Egypte/Mubarak- presentatie

Hallo, iedereen,

ik moet morgen een presentatie geven op school over wat er nu in Egypte aan de hand is. Ik doe het met twee andere meisjes, iedereen doet iets anders. Ik moet het WAT behandelen.

Ik heb de vragen al beantwoord, maar ik weet niet zeker of ik het wel helemaal honderd procent goed gedaan heb. Het maakt niet uit, alles wat je weet en wat een antwoord is op één van deze vragen mag je met me delen:

• Wat is het probleem? Wat is er precies aan de hand?
    (korte beschrijving; Cijfers kunnen helpen hierbij, bijv. om hoeveel mensen/dingen gaat het of over welk % hebben we het hier?)

• Hoe lang speelt dit probleem/dit feit al?
    (Is het al vaker in het nieuws geweest? Hoe is het begonnen?)

• Waarom is het momenteel zo’n ‘hot item’?

x

Dit kan je helemáál niet op internet vinden, hoor!!!

Als je nou geeft wat je hebt dan kunnen wij bekijken of het klopt?

Hahahaha, woowww, zo grappig ben jij.

Ik heb dit :

Wat is het probleem? Wat is er precies aan de hand?
(korte beschrijving; Cijfers kunnen helpen hierbij, bijv. om hoeveel mensen/dingen gaat het of over welk % hebben we het hier?)
Al 30 jaar regeert Hosni Mubarak met harde hand. De egyptnaren hebben hier genoeg van en zijn in protest gekomen. Deze protesten zijn voor het eerst gedaan op 25 januari. Via twitter en facebook zijn mensen aangespoord om te gaan protesteren, uiteindelijk zijn er op die dag 15.000 mensen gaan protesteren. De betogers zeggen te protesteren tegen armoede, marteling, corruptie en werkeloosheid. Want van de egyptenaren leeft ruim 18% onder de armoedegrens.

Hoe lang speelt dit probleem/dit feit al?
(Is het al vaker in het nieuws geweest? Hoe is het begonnen?)
Door de opstand in Tunesië zijn deze demonstraties begonnen. Daar hebben de demonstraties tot de val van de president geleidt. De demonstraties zijn op 25 januari begonnen en duren nog steeds voort. Sindsdien staat vrijwel elke dag wat in de krant over de rellen in Egypte. Meestal zelfs op de voortpagina.

Waarom is het momenteel zo’n ‘hot item’?
??

Bedankt.

Waarom het zo’n hot item is? Dat is een makkie, toch :stuck_out_tongue: Omdat het zo vaak in de media komt. Kranten staan er vol mee. Het nieuws gaat paar dagen op rij alleen maar over Egypte. Media staat vol met nieuws over Egypte. Blogs gaan over Egypten. En ga zo maar door.

Je antwoorden op de andere vragen is goed, hoor! Maar je kan ze dan zelf gaan uitbreiden als je het zelf niet genoeg vindt. Dus dat er ook nog meerdere Arabische landen in opstand zijn gekomen (als je dit er nog bij wilt tenminste).

Dankjewel, Lovefighter!

Nog meer mensen?