Egocentrisch/ongeïnteresseerd en geen steun?

Hoi…

Ik kom hier even uitzeuren…
Er zijn namelijk een paar dingen waar ik me aan stoor, en het lijken en zijn misschien kleine dingetjes maar opgeteld voel je het toch wel…

1. Ik voel me nooit niet erg gesteund. Om het recenste voorbeeld te geven, wij wonen 3 jaar samen en hebben enorm slechte eetgewoontes. Dus we hadden paar maand geleden gezegd moeite te gaan doen en wat groenten te eten, savonds echt een maaltijd te maken etc ipv frietjes of pita of … Zo belde ik hem op, en vraag hoi, zal ik naar de winkel gaan gezien je nog zo lang moet werken en wat soep maken? Ja hoor, maar niet dezelfde als 2 weken geleden. Ik zo ja welke dan? Stuurt hij me een link door op gmail, en ik zeg ja goed, maar kan je ook even aan telefoon zeggen welke? Ik zit namelijk in de auto, en ik wil zien of ik de soep ook lust. Krijg ik gewoon als reactie ja laat het al maar ik zal thuis straks zelf wel iets zien, bye. Ik zeg hey wacht eens voor je aflegt, ik vraag je gewoon welke soep zodat we beide ervan kunnen eten? Zegt hij weer nee ja echt laat maar ik zie wel bye.

Ja dat komt dus voor mij zo over van, ja hetgene wat ik doorstuur zal ze wel weer niet lusten dus ik doe al geen moeite meer.
Ook als ik zeg ik ga joggen vanavond, dan is zijn reactie, ja da doe je toch weer niet tegen dat het zover is. ( en ik doe het altijd als ik het zeg). Maar dan nog, ik doe tenminste moeite en probeer mezelf echt aan te praten moeite te doen. Dat zie ik hem niet doen. En wat als hij dan zoiets voorstelt? Moet ik dan ook gewoon zegge ja joh doe je toch niet. Of zal je toch wel niet lukken. Hou je toch wel niet vol. Gezellig, zo’n steun in relatie…

2Buiten dat komt hij ook zo goed als nooit samen slapen. Ik ga om 11h naar bed, gezien ik volgende dag om 7h al naar het werk moet vertrekken. Hij mag wel pas op het werk zijn om 10h. Maar hij gaat nooit gewoon eens mee slapen, hij blijft gamen of surfen, youtube of aan zijn muziek prullen en komt vaak pas 3/4h snachts slapen. Ja kijk als hij moe is de volgende dag is het zijn probleem, maar ik zou het wel eens fijn vinden samen te gaan slapen, en niet midden van de nacht plots wakker schieten van zijn ijskoude voeten en handen tegen me plots :s

1. En dan ten slote is hij ook heel egocentrisch. We gaan eten wanneer hij wil, hij boekt afspraken in met zijn dokter/tandarts, wanneer hij het gepast ziet voor hem, ookal zijn dat slechte momenten voor mij. Zelfde doet ie met afspraken met zijn vrienden. Vaak weet ik het niet eens tot een halve dag ofzo op voorhand dat wij ergens heen gaan, of hij ergens heen moet. Leuk plannen zo. Hij snapt tevens ook nooit dat hoe hij soms reageert ( stemverheffend/arrogant) dat dat echt niet fijn is. Hij neemt het dan op dat ik ruzie begin te zoeken, terwijl ik gewoon lastig word omdat hij me kwetst met zo van die opmerkingen. Ook als we echt ruzie maken, en ik word emotioneel, hij negeert me dan en zit gewoon op youtube ofzo weer, en dan ga ik maar naar de slaapkamer omdat ik denk als ik nu dingen ga zeggen, ga ik het gewoon nog erger maken. En dan lig ik daar een beetje te wenen. Denk je dat hij naar me toe komt? zelfs na uren later? nee hoor, achteraf is het gewoon alsof er is niets gebeurt. Dan praten we pas erna dag later ofzo erover, en dan zegt ie ik zal er op letten, of ik snap het. Maar nog geen 2 seconden later is het gewoon hetzelfde verhaal. Net zoals opruimen, ik vraag al 3 jaar mee te helpen opruimen, gewoon al zijn eigen prul. Ik moet hem letterlijk zeggen leg dat daarin, of hij verplaats het gewoon. Maar als hij het dan niet opruimt, en ik het nog eens vraag, hup meteen weer lastig en geirriteerd en no way dat ie het opruimt.

Zo, even uitgeraast voorlopig…

Weet hij dit allemaal al? Laat hem dit eens lezen.
Ik zou zo’n relatie niet lang volhouden.

Wauw, ik zou dit echt niet volhouden. Ik zou maar eens een goed gesprek met hem gaan hebben en hem vertellen wat je allemaal dwars zit, want hier ga je straks aan onderdoor.
Ik zou zeggen dat als hij binnen een maand (bijvoorbeeld) niet verbetert dat je dan weggaat ofzo (ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om een week ofzo bij een vriendin/ouders/broer/zus te logeren). Of bedenk andere consequenties, zodat hij in ieder geval wel in gaat zien dat dit niet langer zo kan…

Mijn vriend heeft vooral dat laat komen slapen ook wel eens, vooral als hij de dag erna lekker vrij is wil hij met vrienden afspreken en, als het aan hem ligt, komt hij pas midden in de nacht thuis (en daarbij zo luid en duidelijk dat ik hoe dan ook wakker wordt). Terwijl ik de ochtend erna om 6 uur weer naast het bed kan staan. Ik heb hem gezegd dat ik het prima vind dat hij afspreekt met vrienden maar dat hij gewoon door de week, als ik weer moet werken, rond 12 uur thuis moet zijn/vrienden de deur moet uitzetten. Misschien heel hard en kinderachtig, maar ik slaap zo vreselijk licht en ik woon ook in dat huis. Uiteindelijk moet je rekening houden met elkaar.

Ik zou hier eens goed over praten met je vriend en duidelijke afspraken maken