Hey ik word binnenkort 17 en ben van plan een klein feestje te geven met wat vriendinnen, ook ben ik van plan wat drank te regelen en ik heb gezegd dat iedereen die mee wil drinken 4 of 3 euro mee neemt om het te betalen. Is dit heel gierig? want ik heb van mijn eigen geld voor 35 euro drank gekocht en vind dit best veel om alleen te betalen als de rest het opdrinkt.
de reden van dit bericht is dat toen ik het een vriendin vertelde zij mij heel gierig vond en vond dat omdat ik het feest geef ik het zelf moet betalen.
Wat is jullie mening hier over?
Nee, ik heb voordat m’n vrienden zelfstandig waren best wel vaak meebetaald of zelf drank meegenomen.
Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen om dat te vragen.
Idd. Jij geeft een verjaardagsfeestje, je krijgt waarschijnlijk ook al cadeau’s. Dan vind ik het ook niet kunnen
Als je een feest geeft met de halve school, zou ik inderdaad ook mensen mee laten betalen. Maar je zegt zelf een klein groepje vriendinnen. Waarbij ik er dus maar even vanuit ga dat die dus vrij dichtbij je staan. In dat opzicht vind ik het ook wat vreemd om geld te vragen, je had geen drank hoeven kopen.
maar het was meer dat alleen ik de drank kan regelen en ze vroegen aan mij om het te kopen, maar ik denk dat ik het dan maar zelf betaal!
(er komen trouwens 12 mensen)
Ja, same!
Ik zorg altijd zelf voor bier/wijn/fris en soms een fles mixzooi (en hapjes natuurlijk), maar voor de rest niet.
Ik vind dit behoorlijk gierig ja. Het is toch jouw feestje? Dan lijkt het me nogal logisch dat jij dan ook voor het eten en drinken zorgt.
Het is inderdaad jouw verjaardag, dus moet jij het betalen, vind ik. Als het nou ging om een soort gezamenlijk feestje, dat toevallig bij jou thuis plaatsvindt vanwege je grote huis ofzo, dan vind ik het logischer dat iedereen even wat drank meeneemt of geld.
Ik deed altijd voor een verjaardagsfeest, zelf frisdrank en wat bier en wijn halen. Sterker spul moesten mensen zelf meenemen. Ligt er ook aan of je cadeaus vraagt of niet.
Als jij een feestje geeft voor je verjaardag ga je geen geld vragen voor de drank. Als je 35 euro teveel vind moet je geen feest geven of geen drank halen
bij ons deden we altijd dat als je drank wou je wat geld mee nam om mee te betalen en anders niet, zo kon je zelf kiezen of je mee wou betalen of niet.
Overgens vind ik ook dat een cadeautje is omdat je dat wilt geven, de drank kan je dan zelf betalen.
Verder vind ik het juist gierig dat je niet 4 euro wilt betalen om zelf drank te drinken (wat ook redelijk duur is) en ook nog een cadeautje, een cadeautje geef ik omdat we vrienden zijn en omdat ik om mijn vrienden geef niet omdat het een verplichting is!
Nee, het is jouw verjaardagsfeest dan ga je toch niet je gasten entreegeld laten betalen terwijl ze ook cadeaus voor je meenemen? Je kunt bv als kadotip geld vragen en daar de kosten mee afbetalen. Als het gewoon een avondje chillen is met vrienden en vriendinnen wat toevallig bij jou thuis uitkomt kun je wel €2 of €3 vragen pp.
idd gewoon vragen of mensen wat alcohol meenemen of dat je wijn/bier hebt en als iemand wat anders wil moeten ze dat zelf maar meenemen. want 9/10 keer gaan de mensen die op je feestje komen zich daar indrinken en vervolgens (zonder jou) stappen. althans, dat is wat ik vaak zie
Je hebt de drank nu al gekocht toch? Ik zou gewoon als cadeautip geld vragen… dan dek je op die manier de kosten.
Je geeft toch een feestje, dan krijg je toch ook cadeaus? Het is redelijk normaal dat jij voor eten en drinken betaalt als je jouw verjaardag wil vieren. Vraag geld aan je vriendinnen voor je verjaardag, dan dek je de kosten op die manier.
Dit inderdaad. Soms haal ik er nog wel 1 of 2 flessen mix bij, maar meer ook niet.