Egypte

Ik wist niet waar ik em anders moest zetten dus ik heb hem maar bij lifestyle gezet :stuck_out_tongue:.
Nou het zit dus zo, in de herfstvakantie ga ik met me moeder en me broertje een week naar Egypte! Cairo om precies te zijn. Ik heb er echt heel veel zin in, maar is een van jullie toevallig zelf naar Cairo geweest en heb je nog echte aanraders om heen tegaan/ te gaan doen. en wat absoluut niet haha.
Verder had ik nog een vraag, want ik hoorde dat de mensen daar, mensen met blond haar ,vooral de meisjes, erg speciaal vinden ofzo, en dat ze der heel de tijd aan zitten. is dat echt zo, of is het een beetje overdreven wat ik heb gehoord?.
x

Up!

saaie titel XD. sorry maar ik dacht toch maar eens kijken. ik denk dat je er een reisgids van kan kopen bij een boekenwinkel ofzo :wink:

haha ja ik wist geen andere titel en ik vond deze toch wel het duidelijkst :slightly_smiling_face: maar ik heb al van die reisboekjes maar ik dacht nou liever van iemand die het echt heeft meegemaakt!

Mijn ouders zijn er ooit geweest, die vinden dat je sowieso moet gaan snorkelen :wink:

Verder… ik denk dat ze meisjes met blond haar wel speciaal vinden en dat sommige mensen misschien op de foto willen ofzo, maar ik denk niet dat ze bijv je haar af gaan knippen, want zo speciaal is het in Egypte ook weer niet (denk ik).

haha nee dat bedoelde ik ook niet dat ze het willen afknippen :stuck_out_tongue:
maar ik zou het wel erg irritant vinden dat ze er heel de tijd aan zouden zitten maarja. :stuck_out_tongue:

hee! ja ik ben al een aantal keer in egypte geweest, en ja ik ben blond en een meisje haha
nou, ik weet eigenlijk niet meer waar ik precies ben geweest(beetje lang geleden dat ik daar ben geweest voor de cultuur); volgens mij luxor, hurghada en sharm el sheikh
maar daar heb jij niks aan; in je hotel hangt altijd veel info over reisjes en tripjes die je kunt maken! ik ben naar het graf van toetanchaman geweest en een keer met een boot gaan snorkelen en naar een onbewoond eiland; echt geweldig! zeer zeker als je voor de eerste x gaat :wink: en oja, ook een keer met jeeps naar een nomadenkamp geweest in de woestijn; super! zoveel sterren echt geweldig
let wel op; zelf in de herfstvakantie is het nog heeel warm, zeereker in de woestijn! dus ik zou niet té veel gaan doen; aan het eind van je vakantie msschien naar piramides/andere graven, dan ben je al wat bruiner en gewend aan de temperatuur :wink: als je een koraalrif voor je hotel hebt (dat heb ik de laatste 2 x gehad, en in de carnavalsvakantie weer :grinning:) dan zou ik geen boot trip doen… want dat is zonde van het geld! maar als je dat niet hebt, natuurlijk wel haha
& zelf snorkling spullen en zwemflappers meenemen is ook een aanrader, zeer zeker als je een koraalrif voor je neus hebt!

het tweede punt: meisje én blond
vroeger, toen ik 5 was ofzo gingen we al naar egypte; en toen kreeg ik heeeel veel gratis, en ze vinden je natuurlijk wel bijzonder; we zijn zelfs een x opgesloten in een winkel, want we moesten wat kopen… egyptenaren zijn best opdringerig ja! wij gingen vaak savonds naar een stadje, dat vond ik niet echt fijn; beetje creepy :stuck_out_tongue:
& de laatste x zijn we alleen nog maar smiddags gegaan, want ik vind het niet zo meer:P maar ik hoop niet dat ik je afschrik! want het is toch wel heel leuk om het echte leven van egyptenaren te zien;) ze proberen je alles aan te smeren, dat moet je negeren en niet lachen:P;
ze zijn ook niet erg blij met russen (die zei je daar heel veel) die zijn veel norser en saggie dan de nl’ers; dus als je njet zegt (nee) en boos kijkt doen je ze niks, dan denken ze dat je ook russisch bent
maar met blond haar geloven ze dat niet snel:P

okee een heel lang verhaal, een beetje onduideljk haha, ik hoop dat je er wat van hebt, en als je nog vragen hebt; stel ze!
x

Die mannen daar zijn echt vies.
Ik wilde niet alleen lopen, maar altijd naast m’n vader of broer, omdat ik me écht ongemakkelijk voelde.
Als je naar zo’n marktje gaat, zorg dat je een grote sjaal oid bij je hebt waarmee je je schouders/decollete kunt bedekken, anders is het helemaal verschrikkelijk.
Als meisje moet je daar niet alleen rond gaan lopen.

