Eigen lettertype ontwerpen

Hallo allemaal!

Ik ben bezig met het ontwerpen van een lettertype.
Hiervoor doe ik onderzoek naar handschriften.
Ik heb er al een hoop, maar ik zou het leuk vinden om je te vragen (als je even tijd hebt) in jou handschrift op een papiertje of op de computer (als je een tablet hebt) het alfabet te schrijven in hoofdletters en kleine letters.

Je zou mij hier erg mee helpen, en het is nog leuk ook om te zien hoe iedereen een verschillend handschrift heeft!

Het is toch raar dat op welke manier je een a ook schrijft het altijd een a blijft (als het leesbaar is geschreven natuurlijk :wink: )

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mensen die benieuwd zijn naar hoe het lettertype uiteindelijk wordt zouden dat erbij kunnen vermelden.
Dan hou ik je op de hoogte! Het wordt een lettertype dat gewoon te downloaden is en dus ook bruikbaar op de computer.

~Nina

je kan ook in dat handtekeningen topic kijken

Ik wil het wel doen, maar word wel een webcam foto dan, hoop dat dat niet uitmaakt?

ik heb momenteel geen tijd maar ik zou het leuk vinden als je me een foto van hoe het lettertype is geworden note.

@DontGetLost Nee, maakt niets uit! Zoalng ik het maar kan lezen. Ben al lang blij dat je het wilt doen :slightly_smiling_face:

@Fataldesign handtekeningen topic? Hmm even zoeken kan ook bruikbaar zijn. Maar heb wel liever gewoon alle letters uit het alfabet!

@emela Okay dat is prima. Ik ga hem alleen echt bruikbaar maken voor op de computer dus je zou hem dan zelfs kunnen downloaden! Je hoor het iig als ik hem af heb :slightly_smiling_face:

Ik wil je ook wel helpen hoor, als ik het resultaat mag zien? :grinning:

Natuurlijk!

Owkut, als ik die foto maak is het gespiegeld, xd

Haha, als het terug spiegelen niet lukt kan ik dat ook wel doen hoor!

Okieeee

http://i51.tinypic.com/1zwj39i.jpg

Even heel snel gedaan, xd

Top! Dank je wel!

upje!

ik ga dat ook wel eventjes voor je doen!

Oké grapje, ik kan geen foto maken want mijn webcam is kapot.

haha, jammer!

http://i760.photobucket.com/albums/xx250/KoekieNL/Fotoop08-07-2011om1843.jpg

Ik schrijf losse letters heel anders dan in een zin. Maar heb nu geen tijd voor een foto sorry :3

Dankje @Bunnyhop!

ik ga het ook wel ffies proberen;p t word cam foto, maar als die heel slecht is dan maak k wel een mt fotocamera:P