EHBA. Eerste hulp bij Acne!

Haaay mensen (:
Ikzelf maar ook miljoenen andere mensen hebben er wel vast last van, Acne!
Acne is iets vreselijks om te hebben, want het neemt namelijk echt je zelfvertrouwen
af! Je voelt je onzeker door andere, en je probeert het ook nog te verbergen onder
dikke vette plamuur lagen make-up.

IK HAD HIER EEN HEEL LIJSTJE STAAN VAN PRODUCTEN DIE IK GEBRUIKTE, OM VAN MIJN ACNE AF TE KOMEN. EN DAT MIJN HUIDJE HELEMAAL EGAAL AAN HET WORDEN WAS. MAAR VANAF VORIGE MAAND HEB IK DE BLACK AFRICAN SOAP GEKOCHT EN NU IS MIJN HUID HELEMAAL PUISTVRIJ! [HELAAS WEL LITTEKENTJES MAAR DIE ZIJN NU OOK AAN HET VERVAGEN, MAAR WIL WEL ALSNOG GRAAG TIPS KRIJGEN OM HET SNELLER WEG TE KRIJGEN.]
Opzich raad ik iedereen aan om Black African Soap te gebruiken als je acne hebt, want mijn puistjes zijn helemaal weg, mijn grote porien zijn supeer klein geworden en ik heb geen mee-eters meer! Door alleen het zeepje te gebruiken.

Wat mensen mij steeds vertellen is dat je puistjes krijgt van te vet voedsel zoals, chocolade, snoep, varkensvlees enz.
Ikzelf heb flink wat research gedaan op internet, boeken en zelfs tijdschriften. Mensen zeggen dat het nog niet bewezen is dat als je vet
eten binnen krijgt je puistjes of acne kan verergeren, de ander zegt weer dat het wel zo is. Dus in mijzelf dacht ik, ik moet het maar bij mezelf gaan
testen of het zo bij mij het geval is. Dus wat ik ben gaan doen is, veel minder snoepen(echt veeeel minder). Dat heb ik tot nu toe een maand volgehouden
en ik kan je zeggen dat bij MIJ wel zo is, mijn huid was deze maand veel minder rood, en ik heb ook geen nieuwe puistjes gekregen. (Natuurlijk heb ik
wel mijn huid behandeld met goed reinigen/stomen/masker/creme (alle producten die hier boven staan). En bij mijzelf is mijn huid dus stukken egaler!
Want door het eten, heb ik littekens over gehouden(die nu wel weer weg aan het trekken zijn :grinning:). Ik zeg niet dat het bij iedereen het geval is,
bij mensen kan het pas na zes weken een goede resultaat hebben, maar ik al na 1 maand :grinning:.

Dit was mijn dieet van deze maand(Juni):
Heel weinig tot gewoon geen vet eten. Wel vis en kip. Als je vlees wilt eten, zorg er dan voor dat je het gebarbecued hebt! Zo zit er geen vet in:D
Heel veel water drinken, ik heb elke dag echt volgehouden om 1,5 liter water te drinken. (Als je genoeg water drinkt, dan zuiver je bloed, en als je
bloed gezond is en schoon, dan is het bloed ook schoon om geen ontstekingen te maken bij de huid, ookwel puistjes genoemd:), maar dat bij de meeste
van jullie wel bekend). Ikzelf wou deze maand ook karnemelk gaan drinken, maar ik vind het toch zo goor! Dus wat ik heb gehoord is dat
Optimel en/of Actimel wel een goede vervanger voor dat is! Dus dat heb ik ook deze maand elke dag 2 glazen gedronken :wink:

Kleine dingetjes:
→ Mensen zeggen dat make-up de porien verstopt, en dat is ook zo! Maar alleen als je het niet in de avond wast! Je moet altijd je gezicht in de ochtend
en avond wassen. Zo voorkom je nieuwe puisten en verstopte porien! (Je kan ook goede, natuurlijke make-up gebruiken die niet je porien verstopt).
→ Mensen gebruiken vaak de Diane-pil tegen acne, ik zeg ook niet dat het slecht is, of ze ermee moeten stoppen. Maar mijn moeder gebruikte ook de
pil tegen puistjes, en dat ging ook goed, ze had geen puistjes meer, maar uiteindelijk begon haar haar steeds dunner en dunner te worden. Je ziet ook
een klein beetje kale plekken op d’r hoofd! Nu zie je het bij haar niet meer, omdat ze speciale shampoo en pillen voor het haar gebruikt!

