Eigenlijk wil ik het niet uitmaken.

Maar ik heb het gevoel dat ik dat wel moet doen.

Onze situatie is wat ingewikkeld maar toch heel cliché. We hebben een verleden met ups en downs, en besloten er juni vorig jaar echt voor te gaan. Nu zijn we acht maanden samen en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik denk dat ik één van die domme oelewappers ben die dacht dat ze haar vriend kon veranderen (al dacht ik dit dan onbewust). Ik kan niet meer tegen zijn houding van “het zal wel”. Ik wil dat hij enthousiast reageert op mijn voorstellen, me mee uit neemt, de deur voor me openhoudt, me thuisbrengt, dat soort kleine dingen. We hebben sinds een paar weken een soort ruzieachtige stemming die ieder moment weer ontploft. Dit komt omdat ik dus gezegd heb dat ik meer van hem verwacht en hij dat natuurlijk niet leuk vindt. Gisteren stuurde ik hem een lief berichtje via Facebook en hij reageert daar sarcastisch op. Bovendien zie ik dan full front op mijn pagina dat hij de profielfoto’s van andere meisjes leuk vind, en daar word ik heel kinderachtig toch onzeker van. Ik ben niet de knapste en de laatste tijd ook niet bepaald de leukste vriendin, dus ik zou verwachten dat hij het zou uitmaken. Maar dat doet hij niet, en ik heb het gevoel dat ik het moet doen omdat het zo niet langer gaat. Ik word er heel ongelukkig en verdrietig van dat hij zo reageert en hij zal nooit veranderen tenzij hij dat zelf wil, dus ik moet hier mee ophouden.

Maar ik hou heel erg veel van hem. Ik zal nooit meer, en dat weet ik echt heel zeker, zoiets voelen voor iemand anders. Hij is het voor mij zeg maar. Het is eerder uitgeweest (voor juni vorig jaar) en toen ik destijds met andere jongens bezig was dacht ik alleen maar continu ja maar ze zijn L niet. Ik kan het niet meer. Ik wil het niet uitmaken, want ik ben bang voor de enorme leegte en het verdriet en de spijt die ik zal hebben, maar ik wil ook niet verder met iemand met wie ik alleen maar ruzie maken kan.

Heeft iemand hier ervaring mee en een keuze gemaakt? Heeft het zin om tijdelijk uit elkaar te gaan? Ik vrees van niet, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier de oplossing voor hebben…

Ik herken me deels wel in je situatie ja. Ik heb ook momenten dat ik heel veel ruzie maak met mijn vriend, over dingen die ik wil dat hij verandert, en die hij nooit verandert. En hij zal nooit de perfecte jongen zijn die ik in mijn hoofd heb, maar hij is wel de jongen waar ik zielsveel van hou. En dat zal ik maar moeten accepteren, denk ik. Hij houdt van mij, is lief voor mij, toont dat hij enorm veel om me geeft, en zolang hij die dingen doet heb ik eigenlijk niets te klagen. Dus is je vriend, buiten die ruzies om, wel lief voor je? ik zou stoppen met te proberen hem te veranderen… Mensen veranderen niet.

Nou ja het ding is dat hij dus van zichzelf niet een heel enthousiast karakter heeft. Hij reageert nogal lauwtjes op de meeste dingen en dat is iets waar ik vroeger wel mee om kon gaan, ik vond het niet erg, maar ik had denk ik verwacht dat dat als we een relatie zouden hebben anders zou zijn. Dat we dan dingen zouden doen enzo. Dat valt me dus een beetje tegen - maar dat is niet anders. Ik moet daar mee leren om gaan of het uitmaken.

Je moet kijken of je het kan accepteren dat je de rest van je leven een vriend hebt die zo lauw reageert.
Kijk, in principe moet je 5 punten voor jezelf maken waarvan je zegt: dit moet mijn vriend absoluut hebben. En dan ook geen compromis sluiten.
Mijn vriend heeft al die 5 punten die ik voor mezelf heb, maar ik heb natuurlijk ook dingen die ik soms vervelend vind.
Je moet dus kijken wat voor jou de 5 belangrijkste dingen zijn die een relatie echt moet hebben. En als enthousiasme daaronder valt, en dat is er niet, dan moet je het denk ik toch uitmaken. Anders ben je inderdaad geen leuke vriendin, omdat je niet gelukkig bent. Dan kan je beter voor jezelf kiezen.
En ik weet dat je het idee hebt dat je nooit meer zoiets voor een ander zal voelen. Maar zelfs als je uit elkaar gaat, komt er uiteindelijk weer een ander, en dan merk je dat je toch zoiets voelt (en als het goed is, is het zelfs heftiger).
Toen het uitging met mijn ex dacht ik ook dat ik nooit meer zoiets voor een jongen kon voelen. En bij m’n huidige vriend voel ik precies hetzelfde, en zelfs nog meer :slightly_smiling_face: .

iedereen je hebt toch die verwachting van anderen,vooral veranderen van anderen
je kan niemand veranderen hoe graag je dat ook zelf wilt.
ik zou met hem eens over praten, want zo kan niet langer dat maakt je nog meer ongelukkiger er van.
je kan soort van time out nemen,dan kan je ook kijken of jou echt zou missen.
ruzie iedereen heeft z’n up maar ook z’n downs maar als je vaak ruzie hebt dan zit niet helemaal goed.

Ik herken dit ook. Ik heb het na 14 maanden uitgemaakt… Het is moeilijk, en ik heb het lang proberen aan te houden. Maar ik weet van mezelf dat je het eigenlijk zo snel mogelijk moet doen als je zulke twijfels krijgt. Ik heb er spijt van dat ik hem zolang aan het lijntje hield en stiekem eigenlijk wel wist dat het niet langer kon. Maar toch durfde ik het idd niet uit te maken, maar toen ik 't uiteindelijk heb gedaan was ik super opgelucht! Wat je sowieso eerst moet doen, is alles duidelijk maken voor hem en goed praten.

ik herken dit. We hebben het samen uitgemaakt. Laatste tijd hadden we veel ruzie en hij deed zn best niet meer voor mij… Je moet goed met hem praten

ik herken dit. ik heb vier jaar lang een relatie gehad waarvan ik 1,5 jaar heb samen gewoond. Helaas hing er bij ons ook steeds een spanning en die ontplofte ook hele tijd. Ikw ilde het inderdaad niet uitmaken want ik deed moeilijk in mijn ogen maar hield enorm veel van hem. Uiteindelijk toch de beslissing gemaakt ermee te stoppen want wat was belangrijker zijn geluk of mijn eigen geluk. Je kan hem niet veranderen nee maar hij kan zich wel aanpassen en erop letten. Helaas heb ik dit ook tegen hem toen gezegd en steeds hoporde ik ~ja ik ga eraan werken het ging twee weken goed en boem weer het oude verhaal.

enige advies wat ik kan geven is denk na of jij echt verder wil in een relatie waarin jij ongelukkig bent. kan je leven met zijn gedrag de rest van je leven. en okal is hij DE WARE voor jou, geloof me ook hier kom je overheen mij is het ook gelukt.

als je wilt mag je me altijd een note prive sturen dan kun je erover praten. Heb echt in hetzelfde schuitje gezeten.