Effectieve sport + afvallen

Ik voel me de laatste tijd niet goed in mijn vel vanwege mijn gewicht. En daarom wil ik graag afvallen. Dit keer hopelijk met succes. Ik weeg 74 kilo bij een lengte van 1.75 wat dus nogal aan de hoge kant is. Ik vind het alleen nogal lastig om bijv. als ik bij vriendinnen ben om dan niet naar ongezonde dingen te grijpen. Ik eet al redelijk gezond en drink alleen maar water. Iemand nog meer tips? Ik sport ook niet daarom zoek ik een nieuwe effectieve sport. Ik zit te twijfelen om me aan te melden bij de sportschool maar ik vroeg me af of dat effectiever is dan bijv. elke dag een uurtje wandelen? Of is er een andere effectieve sport?

Als er meer mensen zijn die willen afvallen hoor ik het graag :slightly_smiling_face: het is altijd fijner om met meerdere mensen te doen dan alleen.

Hardlopen, roeien?

Kickboksen vind ik zelf heel leuk :slightly_smiling_face: Dat helpt mij heel erg bij het afvallen.

Ik denk dat de sportschool wel léuker is dan elke dag een uur wandelen. Ligt er aan waar je zit natuurlijk maar bij de sportschool waar ik zit is t echt heeel gezellig en je kent na een tijdje iedereen enzo. Ik ga dan met een vriendin maar we sporten wel echt maar is toch leuker dan in je eentje! En je hebt meer afwisseling natuurlijk, ik heb een onbeperkt abonnement dus ik kan alles doen wat je in een sportschool maar kan doen, vind ík heel leuk.
Snap het wel als je buiten leuker vindt, dan kun je indd gewoon zelf gaan wandelen of misschien je bij een club echt aanmelden voor teamsport ofzo, weet niet of je dat leuk vindt?

Spinnen.

Ik zit in hetzelfde schuitje ongeveer, alleen dan 1.71 en 74 kilo.
Ik probeer natuurlijk zo gezond mogelijk te eten, veel te drinken en ik ga thuis, lekker voor de tv of met mn laptop, iedere dag een uur op de hometrainer.
Ik heb gemerkt dat dat het beste werkt voor mij, dus misschien moet je iets vinden wat voor jou dan dus goed werkt.

Sportschool is zeker effectiever dan iedere dag een uur wandelen, want je kan in een uur op de sportschool veel meer verbranden dan door een uur gewoon te wandelen.

Kickboxen is idd superleuk, en heeel effectief. Wij hadden dan 1,5 uur les, een half uur cardio en een uur techniek. We hadden een klein groepje meisjes en ik vond het echt geweldig, ben toen heel veel afgevallen. Helaas kan dat nu niet meer omdat het nogal duur is bij ons, maar dat is zeker aan te raden. Ik was echt doooood na een les kickboxen, je bent namelijk constant kracht aan het zetten en aan het bewegen en springen en vanalles.

De sportschool is echt heel fijn omdat het enige wat je daar kan doen sporten is, en je dus niet wordt afgeleid. (:

Ik ben nu een tijdje bezig met Zumba & dat vind ik echt superleuk!!
Samen met 2 vriendinnen, echt geweldig. Ik kan totaal niet dansen; dus dat is ook niet nodig, maar je bent gewoon lekker bezig & het werkt goed voor het afvallen!

Ik vond zelf dat ik maar weer eens aan een sport moest gaan beginnen en ben toen gaan handballen we trainen twee keer in de week en op zondag wedstrijden. Ik vind het heel leuk om te doen en ik vind een team altijd wel gezelliger dan met een vriendin naar de fitniss tegaan.
Gezond eten en regelmatig bewegen is altijd goed om af te vallen, en als je met een nieuwe sport gaat beginnen wat je nietgewend bent begin dan wel rustig ik had namelijk na 3 weken mn knieen gebleseerd omdat ik te enthousiast was begonnen!