Eettips in Rome

Hey hoi,

Over een halfjaar ga ik met school naar Rome. Weten jullie plekjes waar je goedkoop en lekker avondeten kunt kopen? (Géén McDonald’s of iets in die trant, hoewel dat af en toe lekker kan zijn.)

Lekkerste ijs ter wereld (naja ze hebben echt belachelijk veel soorten) uhm in de buurt van het pantheon, met een soort palmboomlogotje. is wel duur voor een ijsje maar echt geweldige soorten ijs. wat dacht je van chocola met peper ijs :stuck_out_tongue:

Haha sorry ik moest lachen: “Over een half jaar”. En dan nu al nadenken over waar je gaat eten hihi :grinning:

Maar ik ben ook in Rome geweest en geloof me; je vindt zelf wel iets lekkers. Ijs kun je op elke hoek van de straat kopen en is overal even lekker, je proeft echt geen verschil hoor :grinning:

^ “Je proeft geen verschil” eeeeeeeeeecht niet waar. Volgens mij heb ik bij dezelfde ijstent gegeten als evieefjuh (iig ook chocola met peper ijs hadden ze daar :'D) en dat was echt het lekkerste ijs dat ik ooit heb gegeten.

Verder, ga niet op een heel groot plein/terras zitten, dan ben je altijd duurder uit dan bij restaurants in kleinere straatjes. In heel Rome staan in elke straat wel een paar kleine stroompjes waar bronwater uit komt (echt waar! niet gewoon kraanwater) dus verspil geen geld aan flesjes water kopen. Wij gingen ook bij school, en we kochten gewoon bij een supermarkt 's ochtends een aantal stukken focacia en wat fruit/koekjes ofzo en aten die dan gedurende de dag als lunch enz, en dan 's avonds uit eten.

Ik ben ook met school uit eten geweest en wij hebben best vaak bij de Carlo Menta (google het) gegeten! Dit was echt superlekker en totaal niet duur!

Ooh geweldig dit topic! Ik ga ook over 3 maanden :slightly_smiling_face:
Dit topic ga ik volgenn!

Nouja ik ben niet zo moeilijk als het om eten gaat haha, ben al gauw tevreden :’) Dus mij boeit t echt niet waar ze het lekkerste ijs verkopen, want je proeft toch alleen het verschil als je het allebei hebt geproefd. En ik kom elk jaar in Italië en kun je zeggen dat in Rome echt niet t lekkerste ijs te koop is, in de kleine dorpjes heb je even lekker ijs :slightly_smiling_face:

In Rome kun je eigenlijk overal wel lekker en goedkoop eten! En loop eens een zijstraatje in, daar is het meestal net iets goedkoper en even lekker!

ik had/heb het probleem daar dat ik álle smaken gehad wil hebben :stuck_out_tongue: maarja voorlopig gaan we niet meer naar rome (als ik met pensioen ga daar de hele dag ijs vreten xD)

ROME IS SUPER ;d

De wijk rondom de Trevifontenn, in het straatje als je naar de fontein kijkt aan de linkerkant ervan. En in Trastavere, is wel aan de overkant van de rivier dus je komt er wat lastiger, maar heel leuk!