EF High School Exchange

Heyyyy Girls,
Ik wil volgend jaar heel graag naar naar een High School, ik heb al contact met EF High School Exchange, ik vroeg me af of iemand meer weet van deze organisatie/er ervaring mee heeft/etc.
Ik wil graag naar Amerika of Engeland.

Ik hoop dat iemand er meer van weet :couplekiss_man_woman:
XOXO

oeeh, dit maakt me enthousiast!

ik zal me eerst even voorstellen : ik ben Shannon en ik ga na dit schooljaar een jaar naar Engeland met EF.

Je vroeg over ervaring met EF dus ik zal even mijn verhaal vertellen.

het begon allemaal toen ik in de eerste zat (ik ga nu naar de 5e). Het leek me leuk om een tussenjaar in het buitenland te doen. Na onderzoek op internet te hebben gedaan voelde EF voor mij en mijn moeder het beste aan. ik raad je wel aan om ook nog even andere organisaties te bekijken, want zo een jaar is niet niks en het is wel fijn dat het vertrouwd met de organisatie aanvoelt, en of je een ‘klik’ met de organisatie hebt. dit klinkt heel raar maar voor mijn heeft het echt geholpen door het aanmeldingsproces heen! maar goed, ik had dus contact opgenomen met EF en ik werd uitgenodigd voor een interview. In dit interview ga je met iemand praten over je exchange year : wat je ervan verwacht, je krijgt een heeele hoop informatie, je moet een gesprekje voeren in het engels en je gaat een engelse brief schrijven naar je toekomstige gastgezin. ongeveer een weekje na het interview kreeg ik een belletje van EF. ik was toegelaten voor mijn exchange year!! man, wat was ik blij hahaha. Maar dan gaat het pas echt beginnen, je moet van alles invullen, van je cijferlijsten tot medische informatie en aanbevelings formulieren van een leraar. Dat was echt geen probleem, en het helpt je alleen maar om nog meer in de stemming te komen van heel het exchange year! ook krijg je je eigen my.EF site. hierop kan je bijvoorbeeld zien wie er tegelijkertijd met jou naar engeland/amerika/ierland gaan. tot nu toe gaan er 4 Nederlandse meiden naar Engeland, heel veel duitsers, nooren (uit Noorwegen iniedergeval, geen idee hoe ze eigenlijk heten) en zweden, ohja en een paar thaien.

ik hoop dat ik je genoeg info heb kunnen geven haahah. als je nog wat wilt weten kun je het altijd vragen!

Hey Shannon, wat gaaf!! Ik ga ook naar havo 5, en heb over een paar weken een gesprek!!
Was het lastig, het engelse deel van het interview? Ik ben echt heel benieuwd, heb nog aardig wat vragen om ze te stellen! Zoals hoe het werkt met beurzen etc. (gezien het niet heel goedkoop is :wink:), of je kan kiezen waar je heen wilt, of er een football team op school is (klinkt lame, maar ik wil graag een team aanmoedigen, hahaha) enz enz enz.
Misschien zien we elkaar volgend jaar wel! Ga je naar de informatiebijeenkomst morgen?
Liefs

Ik heb er geen ervaring mee maar als je dit topic doorleest dan zie je meer ervaringen over EF!

http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.875.html

Ik zie dat je al wat hebt neergezet maar doorlezen kan geen kwaad (:

Dankjewel! Heb inderdaad nog niet echt doorgelezen, dat ga ik nu doen! :slightly_smiling_face:

Het engelse deel was niet moeilijk hoor haha, ze vroegen best wel makkelijke dingen bijvoorbeeld wat je lievelings vak is, wat je saaiste vak is, wat je hoogste en je laagste cijfer is, wat je hobby’s zijn en dat soort dingetjes. het was heel makkelijk totdat ik moest zeggen dat maatschappijleer mijn hoogste cijfer was, ik had echt geeen idee wat dat vak in het engels betekend en hoe je dat in godsnaam moet omschrijven ! haha
Maar toen ze merkte dat ik er echt niet uitkwam probeerde ze me te helpen. Alleen zelf wist ze ook niet wat het in het Engels was hahah. Maar in dat interview kijken ze ook heel erg of je gemotiveerd bent voor het jaar, en of het niet bijvoorbeeld gewoon een opwelling is dat je het eventjes graag wilt ofzo. Dus wees gewoon jezelf! en laat zien dat je het wilt.

Hoe het zit met beurzen zou ik je niet kunnen vertellen omdat ik daar niet naar heb geinformeerd. Je kan als je naar Amerika gaat kiezen welke staat je wilt. Dit kost wel geld. Als je naar de UK gaat kan je kiezen tussen Engeland, Schotland en Wales. Ook dit kost geld (volgens ij 350,- maar voor Amerika weet ik niet hoe duur het is). Ik ga dit niet doen. Want ze kiezen natuurlijk een gastgezin wat 100% bij jou past, en ik denk dat als je jezelf minimaliseerd naar een staat of in mijn geval, land, dat niet echt kan. Ik denk zelf dat als je bij een gastgezin zit die echt goed bij je past, qua bijvoorbeeld intressen ect, dat je daar veel meer voordelen bij hebt dat je naar je lievelings staat of land gaat. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Of er een football team op je school zit kan niet gegarandeerd worden. Maar als je naar Amerika gaat zal de kans wel heeel groot zijn. Er is nog geen een iemand op wie zijn/haar blogg ik heb gekeken die naar school gingen naar Amerika zonder voetbal team. In Engeland verschilt het denk ik heel erg. Ik heb wel scholen op internet gezien die sportteams hadden, maar dat is wel heel anders dan in Amerika, want daar heb je natuurlijk echt die ‘highschool spirit’. Ik snap wel wat je bedoeld hoor, met ik wil het team aanmoedigen hahah want dat lijkt mij ook echt super!

Ik ga helaas niet naar de informatie avond morgen, dat heb ik vorig jaar al gedaan en mijn moeder moet tot laat werken. Al zou ik graag gaan hoor! super leuk om weer lekker in de ‘exchange mood’ te komen hoe ik het maar noem hahah.

oh trouwens, ik raad je echt aan om ‘exchange year’ op te zoeken op youtube en op zoek te gaan naar bloggs! het geeft je echt een goed beeld hoe het nou echt is, zo een jaar in het buitenland. Omdat ze natuurlijk gemaakt zijn door echte exchange students. ik heb echt al zoooo veel filmpjes gekeken en bloggs gelezen en je krijgt er alleen maar meer zin in daardoor! ahahah
xx

Oh man, mijn verhalen zijn echt te lang hahaha, maar ik word gewoon zo enthousiast omdat ik iemand heb gevonden die het misschien ook wilt doen :cold_sweat:

Wat ben ik blij dat jij gereageerd hebt zeg! Haha! Heel gaaf dat we allebei willen!
Heel erg bedankt voor alle informatie, dit kan ik zeker gebruiken! Ik ben echt heel erg benieuwd naar de informatie avond vanavond, ik ga alle vragen die ik heb stellen, haha!

Ik zou heel graag in Engeland willen, maar wat jij zegt over die gastgezinnen is ook zeker waar. Daar ga ik nog even goed over na denken, wat voor mij nou echt belangrijk is!

Ik ben zo blij dat ik nu iemand ‘ken’ die het ook wilt gaan doen! Yeah!

xoxo

Ik ben blij met je lange verhalen!! Hahaha!

Slotje dus