EF Talencursus

Hey meiden.

Ik ga volgend zomervakantie als 14-jarige alleen naar Londen voor een taalcursus Engels.
Mijn Engels is wel goed, maar kan wel beter.
Is er iemand die al via de organisatie EF naar Londen is geweest?

Dan heb ik een paar vragen:

• Was het gastgezin leuk?
  • Hoeveel kostte het?
  • Heb je er veel van geleerd?
  • Was het leuk?

xx

Dit heb ik vorige zomer gedaan, was toen 17. Wilde eerst ook naar Londen, maar de organisatie raadde Brighton aan omdat je toch in je eentje in een vreemde stad zat, voor mij voor het eerst.
Ik vond het onwijs leuk, zat niet in een gastgezin maar op de campus daar, super gezellig!
Wat het precies koste durf ik eerlijk gezegd niet meer te zeggen.
Ik heb er heel erg veel geleerd en het heel erg naar mn zin gehad.
Het enige jammere was dat alle feesten 18+ waren, wat jammer was op je 17e maar daar zal jij als 14 jarige geen problemen mee hebben denk ik :cold_sweat:

ik heb niet in Londen gezeten, maar in Oxford. De meeste mensen daar waren wel wat ouder vrijwel iedereen was 16/17/18. Ik heb goede en slechte verhalen gehoord over de gast gezinnen in Oxford. Het hangt natuurlijk gewoon enorm af van in wat voor gezin je geplaatst wordt, maar als je contact met EF opneemt als het gezin niet leuk is willen ze je altijd helpen. Als je wil weten hoeveel het gaat kosten kun je een prijs aanvraag doen bij EF, zij zullen je dan helpen met het uitrekenen van de verwachte prijs met al jou voorkeuren ingerekend. Ik denk zelf dat ik wel redelijk wat heb geleerd en ik vond het super leuk, vooral omdat je in zo’n speciale omgeving zit met mensen vanuit allerlei verschillende nationaliteiten. Ik denk dat voornamelijk mijn vloeiendheid en woordenschat is verbeterd, gramatica etc. is moeilijker te verbeteren als je al op een hoger niveau zit in een korte periode.

Ik zat trouwens op campus en dat valt heel erg aan te raden, maar is jammer genoeg 16+

Heel erg bedankt voor antwoord! :grinning:
Ja ik zit te twijfelen, Oxford, Brighton of London :wink:
Ik wil inderdaad niet naar feesten. In Nederland wel, maar in Engeland is het toch nog een beetje eng hahaha.

Ja, ik heb een aanvraag gestuurd!

Niet via EF maar wel in Londen, verder kan dit in het algemene taalcursussen topic
http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-taalcursussen-topic-301338.msg275321506.html#msg275321506

Wat ik in ieder geval denk is dat het als je 14 bent, beter is om voor Oxford of Brighton te kiezen, dat raad de organisatie zelf ook echt aan. Aangezien Londen nogal ‘heftig’ is zo voor de eerste keer alleen in een stad om les te volgen. Kan je misschien beter wat kleiner beginnen