eicellen doneren

haii meiden,
ik ga binnekort eicelletjes doneren.
en ik wou graag weten of iemand het ooit heeft gedaan, en hoe het was enzo
en wat jullie er over denken…

xxx,

nog nooooooooit van gehoord…

Mhh, denk dat er niet echt veel zijn hier op girlscene die dat hebben gedaan.
Waarom ga je nu al je eicellen doneren?

Nou, met welke reden?
En je weet dat als een andere vrouw daardoor kinderen krijgt, die kinderen recht hebben om te weten wie hun biologische moeder is? Want dit kan nu niet zo erg lijken maar later toch grote gevolgen hebben.

eicelletjes

ik woon in spanje, en daar hebben de kinderen geen recht om te weten wie je bent
ik doe het omdat er heel veel vrouwen zijn die geen kinderen kunnen krijgen, en ik kan ze daarbij helpen

wow… heftig… hoe oud ben je?

Krijg je er geld voor?

Woooow! Dat is best… bijzonder.
Dan heb je dalijk 100 kinderen waar jij de biologische moeder van bent!
Wel vet opzich dat je dat doet, zou het zelf alleen niet zo snel doen.

Ik vind het niet normaal, er wordt te veel met de natuur geknoeid naar mijn mening. Het is toch abnormaal dat je een bevruchte eicel van een vreemde kunt krijgen en daarmee een kind te baren? Ik ben totaal niet ouderwets of conservatief maar dit gaat mij te ver.

ik ben 19, en ja ik krijg er geld voor, maar niet veel ofzo,
en meer omdat je veel heen en weer moet reizen naar de kliniek en een maand lang moet je echt opletten en berijkbaar zijn en zo
en ja mischien wordt er veel met de natuur geknoeid maar der zijn zoveel vrouwen die heel graag een kindje willen en het jammer genoeg niet met hun eigen eitjes kunnen doen.
ik heb zelf gezien hoe een vriendin van me moeder maandelang heeft gekloot met hormoonen prikken enzo en het lukte maar niet, tot ze hierdoor een kindje heeft kunnen krijgen, en het is een schat van een kind.
ik geef alleen iets waar ik zelf genoeg van heb (feitje: een vrouw heeft 400.000 eicellen, en gebruikt er zelf maar 400, waar je maar 1,2 of 3 voor kinderen gebruikt)

het lijkt me gewoon zo’n raar idee dat er straks ‘jouw’ kinderen rondlopen…

wauw .

dit is echt lief van je .

ik had er nog nooit over gehoord,tot nu toe dan (:
wel lief dat je andere vrouwen die geen kindjes krijgen het gunt

Ik vind dat het niet jouw kinderen zijn. Natuurlijk biologisch wel. Maar je bent opgevoed door de andere moeder, en je bent zelfs in haar gegroeid.

En toch is het 50 procent van je. Welliswaar niet in de aangeleerde dingen maar wel in de aangeboren dingen.