Dankjewel hier heb ik echt iets aan haha :slightly_smiling_face:
ik was sowieso al van plan om naar de piramides te gaan maar bedankt voor de tip om het aan het einde te gaan doen!, het hotel is nog een verrasing voor mij en me broertje haha dus ik ben benieuwd!. dat Nomaden kamp lijkt me ook erg leuk!
en wat leuk haha dat je toen dingetjes gratis kreeg, zou ik iig niet erg vinden :smirk: . hebben ze daar trouwens veel marktjes? waar je veel frutseltjes en hebbedingetjes kan kopen? :stuck_out_tongue: en van die markten die ze ook veel in turkije/spanje hebben met nep merk kleding? :stuck_out_tongue: vind ik altijd wel leuk om aftelopen haha :slightly_smiling_face:

nou waarschijnlijk vinden ze blonde meisjes bijzonder omdat maar 20% (?) van de wereldbevolking blond haar heeft

Dat dus n.n

oh fijn haha, ik ben van ons 3 de enige met blond haar maarja moet lukken daar :stuck_out_tongue:

ehm ik ga zelf elk jaar naar egypte.En neej ben zlef neit blond maar wat ik zelf sie enso is niet dat t zo ver gaat dat ze ‘‘aan je gaan zitten’’…tuurlijk heb je wel mensen die dit doen maar dat heb je wel in meerdere landen.Voor desest zou ik niet echt gaan lopen(en dan heb ik t echt over…in de stad gewoon in Cairo)met een mini rokje of een blousje waar je,je decollete kunt sien of doe gewoon wat iemand hierboven zei een grote sjaal meenemen ofsow.

nog andere mensen tips? :slightly_smiling_face:

Hee meid!

Ik kan je echt een boel over egypte vertellen, ik ben namelijk deze zomer 15 dagen naar egypte geweest.
Samen met mijn beste vriendin, allebei waren we 18 (nu 19)
En allebei waren/zijn we hoog blond!
Nou wij vonden het ook best spannend om met ze 2en te gaan en omdat we ook nog is blond waren! Ik zelf vind de verhalen over dat je aan je haren wordt gevoeld best overdreven want daar hebben wij geen last van gehad. We werden gewoon aangegaapt en we werden overspoelt met comlimentjes en er werd constant Shakira shakira naar ons geroepen!

Standaart dingen in egypte, ze zijn er erg opdringerig en willen allemaal dat ze in je winkeltje/shop komen kijken en thee komt drinken.
Voor ons was het veel te heet voor een kopje thee en namen altijd gratis cola(krijg je gewoon!).
Je krijgt echt een boel gratis omdat ze je “mooi” vinden(nep papyrus platen/tekeningen met je naam in het arabisch), maar áls je iets koopt vragen ze overal echt een hoge prijs voor omdat ze weten dat je veel geld hebt! In ieder geval veel meer dan hun haha!
Altijd afdingen dus, echt doen hoor want dat gaat heeeel erg makkelijk!
En anders gewoon zeggen nou dan koop ik het niet! Vaak krabbelen ze dan wel terug hoor! Standaart vragen ze waar je vandaan komt en hoe je heet!

Je kan wel veel negeren maar je zou gewoon is zo’n winkeltje in moeten gaan, hebben wij heel vaak gedaan en ze zijn echt onwijs gastvrij!
Als je ergens heen gaat, ga dan een uur eerder het hotel uit haha want je blijft echt plakken in die winkeltjes! Trouwens heel fijn als ze airco in de winkels hebben. Wij hebben de 50 graden daarzo meegemaakt…ik weet hoe de tempraturen zijn in herfst vakantie!

Ik ben zelf helaas niet naar Ciaro geweest, ik verbleef namelijk in Hurghada 6 uur rijden van Ciaro. Maar voor jou echt een tip is dan om naar de piramides te gaan kijken, daar heb ik veel over gehoord!
En in egypte is het duiken en snorkelen echt iets wat je gedaan móet hebben!
Zelf durfde ik niet te duiken, gewoon omdat ik niet zo van de zee hou maar het snorkelen had ik écht niet willen missen.
Ook is het echt een ervaring om de desert te bezoeken (woestijn)
Dan kun je lekker kameel rijden, quad rijden en buddy rijden, wij hebben het allemaal gedaan! Echt heel erg leuk!
Verder zijn er allemaal mooie tempels te bezoekn in Luxor en in Ciaro ook!
Je zult je niet vervelen daarzo hoor, en maak je niet al te druk over de mensen daarzo! Het is hardstikke leuk!
Als je nog meer wilt weten moet je me maar mailen: soapflower@live.nl
Of foto’s wilt zien ofzo!

Een hele fijne vakantie!
xxx goudlokjee

Dankjewel voor je reactie! haha ik heb er nu echt extra zin in, je hebt me ook op ideeen gebracht hoor! dat kamelenrijden lijkt me super :slightly_smiling_face: ik zou graag foto’s willen zien dus ik stuur je wel een mailtje,
x