Eigen onderneming / jonge ondernemers

Hey meiden!
Ik ben erg benieuwd wie van jullie een eigen bedrijfje heeft. Ook al voelt het voor jouw als iets kleins, toch ben ik dan benieuwd. Er zijn bijvoorbeeld meiden die zelf armbandjes maken en dit verkopen.

Hebben jullie een website? Hoe zijn jullie aan klanten gekomen, en hoe regelen jullie het met de evt. verzendkosten?

Meiden met bijvoorbeeld een eigen nagelsalon oid kunnen ook reageren. :upside_down_face:

Me! Alhoewel jong - ik ben 28 - maar goed haha. Eigen webshop met héél veel leuke producten waar je blij van wordt! Het is een lange adem om een succesvolle shop te hebben, klanten komen bij ons vooral via google (betaald en onbetaald) en social media binnen. Verzendkosten zijn bij ons een standaard bedrag en gratis bij besteding vanaf 30 euro en alles wordt via postnl verzonden, wat ons betreft de meest betrouwbare verzendpartner (al verschilt het nogal waar in nederland je woont)

Ik zou heel graag een eigen bedrijfje/webshop willen starten maar ik durf niet goed omdat ik denk dat het een flop wordt :’)

Ik heb zelf niks met ondernemen, maar voor de meiden die dat wel zijn, raad ik dit youtube kanaal aan! https://www.youtube.com/channel/UCHNmvaO6Sl7fR2kkqWIOWKQ

Zij maakt allemaal leuke en interessante filmpjes over bedrijfjes en het ondernemerschap als jong persoon.

Zeker aan aanrader ja! Heb haar filmpjes ook onlangs ontdekt!

hoe zijn jullie begonnen met het bedrijf? en hoe kwamen jullie erachter wat jullie dienst/product was wat je leuk leek?

Ik maak & verkoop canvas tasjes! Een erg fijne website om mee te beginnen.
Ondertussen al bijna 1,5 jaar bezig en meer dan 1000 verkopen gehad.

Gewoon doen!

Ik heb tijdens mijn tienerjaren een webshopje gehad, maar ik verkocht enkel digitale dingen dus geen issues met pakketjes. Ik kwam aan klanten omdat ik dingen maakte die niemand anders maakte en als dat in de smaak valt hoef je er niks voor te doen, haha! Iets unieks verkopen helpt dus heel erg, doe je dit niet dan moet jij degene zijn met de grootste waffel en zorgen voor andere redenen voor klanten om jou te kiezen. Deze kunnen populariteit, prijs of service gerelateerd zijn.

Super toffe tasjes maak je!

Up! Wanneer zijn jullie begonnen en hoe zijn jullie op het idee gekomen?