Hey popjes,
Ik zit in mijn eind examen tekenen en de eind opdracht is het thema : ’ Onder weg ’
Ik zit vast… totaal geen inspiratie…
iemand leuke ideeen? tips? ik mag tekenen , knippen schilderen echte dingen gebruiken…
help?
XOXO
Hey popjes,
Ik zit in mijn eind examen tekenen en de eind opdracht is het thema : ’ Onder weg ’
Ik zit vast… totaal geen inspiratie…
iemand leuke ideeen? tips? ik mag tekenen , knippen schilderen echte dingen gebruiken…
help?
XOXO
ik heb een beetje ik weet ook nie zo goed wat ik moet doen maar wij moeten een arcadisch landschap maken.
maar als je thema onder weg is zou je heel simpel een reis kunnen maken of een deel van een reis, zoals een file of zo iets. maar je kan het ook anders bekijken en een soort van portret maken van jezelf. met daar in niet zo zeer je gezicht verwerkt. maar meer met symbolen en kleuren werken om te laten zien wat je allemaal hebt mee gemaakt hoe je je ontwikkeld en wie je bent. zeg maar jij onder weg on je leven. zoiets.
veel succes
xxx
iets met zee en daar zand op plakken en dan dingen erbij tekenen ik heb ook weinig inspiratie.
Je kan misschien iets met meer dieptegang maken en je zo onderscheiden van de rest . “Onder weg”, kan bijvoorbeeld ook betekenen op weg naar de volwassenheid, volgende levensfase, heel je leven onder weg zijn. Maar een ideetje
.
Maak een woordenspin en schrijf alles op waar het thema ‘onderweg’ je aan doet denken.
Dat wat Appelgroen zegt was ook een van de eerste dingen die in mij op kwam.
voortbreiend op het idee van appelgroen;
je kunt alle levensfasen uitbeelden in zo’n soort evolutietheorieplaatjesvorm (die je vaak ziet, van aap naar mens). maar dan van baby naar oude man of zelfs geest ofzo. en dan heel realistisch in rembrandt stijl en clair obscur.
oeh nu krijg ik zin om dit te gaan doen haha
Misschien is het leuk om zeg maar the view vanuit een of ander vervoersmiddel te tekenen. Dat je nog net ziet dat je bijvoorbeeld door het raam vanuit de trein of auto kijkt, of op je fiets ofzo. En das misschien leuk te combineren met het idee van AppelGroen. Dan ben je letterlijk onderweg naar nieuwe levens fasen=)
Of je tekent bijvoorbeeld een jong persoon (of een kind) voor een spiegel, op een manier dat je alleen de rug van die persoon kan zien en dat het spiegel beeld dan een oud iemand is.
Idk. Succes!
Dit vind ik een heel goed idee!
Ik heb trouwens ook examen tekenen dit jaar, alleen ik heb mijn opdracht nog niet?
*Ohja: je kan het bovenstaand idee ook bijvoorbeeld dat je het verloop op de achterkant door laat gaan, of je maakt de zijkanten vast, zodat het oneindig doorgaat of je doet het minder 3D en gaat gewoon aan de achterkant door
Het is inderdaad heel leuk om iets over de weg naar volwassenheid te maken. Wat me zelf ook wel mooi lijkt, is om zeg maar iets te maken van een aantal willekeurige mensen in een trein, met het raam op de achtergrond.
Oké, in mijn hoofd is het een stuk mooier dan het nu klinkt:’)
ohh, ik had hier laatst een droom over: stel je voor: je zit op een scooter en alles gaat in een flits voorbij, en dan staat er die ene persoon die alles langzamer laat geen:o
weet niet of dit nuttig is, maar misschien kan je er wat mee
Je kan ook schilderen/tekenen/plakken wat er onder de weg zit (:
ik zat te denken aan een achtergrond met een pad stenen ,en dan daar een meisje eigenlijk een soort mode fotografie dat ze onder weg is, en dan haar hele jurk heel groot en mooi ect.
Ah heerlijk! Kom’tie:
Maak een plattegrond van je leven. Dit houdt in dat je een soort wegenstelsel krijgt. Je hebt de weg die achter je ligt, dus je kunt je jeugd gebruiken. En je basisschool… Misschien herinneringen die er echt diep in zitten?
Maar je hebt ook nog het nu en je toekomst. Maak een weg met je ultieme droom en een weg naar de school die je bijvoorbeeld hierna wil gaan doen.
Bij alles kun je foto’s uitprinten en opplakken!
Je kunt hier alle kanten mee op!
Teken iemand die onder een weg ligt. Haha nee dat met die levensfases is inderdaad er leuk! Misschien iets met iemand die opgroeit? Dus eerst bijv. bij een vogel een ei, daarna breekt het en daarna de vogel bij de moeder, en daarna vliegt ie weg? Oke sorry ik heb echt geen inspiratie.
Bij dit denk ik meteen aan een meisje met een rugzak aan het begin van een weg het liefst een bergweg…
-Maar ook aan voetstappen langs de zee
-Een pakketje dat uit een helikopter valt opweg naar naar de handen van een hongerig kindje in Afrika
-een surrealistisch schilderij dat ik ooit zag waarbij een weg door perspectief kleiner werd en vervolgens omboog in een soort treinbaan waar een kind met een trein op speelt
-een zeeschildpad die uit z’n ei komt en onderweg is naar zee
-een vogeltrek/paddentrek/ of een buffeltrek in Afrika
Ja en dat was t wel zo’n beetje
Iemand onder een weg schilderen.
Je kan onder weg ook heel letterlijk nemen en tekenen wat er zich onder de weg afspeelt…
Ik zou het inderdaad lekker letterlijk nemen, zo eigenwijs ben ik wel :’)
Ik zou wat KOPJECHINO zegt inderdaad doodleuk iemand onder een weg schilderen. Bijv. een snelweg dat je nog net de bumper van een auto op je af ziet rijden en dat er dan een ‘scheiding’ is tussen de weg en daaronder, zodat je het half half ziet. daaronder dan een dood of slapend persoon… je weet wel, onderweg naar de hemel…
JAAAA dat kan je er dan in een mooi lettertype onder schilderen:
“On the way to Heaven”
Mijn fantasie barst los