Eetstoornis

Ik ben 14 jaar (bijna 15)
Ik ben 1m60 en ik weeg 54.5
Ik woog een paar weken geleden 57/58 kilo maar ik eet een tijdje wat minder omdat ik wil afvalle het begon met minder koekjes en geen chocola of ships maar daarna at ik soms 24u niks en nu eet ik niks tot het avond eten maar als ik dan eet word ik misselijk, ik krijg gewoon niks binnen is dit normaal?
Ik denk eigenlijk dat ik een eetstoornis heb, mensen met een eetstoornis die ontkenne dat en al die dinge dus ik snap zelf nie waarom ik dat niet doe
Ik wil weer zoals eerst kunen eten zoveel ik wil want nu kan dat niet ik word steeds misselijk en ik wil niet dat het slecht met me gaat aflopen
Aub help me
Ik wil dit niet met iemand bespreken dusja

Of jij een eetstoornis hebt weten wij niet. Wij kunnen je hier niet helpen, dus je moet het met iemand bespreken. Dit is niet gezond.

Maar weet je misschien hoe het komt dat ik misselijk word als ik iets eet en dat ik niks binnen krikg? En ik praat er met men vriendje over maar eigk denkt hij dat ik te weinig eet en meer niet

Als jij de gehele dag niks eet en dan ineens wel, is het logisch dat je misselijk wordt. Jouw lichaam kan dat niet aan. Het is ongelofelijk slecht voor jou om te gaan afvallen als je zo jong bent en al helemaal omdat je een normaal gewicht hebt. Het is superslecht wat je nu aan het doen bent en je schiet er niks mee om.
Deze manier is alleen maar schadelijk voor je en je gaat hier alleen maar zieker van worden. Ook ga je er niet van afvallen.
Ga dus weer gewoon kleine beetjes eten. Normaal moet je 6x per dag wat eten.

Ik zou eerder met diëtist gaan praten dan met je vriend om een normaal voedingsschema te leren.

Lieve schat… Ik heb een eetstoornis gehad toen ik even oud en jonger was dan jij. Ook ik heb hier nog altijd last van. Het is zeker mogelijk dat je een eetstoornis aan het ontwikkelen bent, dus wanneer jij aanvoelt dat het de verkeerde kant op gaat, grijp dan alsjeblieft zo snel mogelijk in!!!

Als je lange tijd niets eet, word je hoe dan ook direct misselijk wanneer je iets binnen krijgt. Dat is een natuurlijke reflex, maar kan, in geval van een eetstoornis, ook te maken hebben met jouw geestelijke gezondheid. Eet je bijvoorbeeld met tegenzin? Heb je een enorm schuldgevoel naderhand? Hoe lang ben je hier al mee bezig?

Bedenk je eens waarom je jezelf te dik vind en waarom je het nodig vindt om jouw hele lichaam op een ongezonde manier te behandelen, terwijl er zo veel wél gezonde opties zijn om af te vallen, alleen maar om er ‘mooi’ uit te zien?

En als je dan straks 48 kilo weegt, ben je dan wél tevreden, of vind je dan toch altijd nog een klein plekje dat wel wat dunner kan? Jouw BMI is nu echt perfect… Jouw eetpatroon is niet normaal… Doe voorzichtig, zorg goed voor jezelf. Een eetstoornis wil je ECHT NIET!!!