effectiefste manier tegen luizen

hoi,
ik heb even een vraagje, want ik heb nu voor de tweede keer luizen.
en ik schaam me er heel erg voor en ik wil er zo snel mogelijk van af.
dus wat is de effectiefste manier om er vanaf te komen?
en weten jullie ook goede tips om ze nooit meer te krijgen?
dankjulliewel!

Mijn kapster zei dat pure teatree olie wel goed is tegen luizen… kan je kopen bij De Tuinen.

En natuurlijk een ander bestrijdingsmiddel…

De haarlotion van Prioderm,.
Van Prioderm heb je ook shampoo, alleen die werkt echt vele malen slechter,…
Mijn zusje had er ook heel erg last van, echt 3000 middelen geprobeert, alleen de lotion werkte :'D

En je kan ze voorkomen door teatree oil, dat kan je halen bij de Tuinen,

Luizenshampoo, kammen, alles wassen op 90 graden of in de vriezer leggen, en te grote dingen in een afgesloten vuilniszak doen.

Enneh, ze houden van schoon haar… Ik zou niet mijn jas bij anderen hangen enzo. En als je bij mensen in de buurt bent met luizen bijv. gel of wax in je haar doen, daar houden ze niet zo van.

Oké, bedankt!
Mijn moeder had de Prioderm lotion al gehaald en ik hoop dat het werkt!

Ik had een tijdje terug ook luizen, door de broertjes van mijn vriend. Vreselijk :stuck_out_tongue:
ik geloof dat ik ook die lotion van prioderm heb gehad.
Maar je moet echt uitkijken dat je ALLES in de was doet. Echt ALLES! liever alles te vaak wassen dan te weinig anders kom je nooit van die beesten af.

Inderdaad. En zeg het ook tegen je vriendinnen, hoe stom het ook is om te zeggen, want miss hebben zij het ook & als jij er dan vanaf bent krijgt je het zo weer terug.

Ik heb het ook net gehad, priodern lotion werkt inderdaad!
Verder moet je inderdaad alle gedragen kleren wassen op 90 graden en anders een week in een vuilniszak doen. En goed stofzuigen enzo.
Ennn je moet je haar nog 2 weken lang met een netenkam kammen, zodat je de eitjes die zijn gelegd er ook uit kamt :wink:

Mijn leerlingen moeten altijd speciale luizenshampoo kopen en alles daarmee wassen.
Ook hun haren en dan zijn ze er zo vanaf.

je hoofd kaalscheren

• Elke dag nieuwe kleding en dekens e.d. verwisselen. Deze horen warmer dan normaal gewassen te worden.
  • Elke dag lotions gebruiken en laten controleren door een ander.
  • Als je het op je lichaam hebt (jeukt)>> geen geslachtsgemeenschap.

Dit moet je een week of twee volhouden. Succes gegarandeerd.

Je haren wassen met een speciale shampoo en je hele kamer goed reinigen. Je dekbed de eerste week elke dag verschonen en je haren die week ook wassen met speciale shampoo en vooral niet vergeten je borstels uit te koken. Bedenk dat die eitjes wat later uitkomen.

Sowieso alle luizen er eerst uithalen. Heb het al 3x gehad en m’n moeder heeft het iedere keer zo gedaan. Gelijk alle luizen en eitjes eruit halen (tja, ben je wel even mee bezig…) Daarna alles verschonen, kleren, slaapspullen. En vervolgens blijven insmeren met Tea Tree shit. Heb er nu nooit meer last van.

Krijg er gewoon jeuk van.

Ik heb het ook gehad,
1jaar lang last ervan gehad… is niet prettig maar niks hielp.
Ik had bijna mijn haar moeten afknippen,
Maar toen vonden we spul, waarvan ze echt allemaal doodgingen.
Luizen-de larven-eitjes weet ik 't xd.
1Nacht laten intrekken, en dan de volgende morgen je haar uitwassen,
Gelijk toen ik dat deed enzo vielen de luizen zo uit mijn haar.
&ik ben er nu al 4jaar vanaf. (:

ik heb nu ook ongelofelijke juik , en ik schaam me er dood voor . ;$
dus zo nog maar een keer wassen . -.-

Idd ter voorkoming van is dat erg goed. Ik raad het mensen op mn werk ook altijd aan. Paar druppeltjes in de nek en bij de oren en de haargrens. Het schijnt overigens wel enorm t stinken

het beste werkt gewoon iedere dag uitkammen! Ik kan erover meepraten want ik heb ongeveer 5x luizen gehad xD We hadden alle middeltjes geprobeerd maar er is heel veel kans dat de neten die erin zitten wel gewoon blijven leven. En toen was mijn moeder op een methode via internet gekomen die wel goed hielp: Je moet eerst je haar wassen, dan moet je het gaan conditioneren en niet uitspoelen, dan moet je uit de douche gaan en je haar boven de wastafel uitkammen. Want door het conditioneren wordt je haar glad en hebben de luizen geen grip meer op je haar.

heel veel succes!

ohja en je moet een verband gaasje tussen de kam doen! Want dan kunnen de luizen niet meer door de kam glippen.

dit is idd een hele goed methode. Dit is ook het eerste advies wat ik in de apotheek moet geven als er mensen met vragen over luizen komen.

Die agressieve luizenshampoos moeten niet te snel gebruikt worden. Er bestaat namelijk grote kans dat de luizen er resistent voor worden…