Zo’n anderhalve maand geleden heb ik het uitgemaakt met m’n eerste vriend na een relatie van toch bijna twee jaar. Hij was mijn eerste liefde, eerste relatie, eerste kus en eerste keer seks.
Het is niet echt op een rotte manier uit gegaan, ik voelde “het” gewoon niet meer. Ik was niet meer verliefd, ik hield alleen nog van hem op die manier dat je een heel grote zwak voor iemand hebt. Aan het einde van die relatie begon ik ook iets te voelen voor iemand anders, en dat met het feit opgeteld dat ik hem toch behoorlijk pijn heb gedaan door het uit te maken voel ik me nog steeds zo schuldig tegenover hem :
Ik kan niet aan hem denken zonder me verschrikkelijk schuldig te voelen, vermijd het onderwerp “Bart” en kijk er enorm tegenop als ik hem weer tegenkom op school.
Hij begon twintig minuten tegen me te praten op Whatsapp - gewoon vriendschappelijk -, en ik voelde me meteen weer verschrikkelijk schuldig. Het punt is dat ik echt niet meer verliefd op hem ben, maar ik toch nog zo’n zwak voor hem heb dat ik had gewild dat ik hem nooit had hoeven kwetsen.
Heeft iemand hier ervaring mee, want ik wil echt heel graag dat het ophoudt, en als ik er zelf niks aan kan doen: wanneer stopt het?
Alvast bedankt (: