Eigen tattooshop beginnen

Omdat anders sommige mensen het niet snappen.

• Welke diploma’s moet je hebben om een tattooshop te openen?
  • Hoe kun je het beste oefenen (varkenshuid…?)
  • …en hoe kan je daar aan komen?

Ik denk dat je er wel een diploma voor nodig hebt.
Denk niet dat je zomaar mensen mag tattooeren.
En een winkel beginnen is ook niet eenvoudig…
Er komt meer bij kijken: Kosten, reclame maken, website, materiaal etc…
Maar… toch zou ik eerst school afmaken zodat je toch iets geleerd ebt als je shop niet loopt

Eh je kan heus niet zomaar een tattooshop openen. Je moet er een opleiding voor hebben, inschrijven bij de kvk oid. Je kan toch niet zomaar een shop openen en oefenen op je eerste klanten? I don’t know what you’re thinking…

vandaar ook de naast school als bijverdienst :stuck_out_tongue:. Mijn moeder heeft ook een eigen bedrijf dus daar kan ik helemaal in gecoached worden door haar dus dat is het probleem niet. Ook is klanten werfen niet zo’n probleem (in mijn stad zit niet eens een tattooshop!), en voor de kosten moet ik gewoon sparen.
Het gaat er meer om hoe ik aan die diploma’s kom, haha!

Dat zeg ik toch ook niet? Ik ga ook niet zomaar een tattooshop openen anders had ik dit topic toch niet geopend? Het gaat erom welke opleiding en waar ik die kan volgen… >.<’

Je kan niet zomaar jan de man gaan lopen tatoeëren!

Dude je bent 17. Doe het lekker als je een jaar of 20-25. Eigen huis, diploma, dat soort shit. Het is een leuk idee maar totaal niet realistisch. Wat dacht je van alle vergunningen die je moet halen van de ggd? En, wie gaat er tattoeren? Ik zou nooit een meisje van 17 aan me laten zitten:p
Het klinkt allemaal misschien een beetje lullig, maar het is meer een slap to reality.

edit; over opleidingen; die zijn er niet. Er zijn geen speciale opleidingen waar je een diploma voor krijgt waar op staat; TATTOO-ARTIST. De enige manier om tattoeerder te worden is een appranticeship aangaan bij een échte artist. En dan jarenlang oefenen en trainen. Dan begin je pas een béétje het vak te leren.

Ik wil het ook niet NU METEEN DIRECT MORGEN IEMAND TATOEREN en shit. Ik vraag gewoon hoe je zo iets moet beginnen dus ga niet van die k*t reacties plaatsen van ‘droom lekker verder’… de vraag is HOE begin je zoiets. Niet OF ik wel zoiets moet beginnen… en anders reageer lekker niet.

Je hebt niet als vraag gesteld welke diploma’s je moet halen hoor. Jouw verhaal doet voorkomen alsof je denkt dat je morgen een pand kan kopen en wat spullen en dan mensen kan gaan tatoeëren. Lees je eigen verhaal maar is alsof het van een ander is. :wink:

Je zegt zelf ‘als bijverdienste na school’ dus je doet het wel voorkomen ALS NU METEEN.

Hm… ? staat daar niet diplomo’s nodig? Oftewel: welke diploma’s je nodig hebt?

Juist. Ik denk dat jij iets te simpel denkt over ‘een tattoo shop beginnen’.
Het idee alleen al dat je het naast je school wilt doen geeft mij de indruk dat je niet echt weet waar je aan gaat beginnen. Maak eerst je school af en kijk dan eens verder.

Man wat is dat toch met die ouders…

Ik zit nog vijf jaar op school minimaal. dus ook als ik 20 ben of 23 xD?

Ik heb je antwoord gegeven.

Ik denk dat je dit beter op een economisch forum of op een tattoo forum kan vragen.

Dit is Girlscene en niet Hoe-start-ik-een-eigen-tattoshop-scene. Tenslotte zitten de meeste mensen hier ook allemaal of op de middelbare of studeren we pas.

Heb je flash?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=purepassion link=topic=179455.msg7019169#msg7019169 date=1295438947]
Juist. Ik denk dat jij iets te simpel denkt over ‘een tattoo shop beginnen’.
Het idee alleen al dat je het naast je school wilt doen geeft mij de indruk dat je niet echt weet waar je aan gaat beginnen[b]. Maak eerst je school af en kijk dan eens verder.

Man wat is dat toch met die ouders…[/[/b]quote]
haha plus 1.

En dan moet je mijn ouders belachelijk maken om eventjes je mening te geven? Ik denk helemaal niet simpel over een tattooshop beginnen. Ik weet toch dat mijn neef er jaren over heeft gedaan en als ik nu begin, ben ik er rond 25 helemaal klaar voor. Wat zwerven er toch weer aardige mensen rond op girlscene.

Dit is toch crea bea? Ik vind tattoo’s best crea bea maar als je dit dom vind reageer je toch niet?

‘Voor de kosten moet ik gewoon sparen’. Hmmm je komt er niet met 5000 euro ofzo hoor. Je moet ook een pand hebben, inrichting, alle spullen, opleidingen betalen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je allerlei keurmerken moet aanvragen e.d. en natuurlijk nog de maandelijkste kosten. Dus heb je een ton of 2?

God mensen waar gaat het toch heen met girlscene. Alleen maar no-livers die hier iedereen komen afkraken omdat ze een DROOM hebben. Sinds wanneer zijn dromen verboden, dom, onverantwoordelijk en alle andere shit die jullie uitkramen?