Eigen Styl

Hee Allemaal,
Ik ben Evelien en ik heb een vraag,
ik hoop dat andere mensen ook wat zullen hebben aan mijn vraag,
en de reacties die hopelijk komen.

Ik wil heel graag een eigen kleding styl,
en lekker mijzelf zijn.
Want tegenwoordig hebben zo veel mensen de zelfde kleding aan,
Allemaal het zelfde vestje, allemaal in dezelfde kleur,
ik wil dat juist niet!
Dan ga ik bijvoorbeeld shoppen, en dan zie ik iets dat zó gaaf is,
dan koop ik het, alleen, jahoor… dan heb ik weer niet het lef om het aan te trekken in het openbaar,
omdat ik bang ben, om buiten de groep te vallen, omdat ik mij dan anders kleed…
ik ben daar bang voor omdat ik weinig zelfvertrouwen heb, want ik ben lang gepest geweest, zo’n 4 jaar, en ben veel mensen verloren,
hebben jullie misschien tips, zodat ik, en alle anderen, toch wat meer de kleding gaan dragen die we echt leuk vinden, en niet omdat iedereen het draagt?

xxxxx

Gewoon doen, heb schijt aan wat anderen denken.

Dat doe ik ook, en het werkt perfect. Mijn stijl is namelijk ook echt ‘mij’.

gewoon doen en proberen schijt aan de rest te hebben. Als je het draagt alsof het echt bij jou past (dus niet onzeker) dan denk ik dat mensen er niet zo snel opmerkingen over zullen maken. En mensen die dat wel doen zijn het ook niet waard om vrienden mee te zijn :slightly_smiling_face:

Tja, het heeft toch te maken met durf.
Als je niet de kleren durft te dragen die jij mooi vindt, kom je er niet.
Eigenlijk zou het je niks moeten kunnen schelen wat anderen van jouw stijl vinden. Dat ze jou maar moeten nemen hoe je bent. En waar je van houdt.
En als ze je kleren niet mooi vinden en daarom niet meer met je omgaan, vind ik dat wel erg raar…
Je moet het durven!

En misschien kun je ze keertje dragen als je niet naar school gaat, op zaterdag ofzo.
Succes! :slightly_smiling_face:

Gewoon doen

dat van de zaterdag vind ik eigenlijk wel een heel erg goed idee!

Ik denk dat je eerst aan je zelfvertrouwen moet werken (misschien met iemand praten ofzo), want als je meer zelfvertrouwen hebt dan straal je dat ook uit en dan maakt het verder ook niet uit wat je draagt :slightly_smiling_face: Ik kan wel zeggen: draag gewoon wat je zelf wilt, maar als je je er ongemakkelijk bij voelt heb je er ook niks aan…

Ik heb een paar maanden terug wel met iemand gepraat, dat werkte voor een paar maanden… maar dat is zeker niet lang,

Als je daar nou eens mee begint, dan komt die stijl vanzelf wel.

Gewoon dragen wat je zelf leuk vind, lekker boeiend of iemand anders het mooi vindt of niet.

Ik heb bijvoorbeeld ook een koekiemonster pet,
het klinkt misschien raar, maar ik vind die gewoon keileuk,
en het is ook geen kinderachtige pet op 1 of andere manier,
maarja, dan koop je het, is het duur genoeg… en dan draag ik het niet,
omdat ik er het lef niet voor heb…

http://www.large-online.nl/bin/shop.php?rubrik=funsmenu&Sucheintrag=cookiemonster&list_sort=gd&prog=search&tc=SEARCH&stat=yes

shit, de link doet het niet…

http://www.large-online.nl/bin/shop.php?prog=shop&mid=&article=168795&funktion=PRODUCTINFO&bildrub=&product=Sesame%20Street:%20Cookie%20Monster&tc=SEARCH

http://www.large-online.n…ookie%20Monster&tc=SEARCH

dan maar zo de link, ik zie nu pas de knop: wijzig staan… sorry
dit is mijn eerste dag hier dus moet mn weg hier nog een beetje vinden

Nee klopt das niet echt lang. Misschien moet je met iemand anders proberen te praten? Er zijn zoveel verschillende mensen en je moet net iemand vinden waar het mee klikt…

En een assertiviteitstraining of Denk Je Sterk training dan?
Heb je daar al eens aan gedacht?

Ik heb wel een keer aan Lekker in je Lijf gedacht… Die vrouw waar ik zat, vroeg of ik daar nog naar toe wou als vervolg, maar toen ging het dus prima, dat was in die paar maanden, dus heb ik nee gezegd…

misschien kan je van te voren je vriendinnen voorbereiden zeg maar. vertel dat je wat super leuke dingen in je kast hebt hangen en dat je het spannend vind om te dragen omdat je bang bent voor de reacties.
misschien vinden hun het ook wel niks maar ik weet vast en zeker wel dat ze je zullen stimuleren om het te dragen :slightly_smiling_face:

eigenlijk zijn mijn vrienden niet echt het probleem, ze weten wel hoe ik in elkaar zit, en wat van kleding en dergelijke ik leuk vind,
het zijn alleen meer de andere mensen, ,

Als je zo graag binnen de groep wil vallen dan moet je lekker aantrekken wat de rest ook aantrekt? x’)