eetstoornis?

[b]hallo
ik weet niet echt of dit onderwerp thuishoort maar ik heb een soort van probleem
ik vind mezelf dus te dik ik ben 1.65 lang en weeg ongeveer 50 kilo en ik ben ongeveer een half jaar bezig met afvallen dat lukt aardig maar ik denk dat ik een eetstoornis heb mijn vriendje zegt anorexia. ik ben de hele dag bezig met denken van wel of niet eten en ik ben superbang om nog dikker te worden ik tel ook calorieen. ik heb ook een tijde me eten uitgespuugd en ben daar nu wel mee gestopt. ik wil dus weten of ik een eetstoornis en welke dan. ik durf niet naar de dokter te gaan dus.
wat ik meestal eet op een dag:
ochtend: soms een mueslireep
middag: niks
in de avond: ongeveer een halve opscheplepel groenten en een stukje vlees

xxx[/b]

je bent niet diiiiiik -.-

Nou, je eet in ieder geval geen normale porties. Geven je ouders die halve opscheplepel groenten en een stukje vlees? Zoja, dan vind ik dat heel erg raar van je ouders. Zo krijg je veel te weinig ijzer en andere voedingsstoffen binnen, wat effect heeft op je organen.
Je BMI is prima, niks aan veranderen.
Je moet echt gezonder gaan eten. Gewoon 's ochtends wat brood, 's middags brood mee naar school en wat fruit, 's avonds gezonde porties. kijk hier: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveel-per-dag.aspx

Je kan ook op een andere manier dun blijven.
Je hoeft jezelf niet van alles te onthouden.
Van groeten en andere gezonde dingen wordt je niet dik, zeker niet als je daar ook nog goed bij beweegt!

Anorexia is dat je normaal eet, maar daarna naar de wc gaat om je vinger in je keel te steken. Meestal ben je mager als je Anorexia hebt en weeg je weinig.

Boulimia is dat je zo min mogelijk eet.

Ik heb er niet echt verstand van maar voor zover ik weet ben je goed op gewicht, maar mag je best wat meer eten.
Anders gaat je gezondheid & conditie achteruit en krijg je wel of een nog ergere eetstoornis.

me moeder let er niet echt op ik heb altijd al weinig gegeten want hier kan ik 2 dagen op leven het klinkt mischien raar maar ik wil gewoon niet eten omdat ik echt superbang ben om dikker te worden enzo

juist andersom :blush: anorexia zo min mogelijk eten en soms uitkotsen en boulimia heb je vreetbuien en kots je alles uit dan ben je meestal niet heel mager

Je moet juist eten meid! Op deze manier breek je je hele lichaam af. Het kan zelfs zo ver gaan dat je niet meer ongesteld wordt, niet meer groeit, geen borsten krijgt, onvruchtbaar wordt!
Je moet echt gewoon eten! En hoe minder je eet, hoe groter de angst wordt om dikker te worden…

het is juist andersom wat hierboven wordt gezegd…
Anorexia is zo weinig mogelijk eten
Boulimia is normaal eten en het uitspugen.

Maar maakt verder niet zo uit. Als je maar gezond eet. En wat jij doet is niet gezond. Al ben je op dieet dan eet je nog meer dan jij doet. Lekker bruine boterhammen en veel groente! Succes meid

Het is andersom
Bij boulimia steek je je vinger in je keel.

En het is juist hartstikke slecht om weinig te eten, dan heb je alleen maar meer kans om dikker te worden. Je lichaam gaat elk beetje wat je eet opslaan als reserves en daar word je dikker van. Het is het beste als je naar de dokter gaat, die kan je bijvoorbeeld doorverwijzen naar een dietist die je helpt een normaal patroon op te bouwen. Als je dat combineert met sporten word je niet dik en ben je ontzettend gezond.
Wat je nu doet is echt heel slecht voor je.

Als dat echt zo is, mag je volgens mij inderdaad van een (beginnende) eetstoornis spreken.
Je weet dat het niet klopt wat je doet en alleen kan je er niet vanaf komen/ er niet mee stoppen.
Alleen daarom al zou ik het er met iemand over hebben die je door kan verwijzen/je verder kunt helpen.

Ik vind het echt heel raar dat je moeder er niet op let. Mijn moeder schept altijd op, en doseert alles dus. En als ik niet genoeg drink (dat vergeet ik altijd), gaat ze erachter aan. Maar ik zou oppassen als ik jou was.

aan de ene kant wil ik er vanaf maar aan de andere kant ook weer niet want het voelt fijn om die controle te hebben ik weet dat het superraar en mischien ook wel debiel klinkt maar zo voelt het voor mij het enige stukje controle in me leven

het klinkt mischien raar maar ze zegt gewoon dat het mijn lijf is en dat ik weet wat goed voor me is want ze eet zelf ook niet egt superveel en me zusje ook niet en ik heb ook nooit in me leven veel gegeten

Lol wtf in je OP vraag je wat voor eetstoornis je hebt. Maar wanneer iemand anorexia en boulimia door elkaar haalt ben jij de eerste die dit corrigeert :’) ik kan me vergissen hoor maar vind het nogal aandachttrekkerij, de manier waarop dit op mij overkomt.

sorry hoor maar dat is het niet ik zit hier heel erg mee en ik heb alles opgezocht op internet een paar maanden geleden want ik moest er een werkstuk over houden voor school dus ik weet er best veel vanaf

Misschien is het een idee om langs te gaan bij een gewichtsconsulent, mijn tante is dat en die helpt ook mensen om die te dun zijn en moeite hebben met eten ze gaan in stappen kijken wat je wilt/kunt eten en zo hou je die controle ook nog een beetje.

Waarom houdt er nou niemand zoveel van eten als ik?

ik denk dat het niet voor niets is dat je hier een topic over maakt. ga naar je dokter of zo, dit is echt niet goed en je maakt jezelf alleen maar kapot als je hiermee doorgaat.
en die controle daarmee helpen ze je. ik snap precies wat je bedoelt, geloof me.

ja je bent heel dik en je hebt anorexia én je hebt aandacht tekort.
oke, hoeveel topics zijn er al van; ben ik te dik :pensive:’’?

het helpt vast heel erg als je zo reageert… reageer dan gewoon niet?