Maar ik heb het gevoel dat ik dat wel moet doen.
Onze situatie is wat ingewikkeld maar toch heel cliché. We hebben een verleden met ups en downs, en besloten er juni vorig jaar echt voor te gaan. Nu zijn we acht maanden samen en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik denk dat ik één van die domme oelewappers ben die dacht dat ze haar vriend kon veranderen (al dacht ik dit dan onbewust). Ik kan niet meer tegen zijn houding van “het zal wel”. Ik wil dat hij enthousiast reageert op mijn voorstellen, me mee uit neemt, de deur voor me openhoudt, me thuisbrengt, dat soort kleine dingen. We hebben sinds een paar weken een soort ruzieachtige stemming die ieder moment weer ontploft. Dit komt omdat ik dus gezegd heb dat ik meer van hem verwacht en hij dat natuurlijk niet leuk vindt. Gisteren stuurde ik hem een lief berichtje via Facebook en hij reageert daar sarcastisch op. Bovendien zie ik dan full front op mijn pagina dat hij de profielfoto’s van andere meisjes leuk vind, en daar word ik heel kinderachtig toch onzeker van. Ik ben niet de knapste en de laatste tijd ook niet bepaald de leukste vriendin, dus ik zou verwachten dat hij het zou uitmaken. Maar dat doet hij niet, en ik heb het gevoel dat ik het moet doen omdat het zo niet langer gaat. Ik word er heel ongelukkig en verdrietig van dat hij zo reageert en hij zal nooit veranderen tenzij hij dat zelf wil, dus ik moet hier mee ophouden.
Maar ik hou heel erg veel van hem. Ik zal nooit meer, en dat weet ik echt heel zeker, zoiets voelen voor iemand anders. Hij is het voor mij zeg maar. Het is eerder uitgeweest (voor juni vorig jaar) en toen ik destijds met andere jongens bezig was dacht ik alleen maar continu ja maar ze zijn L niet. Ik kan het niet meer. Ik wil het niet uitmaken, want ik ben bang voor de enorme leegte en het verdriet en de spijt die ik zal hebben, maar ik wil ook niet verder met iemand met wie ik alleen maar ruzie maken kan.
Heeft iemand hier ervaring mee en een keuze gemaakt? Heeft het zin om tijdelijk uit elkaar te gaan? Ik vrees van niet, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier de oplossing voor hebben…