Eigen risico zorgverzekering

Ik kreeg een paar dagen terug een rekening op de post dat ik 310 euro eigen risico moet betalen, omdat ik in behandeling ben geweest bij de GGZ. Nu is het zo dat dit alleen een afrondend gesprek is geweest van 60 minuten, dit jaar. Dus komt het er op neer dat ik een rekening heb gekregen van 310 euro voor een gesprek van 60 minuten… Terwijl de psycholoog vertelde dat dit niet zal gebeuren. Ik heb nu van alles gebeld, GGZ, zorgverzekering enz. Maar ik wordt er niet veel wijzer van wat ik moet doen. Ze blijven allebei volhouden dat ik dit moet betalen. Terwijl die psycholoog heeft mij echt verteld dat dit niet het geval is. Zou iemand weten wat ik moet doen? Als ik google kom ik ook alleen op een klachtenpagina over de behandeling zelf…

Dankjullie alvast (:

Ik vind het erg lullig, maar ik denk dat de GGZ en je zorgverzekering het toch echt wel beter weten dan je psycholoog en dat je zult moeten betalen. Je kan het nog eens vragen aan je psycholoog (weet niet of hij er iets voor moet doorgeven dat je het niet zou hoeven betalen en misschien is hij dat vergeten)

Mijn vader heeft in het ziekenhuis ook wel eens gesprekken van maar 5(!) minuten waarvoor die gewoon zo 250 euro neer moet dokken.

Die psycholoog kan je natuurlijk van alles wijs maken, maar zo lang het niet zwart op wit staat kan er natuurlijk altijd eigen risico gedeclareerd worden.

Hm dankje. Ja dat dacht ik dus ook al… Maar ik kan m’n psycholoog niet meer bereiken. Ben daar niet meer in behandeling al een hele tijd. En omdat het via zo’n grote organisatie is heb ik ook geen telefoonnummer of iets.

Ahw dat is echt heel erg balen. Ik had dit jaar ook dat iets me verkeerd verteld werd door een apotheekassistente waardoor ik onverwachts veel moest betalen, niet zo veel gelukkig. Kan je die psycholoog niet ff contacten of hij meer weet er over ofzo?

Edit: Zie dat dat niet meer kan, maar kan je die organisatie dan niet bellen en vragen naar die man als je z’n naam nog weet?

Misschien dacht die man dat je al over je eigen risico heen zat? Want je eigen risico moet sowieso altijd betaald worden.

Je eigen risico moet je voor alles betalen, behalve voor zorg eerste lijn, en daar valt een psycholoog niet onder. Jammer dat je verkeerd bent voorgelicht, maar je zult gewoon moeten betalen vrees ik.

Klopt, volgens mij zijn de regels m.b.t. psychologen niet al te lang geleden veranderd

Je eigen risico moet, ongeacht eerste/tweelijns zorg, helaas helemaal betaalt worden. Ik heb helaas de pech gehad dat ik voor het eerst mijn eigen risico naar €660.- had gezet. Dat heb ik geweten na 6x bloed prikken, 3 internist bezoeken en 2 KNO arts bezoeken.