Egale benen: zelfbruiner en/of bronzer

Ik ben op zoek naar een beetje advies. Ik heb van mezelf een getinte huid. Aan de ene kant heel leuk, maar omdat ik sneller littekens krijg zit ik vrijwel altijd onder de littekens die langzaam genezen. Met het mooie weer wil ik dus graag een short of jurkje aan, maar ik voel me daar erg ongemakkelijk bij. Vooral dit jaar heb ik best veel vlekjes (gewoon van onbewust tegen dingen stoten e.d.).

Na te googlen ben ik op de tip gekomen bronzer of zelfbruiner te gebruiken, maar ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken Na ff naar de drogist te zijn geweest vind ik het ook een dure grap om ‘zomaar’ iets uit te proberen, dus ik vroeg me af of iemand zelf iets van bronzer gebruikt?

Ik had zelf een bronzer van Garnier op het ook van 15 euro, volgens mij was het creme en geen spray. Is dat een goed product of kan ik beter voor een spray gaan? Ik vraag me ook echt af of het niet gaat afgeven aan mijn kleren en hoe lang zoiets goed blijft? Zoals ik het me voorstel doe ik het 's avonds op, douche ik het na een uur of 2 af in de douche en blijft er 2 a 3 dagen een egale huid achter. Beetje realistisch?

Maar wil je dan ook per se bruiner worden?
Want met een getinte huid wordt je in de zomer ook al heel erg snel bruin, en als je er dan nog zelfbruiner opsmeert kan dat wel heel donker worden…

Anders zou je nog altijd foundation kunnen mengen met bodybutter/lotion, en dat over je benen uitsmeren.
En als je full coverage will, concealer op die plekjes, maar dan ben je wel een tijdje bezig elke keer.

Vraag ik me ook af, ik ben ook getint en word heel snel bruin maar littekentjes blijf je echt vreselijk lang goed zien.

Nee ik hoe niet bruiner te worden, het gaat me meer om een egale tint te krijgen. Ik werk zelf 6 dagen in de week dus tijd voor zonnen heb ik niet, maar ik wil dus wel mooie egale benen. Ik dacht dat bronzer een optie was, maar als er iets anders/beters is sta ik daar ook voor open.

Ik ben zo’n mongool die gewoon foundation op de lelijke plekjes op m’n benen smeert, haha! Maar wat bij mij helpt zijn de bronzers van Victoria’s Secret. Ik gebruik er twee; eentje die je erop moet spuiten en een lotion. Beide gaan er met water gewoon af. Er zit ook een lichte shimmer in (no worries, niet ordinaire glitters) waardoor mijn benen er veel egaler en mooier uit gaan zien.
Deze:

http://i.beautylish.co/r4QZRtkJ2u5C3FYbHWREIQD_AiM/bb_p-53/victorias-secret-beach-sexy-tan-enhancing-shimmer-lotion-with-tint.jpg

Volgens mij weet ik al welke je bedoeld maar dat is ook gewoon een zelfbruiner. Sowieso moet je eerst goed je lichaamsdelen scrubben voordat je dit product gebruikt dus van te voren douchen en niet erna want het product heeft zo’n 3 a 4 uur nodig om te bruinen. Ze geven je wel het advies om op te letten met je kleding dus het kan altijd iets afgeven. Dit product maakt je wel bruiner dus een echte bronzer is het in die zin niet ook al staat het er wel op.

Deze bedoel ik, sorry heb gewoon de eerste de beste link genomen die ik tegen kwam.