eigen kamer schoonmaken of niet?

hee meiden!

Ik had even een vraagje:
Maken jullie zelf je kamer helemaal schoon eens in de zoveel weken of wat dan ook of doet je moeder dat of maak je het nooit echt helemaal schoon maar ga er gewoon ker met stofzuiger door ofzo?

Mijn moeder heeft echt een obsessie met schoonmaken.
Alles moet schoon, elke dag maar weer.
En ze zeurt ze hele tijd als ze mijn kamer weer een hele schoonmaak beurt wil geven dat het altijd zon grote vieze puinhoop is ( want echt reuze mee valt maar als er 1 shirt op mn bed ligt vind ze het al een complete chaos)

Zelf mag ik het al niet schoonmaken want ze zegt dat ik het dan toch niet goed genoeg doe.
Ze overdrijft echt te erg en ik wordt er gek van, elke keer als we bij iemand zijn ofzo en het gaat over kamer schoonmaken ofz, zegt ze dat mijn kamer altijd een enorme, vieze puinhoop wat dus echt niet zo is en iedereen meteen een verkeerde indruk van me krijgt.

Dus ik wilde even weten hoe dat bij jullie gaat : )
sorry voor het lange verhaal…
xxxxxxx

wij hebben een schoonmaakster thuis, maar ik wil altijd zelf mijn kamers schoonmaken en opruimen. dat vind ik fijner, van mij hoeft dat mens niet alles van me te weten en te zien :’)

Ik doe het als ik er zin in heb,
En anders doet mn moeder het. (:

Ik maak altijd mn eigen kamer schoon, maar dat is meer omdat ik er een hekel aan heb als er iemand anders aan mn spullen zit.
Het is toch beter als zij het opruimt? Scheelt jou weer werk toch?

Je mag je eigen kamer niet schoonmaken?..

Bij mij thuis maakt mijn moeder níets schoon, ik moet dus echt alles zelf doen. En als ik het niet doe heb ik pech, mijn eigen probleem, zij hoeft er niet in te slapen.

En bij mijn vriend is het compleet tegenovergesteld. Zijn moeder lijkt wel smetvrees te hebben of zoiets, want ze moet élke dag opruimen. Twee keer per week stofzuigen en stoffen, elke week zijn bed verschonen op donderdag. (Als het niet kan op die dag wordt ze helemaal gek.)

ik ruim altijd mijn eigen kamer op, en stofzuigen doet mijn moeder soms
ik heb er ook gewoon een hekel aan als mensen in/aan mijn spullen zitten

Ik kan er niet tegen als iemand anders mijn kamer opruimt/schoonmaakt. Wij hebben ook een schoonmaakster, maar me eigen kamer doe ik toch echt zelf. Hij is altijd wel redelijk opgeruimd, schoonmaken doe ik iets minder vaak :stuck_out_tongue:.

Ik maak het altijd zelf schoon.

ik ruim zelf me kamer en badkamer op en maak die ook 1x in de week zelf schoon.

Ik ruim het zelf op, en mijn moeder stofzuigt het en stoft af enzo.

We hebben een schoonmaakster thuis, die doet de badkamers en maakt mijn slaapkamer schoon. Zelf ruim ik alles op en soms maak ik het ook schoon.

Nou wat mij betreft ruim ik 1x per week op maar mijn moeder kan dat niet aanzien en doet ieder dag mijn kamer stofzuigen afstoffen en dergelijke :stuck_out_tongue:

wow wat herken ik dat!
mijn moeder is ook een beetje verslaafd aan opruimen/schoonmaken. alles, maar dan ook echt ALLES moet schoon zijn. als ik ergens iets laat liggen en denk; dat heb ik zo weer nodig dus ik laat het hier even liggen, dan heeft zij het al weer opgeruimd…
ze stofzuigd het hele huis elke dag, en ons huis is best wel groot dus dat is best veel werk, en het eerste wat ze doet als ze van haar werk komt is de tafels afvegen.
ze vind mijn kamer ook altijd een rotzooi terwijl ik altijd al mijn kleding netjes bij de was doe, alleen op mijn bureau liggen papieren en boeken etc.
maar om heel eerlijk te zijn ben ik er ook wel weer blij mee, want het kan ook anders… ik heb een vriendin waarbij de ouders het allemaal wel best vinden en daar in huis is het echt een grote bende met overal rotzooi, stof, kruimels, vliegen etc… daar wil ik ook echt niet blijven eten.

Grappig om te lezen dit!

Mijn moeder is wel netjes maar regelmatig een beetje stofzuigen en swifferen vindt ze wel genoeg. En dan verwacht ze wel dat ik mn eigen kamer doe, wat ik meestal vergeet haha.
Maar de moeder van m’n vriend is ook echt obsessief daarmee! Het hele huis moet brandschoon, 2x per week een complete schoonmaakbeurt en ze laat d’r man elke dag stofzuigen. Alles. Waar halen ze die tijd vandaan?!

Ik heb altijd al mijn eigen kamer helemaal bijgehouden: opruimen, stofzuigen, stoffen etc.
Maar ik heb dan ook een veel hoger netheids-gehalte dan mijn moeder en kan absoluut niet tegen rommel of viezigheid :’)

Mijn moeder pusht mij eerst om schoon te maken, als ik het niet doe doet zij het uit frustratie :'D
Ik hou van rommel.

ik moet dinsdag alles in mn kast pakken en smiddags komt de schoonmaker

( omdat mijn moeder chronisch ziek is en dr armen bijna niet kan gebruiken daarom hebben we een schoonmaakster ) maar als het vakantie tijd is etc, maak ik altijd de hele boven verdieping + wekelijks mijn kamer helemaal top in orde haha, mijn moeder heeft zooooooooo hekel aan rommel soms word ik er chaggerijnig van-.-

Mijn moeder is ook zo erg met haren van de kat xD en ik meot mijn haar buiten borstelen, tenzij het regent/sneeuwt :'D