Video’s:
HONEY for acne and pimples! [Video]
DIY Acne/Scar Reducing Mask & Toner [Video]
How to make a HOME-MADE mask to treat dry & acne prone skin [Video]
Skin Care:Acne Info [Video]
Skin Care:Covering Up Acne [Video]
Tea Tree Oil Response [Video]
Als je zelf nog handige/belangrijke video’s hebt, post ze hier en ik zet het op!

[b]Tips and tricks die niet bij mij en mijn vriendinnen werkten waren:

• Citroen sap op je gezicht doen[/b], je puistjes worden alleen maar roder en het zorgt ook voor dat je huid sneller kan uitdrogen!
    - Veel water/karnemelk drinken, opzich zou dit wel kunnen helpen, maar alleen dat doen helpt niet! Je moet je huid ook gewoon verzorgen.
    - Zinkzalf/Vaseline op de puistjes smeren, NO!! Dit is echt iets wat ik 100x heb gehoord, maar nee mensen! Het werkt niet, je porien raken
    JUIST verstopt door vaseline/zinkzalf. Het is gewoon vet dat op je huid blijft.
    - Tandpasta, heb dit ook geprobeert maar ook niet goed! Het heet ook TANDpasta en geen PUISTpasta.

!! Handige topics bij Girlscene:
Het algemene puistjes & acné topic [Klik]
acne free in 3 days [Klik]
DE oplossing voor puistjes [Klik]
Slakkengel tegen acné? [Klik]

Een echte happy song! Echt het luisteren waard :slightly_smiling_face:
http://www.youtube.com/results?search_query=oh+meisje

En dit kon niet bij het algemene acné topic omdat…?

Omdat bijna niemand daar meer in zit, lijkt me nogal zonde van al mijn werk waar ik heb in besteed, om dit te kunnen maken.

Wat fijn zeg dat jou acne bijna weg is!! Je doet er dan ook veel voor…

Tuurlijk heb je wel voor en na foto’s, of is er nooit foto van je genomen toen je er nog last van had? :face_with_raised_eyebrow:

Maar voor de mensen die er last van hebben kan dit wel nuttig zijn ^^

Leuk en goed topic! :grinning: Zet hem bij favorieten :slightly_smiling_face:

Ik heb ook inderm gekregen van de dokter…want heel veel middeltjes kun je niet gebruiken in de zon en ik ging in mei naar Tenerife…en het werkt echt super goed!..het is echt geweldig spul…alleen zat ik vorige week in de stress(proefwerk week) daardoor is alles verergerd…maar het wordt nu al weer minder…ik heb echt 7 jaar heel erg last gehad van acne en het wordt nu pas minder…

Heel veel succes iedereen ^^

Haha dankjewel :grin:
Ik heb erg hard gewerkt op deze topic, gelukkig vinden jullie het leuk & handig :wink:
xx

Dat van de diane pil vind ik maar raar, daar heb ik nooit last van gehad.
Misschien had zij net zo’n bijwerking die maar 1% van de gebruikers krijgt Ö

goed topic, ook erg goed uitgelegd!
xxx

Als je vlees wilt eten, zorg er dan voor dat je het gebarbecued hebt! Zo zit er geen vet in:D
:grinning_face_with_smiling_eyes:

Upjee!

wooow je hebt echt veel gebruikt ! ik ga vrijdag naar de dokter want ik heb nu beginnende acne. en ik wil je ook best geloven enzo dat het allemaal werkt, maar als ik dan tegen me moeder zeg: ‘ja we moeten dit en dit kopen want het werkt wel bij een meisje van girlscene’. dan gaat ze weer zeggen dat ik internet niet kan vertrouwen etc. maar ik zal het nogmaals grondig doorlezen, wel echt fijn voor je dat het weg is!

:'3 Nee totaal niet.

UP!

Ze bedoelen daarmee dat als je het op een rooster grillt, je het niet in de vette olie of boter hoeft te bakken :wink:

UP:D

Oeh
handig

Dat mint julep masque wil ik precies wel eens proberen. Ik heb eigenlijk gewoon de pil & antibiotica gebruikt om er vanaf te komen , hoor… Nu heb ik enkel nog hier en daar rode vlekjes en grote poriën.
Maar je hebt vast geen voor-foto( ik zou ook geen foto’s genomen hebben vroeger van m’n acne) maar heb je een foto van hoe je huid er nu uitziet?

en waar haal je dat mint julep masque precies? Want er staat ebay bij, nergens in een winkel?