eindcijfer berekenen

Hee,
Ik heb mijn examens nagekeken en ik denk dat ik straks gemiddeld
een 6.8 sta. Mijn opleiding wilt dat ik gemiddeld een 7 sta. Weet iemand
of dat wordt afgerond of dat ze echt naar decimalen kijken?
Dankje :grinning:!!
XX

Moet je even kijken op de site van je opleiding, denk ik.

Ja dat wordt altijd afgerond. Want op je eindlijst van je diploma staan de behaalde cijfers in één decimaal en de gemiddelde cijfers in afronding;)

-

Ze kijken echt naar decimalen (denk ik). Ik had dat namelijk ook, ik wilde graag naar havo maar ik moest boven de 7.0 staan. Bij 6.9 mocht het eigenlijk al niet meer.

Maar goed dat is mijn school, misschien dat ze bij jouw opleiding minder streng zijn.

die 6.8 was het gemiddelde van mijn afgeronde cijfers :wink:
(als ik het goed berekent heb dan)

bij mijn opleiding moet ik iig een kopie van me cijferlijst opsturen.

een 7 voor de havo? iedereen met een vmbo diploma kan havo doen xD of je t haald is wat anders

Bij ons op school word je niet toegelaten met minder dan een zeven.

Ik weet niet zeker hoor, maar voor havo is het wel streng en gaan ze kijken naar de decimalen. Maar voor een opleiding het afgeronde ;}

ik denk dat je dit bij je opleiding moet navragen, daar kan niemand iets over zeggen, behalve zij.

Bij ons kan dat dus niet… sterker nog, je moet zelfs in een speciale schakelklas. En je moet een wiskundetoets maken, een positief advies van alle docenten, een motivatiebrief schrijven en op motivatiegesprek komen.

Echt raar dat de eisen van scholen zo verschillen zeg! o:

Bij ons op school moet je ook minimaal een 7 staan (dus geen 6.9) om havo te kunnen doen. En als je dit niet staat moet je een soort sollicitatie gesprek voor de havo aangaan :slightly_smiling_face:

ik hoefde geen toetsen te maken, wel een motivatie schrijven en even op gesprek komen, maar verder word iedereen die zn examen haald en door wilt stromen aangenomen