet of iets onder dan was het een groot probleem geweest. http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?115

Verder zou ik gewoon die docent en pesters eens filmen en daarmee naar de directeur gaan. Zo van “Dit gebeurt er en de docenten doen er niks mee en lachen zelfs mee” Dan heb je bewijs en is het niet alleen 1 student tegen een hele klas+docent.

Ik zou sowieso met je vriendje praten, dat jullie wel samen op 1 lijn zitten en 1 front vormen tegen de pesters. Anders drijft het jullie uit elkaar en hebben zij hun zin.
Verder zou ik nogmaals met je mentor praten en als hij niets doet, naar de locatiemanager/directeur gaan. Want dit is natuurlijk onacceptabel. Je docenten hadden allang in moeten grijpen, want dit hebben ze echt wel door.

ik heb al vaker met hem gepraat maar hij negeert het een beetje, hij zou er een keer iets aan doen door ze een keer terug te pakken. aangezien ik moeilijk kan negeren word het al lastiger…