Eigen kleren maken!

Ik vind het heel leuk om je eigen kleren te maken, hoe groot het moet zijn welke kleur enz.

Weet iemand een website, waar je videos ziet hoe je verschillende kleding maken.
xoxo

De beste leermeester is gewoon kijken hoe bestaande kleding in elkaar gezet is en proberen met deze info en technieken zelf proberen en beginnen met eenvoudige kledingstukken, en uiteraard veel oefenen op de naaimachine. Zo heb ik door de jaren heen zelf het naaien en breien aangeleerd. En ik leer nog steeds bij.

gewoon ff bij youtube intypen;
DIY fashion clothes / accesoires

kun je niet gewoon beginnen met een knipmode of burda patroon? dat is het makkelijkst. daarna kun je wel via youtube filmpjes eigen patronen tekenen aan de hand van bestaande kleding of maten die ze in zo’n filmpje geven (ik ben begonnen met gianniL haar filmpjes, supersimpel en voor iedereen te doen)

Ik raad je inderdaad aan met een patroon van de Knipmode of Burda te beginnen. Verstandig is om dan niet het moeilijkste kledingstuk eruit te halen maar beginnen met iets makkelijks. Rok met tailleband bijv.

Verder kan je er erg veel van leren om een oud kledingstuk uit elkaar te halen. Eventueel zou je met patroonpapier hier ook patronen kunnen maken en kunnen hergebruiken voor een nieuw shirtje.

En je kan natuurlijk altijd aan mensen vragen hoe je iets moet doen. Ik doe een opleiding in het maken van kleding en ik vraag vaak genoeg hulp aan mensen die meer kennis hebben dan ik.

Als je er echt verder in wilt zijn er genoeg boeken die je informatie geven. Denk aan textiel kennis, patroontekenen, en de naai technische handelingen.

En internet kan je trouwens ook behoorlijk op weg helpen. Als je iets wilt weten kan je desnoods ook noten, of ik je kan helpen is de vraag. :wink: