Eigenlijk nog geen opleiding..

Ik heb dit jaar mijn VMBO-TL diploma gehaald met 6 vakken. Ik heb voor de zomervakantie mijn opleiding gekozen en me daarvoor ingeschreven en aangenomen. Maar eigenlijk wil ik graag HAVO doen. Dus ik heb een paar keer ge-emaild en gebeld en ik zou vandaag moeten bellen naar een nummer en dan zou ik voor een gesprek moeten vragen.

Maar het nummer klopt niet. Ik voel nu een soort van, bangheid om me heen om maar zo te zeggen xD. Ik heb eigenlijk geen opleiding, nouja verpleegkundige ( Die ik koos dit jaar) Maar daarvoor moet ik nog een vrijwilligersplek zoeken maar ik heb al overal naar gebeld en alles zit vol of ze hebben geen interesse. Ik word er helemaal gek van. Ik weet nu niet echt wat ik moet doen…

of je wacht nog een jaar…

het nummer van die havo-opleiding klopt niet?
probeer anders nog een keer te mailen

Om naar de HAVO te kunnen na je VMBO-t moet je toch 7 vakken hebben?

Ja klopt, dus ik ben ook bang dat dan een probleem wordt… ( Ik heb mijn 7de vak laten vallen na mijn examens)

Maar dan heb je toch gewoon 7 vakken gehaald, dan zou dat toch gewoon kunnen?

Nouja het was het vak Wiskunde en daar stond ik een tekort voor, maar als ik die liet vallen was ik geslaagd. Dus denk niet dat ik hem heb gehaalt…

Oh op die manier…

Als je graag havo wilt doen moet je daar echt voor gaan, anders krijg je later spijt! Mijn nichtje wilde eigenlijk ook havo gaan doen naar haar VMBO, maar had ook maar 6 vakken dus dat kon niet. Ze is toen maar MBO gaan doen, maar kreeg toch spijt en wilde naar HBO, en toen is ze toch maar HAVO gaan doen en heeft ze dat ene vak ingehaald. Nu doet ze HBO. Dat vind ik toch zonde van dat jaar wat ze heeft verspilt op het MBO.

Ja ik wil ook zeker de havo gaan doen. op het mbo kun je uit weinig opleidingen kiezen en ik wil graag doorleren, vooral voor de opleiding die ik wél wil doen ( Journalistiek). Ik heb morgen een intake gesprek dus dan merk ik of het kan. Ik hoop het echt :]

aaah. Dan zit je in de stress.
Sorry kan je niet helpen ga zelf dit jaar naar V4…

Ik snap echt NIKS van dat schoolsysteem in nederland.