eigen geluk of die van een ander

ik heb nou bijna 3 maanden met mijn vriend,
ik heb alleen nog maar ruzie met mijn vader en stiefmoeder over hem.
ik spreek hem amper op whatsapp en ik zie hem bijna nooit meer.

ik mag heb zelfs niet meer zelf appen voor hij mij heeft geappt.
ik heb hem vandeweek geappt en mijn ouders zagen dat.
ze hebben gezegt dat ze genoeg hadden aan hun eigen shit.

en ik heb gewoon geen zin meer om ongelukkig te zijn met een vriend die amper iets van zich laat horen en mijn ouders die daarover zeiken.

ik denk er nu over na het uit te maken, maar aan de andere kant is hij het aller beste dat mij is overkomen.

ik weet niet meer wat is wil of niet.

moet ik nou mijn eigen geluk met hem opgeven om in mijn eigen huis gelukkig te zijn en zodat mijn ouders ook weer rustig verder kunnen…

zeg wat je tegen me wil zeggen alles zal op dit moment helpen.

xx

en yolo… oké dan

Maar hij laat niks horen, maar hij is toch het beste wat je is overkomen?
Ps je spreekt jezelf tegen : je moet je eigen geluk opgeven om in je eigen huis gelukkig te zijn.
beetje dramatisch ook.

maar hoe oud ben je?
Zo te horen klinkt je vriend niet als de ideale jongen en je moeder zal wel t beste met je voorhebben. Dus misschien zou ik het toch maar uitmaken. Normaal gesproken heb ik er een hekel aan als ouders zich met de relatie van hun kinderen bemoeien, maar ik krijg hier een beetje het idee dat het wel terecht is.

Wat? :’)

Hij is het allerbeste dat me overkomen is… Knap dat je dat na bijna drie maanden kunt zeggen hoor. Als ik het zo lees, lijkt me dat niet. Uitmaken. Het heeft geen zin om alleen maar met je vriend ruzie te maken, vooral niet als je net drie maanden hebt.

Ik snap het niet denk ik?

Je wordt ongelukkig door hem omdat hij niks van zich laat horen maar toch wil je je geluk met hem niet opgeven? Welk geluk?

Ik snap er niks van. Waarom zijn je vader en stiefmoeder dan zo tegen die jongen? Jullie hebben nog maar 3 maanden, dus lijkt me niet dat ze hem al zo goed kennen? Waarom zou je daar dan zo veel ruzie over maken? Heel raar. Ben je misschien heel erg jong, dat ze het daarom niks vinden?

Ik zou voor je eigen geluk kiezen. Vertel je vriend dat je ouders het je soms lastig maken en dat je voor de relatie wilt gaan. Spreek af op momenten dat jullie beide kunnen en ga leuke dingen doen samen.

huh hoezo mag je hem niet appen

Voordat ik er verder iets over ga zeggen: waarom zijn ze zo tegen hem? Is het een foute jongen? Heeft hij jou heel erg pijn gedaan? Wat is het? Hebben ze hem wel al eens gezien?

ik weet het niet. mijn ouders vinden hem niets.
en ja ze hebben hem al wel eens gezien

Maar wat vinden ze niks aan hem? Vraag eens duidelijkheid aan ze, want anders hebben ze niet eens een goede reden om zo te doen

ik ben 16, maar mijn ouders vinden hem gewoon niets.

En ze hebben geen goede reden waarom ze hem niks vinden? Ik vind het namelijk geen goede reden om dan zoveel ruzie te maken om die jongen.

ze zeggen dat ik beter verdien ik heb hem pas na 3 maanden 3 keer heb gezien.
maar weetje ik ben ook niet de knapste en ik weet dat als ik het uitmaak echt niet meer zo snel een leukere betere jongen zal vinden en dan wordt ik weer depri etc.

Wilt hij je niet vaker zien dan?
Oh en dat dikgedrukte, zo moet je niet denken meis! Er zijn vast zat jongens die jou leuk zullen vinden!

hij zegt dat hij t te druk heeft met school en dat hij niet mag van zn ouders

Volgens mij is jouw zelfvertrouwen is momenteel echt 0 volgens mij, en daarom accepteer je dit van iedereen. Je accepteert het dat hij je niet ziet, niet bij je langskomt, niet leuk reageert, maar je maakt jezelf tegelijkertijd wijs dat hij het beste is wat je is overkomen. Je denkt zelfs dat je hierna niemand zal vinden.

Je zegt ook dat jouw geluk afhangt van een jongen omdat je depri word wanneer je niet in een relatie zit. Als ik jou was zou ik die issues eerst oplossen voor je hiermee verder gaat.

O, en maak het uit met die jongen. Wanneer zijn vriendin niet belangrijk genoeg is dat hij haar meer dan 1 keer per maand wil zien, dan is het niet de jusite jongen voor jou.

het is niet zozeer dat ik dat ik depri wordt als ik geen relatie heb, maar ik ben gw bang dat ik dan weer ga denken van dat ik niet goed genoeg ben etc.

en thx trouwens xx

Dat is een behoorlijk slechte reden. Mijn vriend en ik hebben het ook druk met school, maar we kunnen elkaar sowieso wel 1x per week zien.

Ik zou het uitmaken en zoals Niceleanth zegt, probeer wat aan je zelfvertrouwen te doen.

jaa klopt

thx xx

Nu ik heb gelezen dat hij ook telkens te druk is etc, denk ik wel dat je ouders dus gelijk hebben en je beter verdient. Ze pakken het alleen een beetje op de verkeerde manier aan. En lieverd het maakt helemaal niet uit hóe je eruit ziet, als een jongen voor jou kiest, hoort hij echt voor jou te gaan en niet maar een klein beetje. Je bent hartstikke onzeker, want ik weet zeker dat je er leuk uitziet! En dan krijg je geen jongen nadat je het uitmaakt, die komt wel wanneer het moment ervoor is. En dan weet ik zeker dat hij 10x leuker is dan deze en dat die jongen wél moeite voor je zal doen. Laat je geluk niet afhangen van een jongen. Ga dingen voor jezelf doen waardoor jij je goed gaat voelen. Dat ziet je omgeving ook meteen en zie je er ook weer leuker uit :slightly_smiling_face: