eigen stijl vinden

ja dat klinkt misschien een beetje vreemd hoor maar ik wil een beetje me eigen stijl vinden en dat wil nou niet bepaald lukken,
misschien klinkt dat heel stom ofzo maar ik koop altijd maar ‘standaard’ kleren: spijkerbroek + shirtje. Ik zou graag eens wat anders proberen maar nou weet ik dus niet hoe ik zou moeten beginnen daarmee.

Sorry voor de vage uitleg haha maar ik hoop dat jullie het een beetje snappen ?

EIGEN stijl, het woord zegt het al, en nu vraag je dat aan ons? Eh, nee, zo vind je die niet, ontdekt 'm zelf eens.

Bekijk fashion websites en haal daar je inspiratie vandaan. Vervolgens ga je ook echt dragen wat je leuk lijkt.

Doe eens iets aan waarvan je denkt; dat gaat me totaal niet staan, misschien staat het helemaal niet zo raar en wil je dat ook wel kopen. Ga niet alleen naar de H&M en dat soort winkels, maar loop ook eens een klein onbekend kledingwinkeltje binnen. Daar zie je soms ook wel wat aparts wat niet iedereen heeft! Maar ik denk dat je eigen stijl in jaren komt :slight_smile:

@frogger ik vroeg alleen beetje hulp hoor haha, ik vraag niet of jullie een hele kledingkast voor me willen uitzoeken :stuck_out_tongue:

Wij weten toch ook niet wat je leuk vindt? :stuck_out_tongue: Kijk inderdaad gewoon een beetje rond op fashionsites, en maak dan een collage van de foto’s. Misschien kunnen we je dan verder helpen.

Ik heb er ook een tijdje over gedaan om erachter te komen wat nou echt mijn eigen stijl is, heb geduld!

Als je er echt moeite voor wilt doen, ga al je tijdschriften na. Cosmopolitan, fancy, cosmogirl, elle, girlz, h&m gidsen, gewoon alles wat je in huis hebt of van vriendinnen mag lenen. Dan knip je de dingen die je echt leuk of mooi of bijzonder vindt uit en plakt ze op zodat je een soort boekje krijgt. Zo krijg je een boek vol met dingen die jij leuk vindt. Met shoppen moet je natuurlijk dan wel (bijna) alleen dingen kopen die goed bij je stijl passen, dus als je het handig vindt om dat boekje mee te nemen kan dat! Je moet je boekje wel bijhouden natuurlijk hihi.

Kijk op fashionsite naar kleding die jij leuk vind en zoek daar look-likes van, goedkopere versies of zo.

Ze vraagt geen stijl he, ze vraagt hulp om een stijl te ontwikkelen, dat is iets anders. Ik snap hoe moeilijk dat is.

Ik ben daar al een hele tijd mee bezig, en ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik zie vaak meisjes op straat (en hier op GS) die ik HEEL mooi gekleed vind, en daar wou ik dan op lijken want tsja, ik had geen eigen stijl en vind hun mooi dus zal dat wel mijn stijl zijn.

Dus dan ga ik die dingen eens aantrekken in de winkel, maar dan voel ik me er toch niet helemaal goed bij… Staat hun wel, maar mij niet. Daar ging mijn stijl :’) Heb dan maar gecombineerd met dingen die mij wel staan en inspiratie bij die meisjes opgedaan.

Maar nu loop ik tegen een nieuw probleem aan. En dat is miisschien HEEL STOM, maar ik ben best alternatief, ik luister veel metal/rock en heb ga altijd uit die “scene”. En als in dan op straat “zo” iemand tegenkom, vind ik het vervelend dat die niet kan zien dat ik ook “zo” ben :’) Dus momenteel ben ik aan 't proberen mijn halve eigen stijl, zover te krijgen dat ik er toch alternatief uitzie.

En eens ik klaar ben he, dan zal ik er helemaal uitzien zoals ik ben! Dat is mijn doel xD

Long story short; Rondkijken, beslissen wat je bij JEZELF vindt staan, en aantrekken, en eventueel nog bijsturen later.

gewoon alles kopen en aandoen wat jij leuk vind staan

en nooit meer denken wat zullen anderen hiervan vinden

Ik heb zelf een stijlboek gemaakt, dus kijk tijdschriften door en zoek outfits/shirts/broeken/rokken/jurken ect, die jou aanspreken. Waarvan jij zoiets hebt ‘’ He dat ziet er leuk uit’’. Plak er van alles in, hoe slordig ook en kijk in je klerenkast of ga winkelen en pak de items die jij erin hebt geplakt. Kleedt je zoals jij mooi vindt, op een gegeven moment krijg je vanzelf je eigen stijl.

Dankjullie, ik ga denk idd een stijlboek maken en daar dingen in plakken die ik wel mooi vind en daarna zie ik wel verder haha.

ga winkelen (met een vriendin), en koop alle dingen die je leuk vind behalve spijkerbroeken en saaie shirtjes.

Koop gewoon wat jij leuk vindt als je gaat shoppen. Wanneer je het koopt, probeer niet te denken aan wat andere mensen van jou kleding zullen vinden, het zijn JOU kleren. Anyway, als jij spijkerbroeken en topjes mooi vind dan is dat toch jou stijl, je hoeft niet perse een gekke stijl te hebben om dan eindelijk een stijl te hebben.