Eigen risico zorgverzekering?

hallo,

ik ben pas 18.
dus ik moet nu belasting gaan betalen enzo.
Maar wanneer moet je precies het eigen risico gaan betalen? ik snap het echt niet.

het enige medicijn die ik neem zeg maar is de pil.
kan ik daardoor eraan komen om het eigen risico te moeten betalen?

Groetjes!

Ik moet dat ook maar eens gaan uitzoeken. En ik ben 21 :'D

GRAAG GEEN HOOFDLETTERS, IK PAS HET NU AAN EN MAAK HEM DUIDELIJKER.

Oke, belasting staat totaal los van je eigen risico. Belasting betaal je als je werkt. Je eigen risico heeft te maken met je zorgverzekering.

Tot 165 euro moet je je eigen risico betalen (dit word volgend jaar meer). Dit houd in dat je de pil dus zelf moet betalen totdat je 165 euro hebt uitgegeven aan de pil. Daarna ‘krijg’ je hem. Maargoed als je alleen de pil gebruikt aan medicatie zul je gewoon je pil moeten betalen want dan kom je niet boven de 165 euro. Hoop dat je het zo snapt?

ohzooo.

mijn pil kost volgens mij rond de 20euro voor 3 maanden.
dan zit ik op ongeveer 80 euro per jaar aan de pil.’
Dus dan hoef ik me geen zorgen te maken dat ik mijn eigen risico moet betalen?
Die heb ik namenlijk heel hoog, (665,-)

Bedankt alvast!

Je kan inderdaad vaak kiezen tussen 2 bedragen voor je eigen risico. ¤165,- of wat jij dan hebt 665,-.
Dit houdt gewoon in dat je de kosten die je maakt moet betalen, tot het bedrag van je eigen risico. Ligt er trouwens wel aan of je pil vergoed wordt of niet, en volgens mij is dat op dit moment wel zo tot je 21e, dus die zou je dan niet hoeven betalen. Maar heb je bijv. is antibiotica of iets nodig, dan moet je die gewoon zelf betalen, en zodra je je eigen risico helemaal betaald hebt, betaalt je verzekering het dan verder. Snap je? Het is een beetje moeilijk uitleggen.

Ik vind dat je het juist heel duidelijk hebt uitgelegd!

Oh ja idd, nja het minimale eigen risico is iig 165 euro. Maar je zou dan idd 80 euro per jaar moeten betalen :wink:. De pil valt onder het eigen risico voor zover ik weet :wink:. (weet dat niet zeker want ik betaal sowieso die 165 altijd wel).

Maargoed jij hebt een hoog eigen risico. Je zou tot 665 euro aan medicijnen zelf betalen. Als je veel medicatie gebruikt (zoals ik) is het handig om dit laag te zetten.

Okee heel erg bedankt voor de informatie !
je legt het in iedergeval beter uit dan die mensen van cz zelf :stuck_out_tongue:
dankjewel