Eetverslaving?

Hoii,
Volgensmij heb ik echt een eetverslaving, ik heb wel gewoon een gezond gewicht enzo, daarom zou je ook niet denken dat ik de hele dag zit te eten. Ik weet ook niet waar het aan ligt, maar ik moet gewoon eten en als me moeder er iets van zegt word ik boos en zenuwachtig :0 Ik wil graag minder eten maa het lukt gewoon echt niet! Ik geef het elke keer op en ja… dan komt er wee een eetbui…
Iemand tips ?

ik herken je gevoel maar weeet je je moet het aan jezelf leren dat je vooral moet eten als je lichaam het zegt (je maag knort) echt niet opgeven hoor ! het is mij ook gelukt ! x :sob::muscle:

ik weet het maar het lukt gewoon echt niet!

is het echt snacken? dus allerlei lekkere dingen tussendoor? want ik heb het ook tijdje gehad, maar dat kwam dus omdat ik 's middags gewoon genoeg brood moet eten

nou het liefst snack ik maar ik kan ook gewoon me avond eten om 4 uur 's middags bijvoorbeeld eten

Wat voor dingen eet je? En hoe oud ben je? Als je vol in ontwikkeling bent, heb je ook gewoon veel eten nodig. Maar je kan bv. ook eens kijken naar tussendoortjes die goed vullen, of steviger ontbijten. veel eten is echt niet per se ongezond, maar dan moeten het wel gezonde dingen zijn natuurlijk.

Misschien moet je meer van die producten eten die je langer verzadigen? Zoals graanproducten,bessen,…

En misschien eet je niet omdat je honger hebt, maar zodat je een bezigheid hebt? Eet op vaste tijdstippen en voel je toch de drang om te eten, pak een kauwgom, drink een glas water,…

Met dat snacken stimuleer je het beloningscentrum in je hersenen, waardoor je weer opnieuw blijf snacken rond dezelfde tijd.

Kortom je moet deze visuele cirkel zien te doorbreken.

ik denk zodat ik een bezigheid heb, maar dat kan ik dus niet stoppen…
denk je dat kauwgom helpt? elke keer als ik de neiging heb kauwgom ofzo nemen?

wat bedoel je daarmee ? x

Ik denk dat je dan te weinig eet. Als je voldoende brood, fruit etc. eet zou je vol moeten zitten en niet steeds de neiging hebben om te gaan snacken. Ik merk ook gelijk als ik een dagje wat minder eet, dat ik veel meer zin krijg in chocola en koekjes enzo, terwijl als ik genoeg brood en zuivel en fruit eet, ik gewoon een lang voldaan gevoel heb. Wat eet je nu zoal op een dag?

eigenlijk kan ik niet te weinig aan brood eten, ik eet 's ochtends meestal een cracker of brood, ik heb ol school 1/2 broodjes, thuis meestal ook nog en ik heb nog steeds de neiging om
te eten

Ik heb het ook hoor… Aan 5 broodjes heb ik niet genoeg, een uurtje daarna heb ik alweer honger, en dan zo’n echt honger gevoel. Ik eet niet wanneer ik geen honger maar.

Hoeveel eet je dan ongeveer ?
Ik heb ook echt een eetverslaving haha,ik kan zo een paar zakken chips op één dag eten en 2 keer patat op één dag ofzo.
Bij mij zie je er echt helemaal niks van,ik ben best wel mager.
Maar misschien moet je de snacks vervangen door bijvoorbeeld wat yoghurt of een bakje ananas ofzo ? Of meer water drinken ?
Want gezond is het natuurlijk niet.

Ik herken dit zo erg!
Ik ben op gezond gewicht maar ik leek altijd dunner, (nu iets minder omdat ik nu gespierder ben) maar mensen verwachtten nooit dat ik zoveel at. Ik zou never ever op diet gaan. Ik ben juist blij dat ik zoveel kan eten Zonder aan te komen. (:

Ik denk het wel, een vriendin van mij had dit ook, alleen at ze niet steeds omdat ze honger had, maar zodat ze ‘iets’ te doen had (kauwen). Sindsdien neemt ze wanneer ze wilt eten maar geen honger heeft kauwgom. Ik weet niet of dit bij jou ook kan helpen, maar je kan het altijd proberen.

Je zegt dat je veel eet? Bedoel je dan veel en ongezond? Of meer in het algemeen, dus ook veel gezonde dingen? Want als je veel ongezond eet, raad ik je aan i.p.v. bv. popcorn te eten voor de tv nootjes, of i.p.v. een koek als tussendoor een stuk fruit? Bessen, bananen, aardbeien,… vullen ook behoorlijk en die zijn gezonder dan koekjes of andere snacks.

ja dan eet je dus niet genoeeeg