Eicellen invriezen vragenlijst

Hallo allemaal! Voor school moet ik erachter komen hoe mensen over het invriezen van eicellen denken. Ik heb al een paar oudere mensen, maar ik ben ook wel benieuwd naar de meningen van jonge meiden!

[b]

• Hoe oud ben je?
  • Heb je wel eens van het invriezen van eicellen gehoord?
  • Zou je het zelf willen doen?
  • Hoe denk je erover als mensen hun ingevroren eicellen niet gebruiken? Wat moet er mee gedaan worden?
  • Vind je het eerlijk tegenover het kind?
  • Zou je het een vrouw van 60 gunnen? [/b]

Heel erg bedankt! :grinning:

• Hoe oud ben je? 16
  • Heb je wel eens van het invriezen van eicellen gehoord? Ja
  • Zou je het zelf willen doen? Ligt eraan, ik ben er niet tegen
  • Hoe denk je erover als mensen hun ingevroren eicellen niet gebruiken? Wat moet er mee gedaan worden? Voor eicel donatie ofzo
  • Vind je het eerlijk tegenover het kind? Ja als het niet anoniem gaat
  • Zou je het een vrouw van 60 gunnen? Ja, alleen dan zou ik het niet eerlijk vinden tegen over het kind, want mijn oma is nu 62 en ik moet er niet aan denken dat ik zn oude moeder zou hebben. Dat die dan bijna 80 is als je 16 bent ofzo

Oh dat is lastig!

• Ja.
  • Nee. Nouja ik denk nu van niet, maar later weet ik het niet…
  • Geen probleem, hun eigen keuze. En ik vind dat ze weggegooid moeten worden, behalve als de ‘eigenaar’ daar zelf anders over beslist.
  • Ja.
  • Ik weet eerlijk gezegd niet of er verder nog medische problemen zouden kunnen ontstaan bij een vrouw van 60… Dus hier geef ik geen antwoord op haha.

dankjewel :grinning:

- Heb je wel eens van het invriezen van eicellen gehoord?
Ja.
- Zou je het zelf willen doen?
Nee. Ik kan als het goed is zelf kinderen krijgen en ik denk dat ik nog kinderen wil als ik niet meer in staat ben ze te krijgen.
- Hoe denk je erover als mensen hun ingevroren eicellen niet gebruiken? Wat moet er mee gedaan worden?
Dat is hun keuze. Ik snap de moeilijkheid niet zo? Als ze niet gebruikt worden, moeten ze gewoon vernietigd worden toch?
- Vind je het eerlijk tegenover het kind?
Wat vind ik eerlijk tegenover welk kind? :’)
- Zou je het een vrouw van 60 gunnen?
Op zich gun ik het iedereen om kinderen te krijgen, dat is natuurlijk iets geweldigs. Maar een moeder van 60…

Ik ken het ja, ik vind het sneu voor het kind als de ouders zeer oud zijn, bovendien hebben ze dan geen opa/oma+ ze zullen hun ouders niet lang kennen in hun leven. Ik zou het zelf niet doen. Ik vind dat de maximumleeftijd voor het krijgen van een kind 40 jaar moet zijn. Ingevoren eicellen die niet worden gebruikt zouden voor de wetenschap gebruikt kunnen worden.

• Hoe oud ben je? 16
  • Zou je het zelf willen doen? Ik heb daar echt nog nooit over nagedacht, dus ik durf er geen uitspraak over te doen.
  • Hoe denk je erover als mensen hun ingevroren eicellen niet gebruiken? Wat moet er mee gedaan worden? Vragen of de ‘eigenaar’ ze wil doneren (als dat überhaupt mogelijk is).
  • Vind je het eerlijk tegenover het kind? Ja.
  • Zou je het een vrouw van 60 gunnen? Ja, zeker gun ik een vrouw van 60 een kind. Maar ik ben eigenlijk van mening dat een vrouw van 60 niet meer in staat is om een kind op te voeden. (Denk aan de gezondheid, het lichaam dat niet meer meewerkt). En als ik me verplaats in het kind: Ik zou liever geen moeder hebben waarvan iedereen denkt dat ze mijn oma is.

Nou je kunt ze bv doneren, weggooien, voor onderzoek gebruiken etc
En het kind wat mogelijk in het eicelletje kan groeien!

• Hoe oud ben je?
    17

Ja

Nee, denk het niet, tenzij het later ineens nodig blijkt ofzo.
    Maar in principe niet dus.

• Hoe denk je erover als mensen hun ingevroren eicellen niet gebruiken? Wat moet er mee gedaan worden?
    Maakt mij niet uit, gewoon ‘vernietigen’ ofzo.

Ja, ik vind dat je het dan nog geen kind kan noemen namelijk, dus last heeft hij/zij er niet van.

• Zou je het een vrouw van 60 gunnen?
    Hmm, ik vind 60 eigenlijk gewoon te oud (uitzonderingen daar gelaten), het lijkt dan wel een oma qua leeftijd. Die vrouw zal dan wel in een topconditie moeten zijn vind ik. Maar kijk, ik GUN het haar wel als ze een kind wil, maar ik vind het gewoon niet verstandig. Ook lijkt het me niet erg prettig voor dat kind, anderen zullen vast denken dat het haar oma is.

• Hoe oud ben je?
    15
    Ja
    Nee
    Misschien kan je ze als donor gebruiken?
    Ja, dan is het een soort van ‘geadopteerd’
    Nee sorry maar die is dan gewoon te laat ermee. Voor haar kind zou het echt niet leuk zijn. Voor dat hij volwassen is, is zijn moeder al bejaard.

-Hoe oud ben je?
14.

Ja.
    Nee.
    Als donor worden gebruikt !
    Ja, want het is dan nog eigenlijk geen kind nog.
    Ik gun het er wel, maar ik zou het het kind niet aandoen, je moeder gaat heel snel dood, en je moeder is al bijna bejaard.

mijn moeder was 40 en 42, en ik vind dat echt niet gelijk te oud hoor. vrouwen kunnen geen kinderen meer krijgen als ze in de overgang zitten, daaruit blijkt dus dat voor die tijd het gewoon nog mogelijk is om een kind te krijgen. Als de natuur dit niet zou willen, zouden veel vrouwen al op hun 40e niet meer ongesteld moeten worden, nietwaar?

• Hoe oud ben je?
    17
    Ja
    Hoezo? geen reden tot denk
    Moet degene van wie de eicellen zijn zelf beslissen vind ik.
    Wat vind ik eerlijk aan? dattie een tijdje bevroren heeft gezeten?
    nee, die gaat over 10/20 jaar dood, leuk voor dat kind.
  • Hoe oud ben je? 16
  • Zou je het zelf willen doen? Ligt eraan, moet er een reden voor hebben, en die zie ik nu niet eigenlijk.
  • Hoe denk je erover als mensen hun ingevroren eicellen niet gebruiken? Wat moet er mee gedaan worden? Weggegooid worden, tenzij de ‘eigenaar’ anders beslist.
  • Vind je het eerlijk tegenover het kind? Ja, ik zie niet in waarom die zich anders zouden moeten voelen dan kinderen die op de ‘natuurlijke’ manier verwekt zijn.
  • Zou je het een vrouw van 60 gunnen? Ik gun het die vrouw wel, maar het is niet echt leuk voor dat kind om, als die 16 is, een moeder van 76 te hebben. Om het nog maar niet te hebben over de kans dat de moeder overlijdt voordat het kind nog maar in de puberteit is.
  • Hoe oud ben je? 16
  • Heb je wel eens van het invriezen van eicellen gehoord? ja
  • Zou je het zelf willen doen? weet ik nog niet, als er een rede voor is misschien wel ja
  • Hoe denk je erover als mensen hun ingevroren eicellen niet gebruiken? Wat moet er mee gedaan worden? vernietigen/met toestemming gebruiken voor onderzoek. wel zonde.
  • Vind je het eerlijk tegenover het kind? wat is er anders aan zo’n kind?
  • Zou je het een vrouw van 60 gunnen? het is niet dat ik het haar niet gun, maar het is zo tegen de natuur en bovendien kan ik me niet echt voorstellen dat je op je zestigste en ouder zit te wachten op een krijsende baby, kleuter en op je vijfenzeventigste een puber in huis. lichamelijk lijkt me dat erg zwaar op die leeftijd en bovendien verliest zo’n kind heel vroeg zijn/haar moeder waarschijnlijk. dus ik ben ertegen. er is een leeftijdsgrens, als zon vrouw kinderen wil, had ze dat eerder moeten doen. sommige mensen krijgen op die leeftijd kleinkinderen.

Enquetes voor school mogen niet, zie de regels.