Eetstoornis en ongesteld

Help!!
Een tijd geleden (3 maanden ofzo) begon ik met afvallen. Ik voelde mezelf te dik en de GGD kwam eraan. Ik woog ongeveer 63 kilo, ik ben trouwens 1.57.
Nu weeg ik rond de 48 kilo denk ik (toen ik bij de GGD kwam woog ik 50 kilo, en dit is wss nu iets minder). Ik ben heel bang om dik te worden dus eet ik maar rond de 600 - 800 calorieën per dag. Soms eet ik op sommige dagen wel 3000 calorieën (binge Eating).
Maar ik ben al voor 2 maanden niet ongesteld geworden! En nu ben ik bang dat dit voor altijd blijft en dat ik later geen kinderen meer zal krijgen. Wat moet ik doen, meer eten? Want ik ben bang dat als ik meer eet ik aankom. Is 1200 calorieën + veel bewegen goed? Ik wil echt heel graag later kinderen krijgen en ik ben trouwens 14 jaar. Hopelijk kan iemand hier antwoord op geven :frowning_face:

Praat hierover met je vader/moeder of maak een afspraak bij de huisarts. Hoe je denkt is niet gezond en daar schaad je inderdaad je lichaam mee.

Een te laag gewicht kan er inderdaad voor zorgen dat je niet meer menstrueert. Dus als je dat wel wil, zal je meer moeten gaan eten en aan moeten komen.

Wanneer je niet meer ongesteld wordt door een te laag gewicht komt dat omdat je in een overleefstand staat. Het is een signaal van je lichaam in staat is een zwangerschap te voldragen. De enige manier om dus wel weer ongesteld te worden is door uit de overleefstand te komen en dus aan te komen. Ik begrijp dat dat met een eetstoornis best lastig is. Je bent natuurlijk niet zomaar op het punt waarop je nu zit gekomen. Dus misschien is het tijd om hulp te vragen en dan onder leiding van een psycholoog/diëtiste aan te komen?

Wat je echt moet doen is professionele hulp zoeken voor je eetstoornis.

49 kilo is helemaal niet te zwaar als je 157 bent. Ik ben 1.60 en weeg 58 kilo. Verder, wat hierboven al is gezegd, zoek hulp en praat met je ouders sterkte x

Zeker hulp zoeken meis! Aangezien je ook eetstoornis hebt staan in je titel weet je zelf ook dat je ziek bent. Probeer alsjeblieft te begrijpen dat je echt enorm ondergewicht hebt en dit totaal niet gezond is. Ook naast je gewicht, krijg je op ten duur nog meer complicaties, je haar valt uit, je wordt ontzettend slap etc. Op jouw leeftijd heb je minstens 2100-2200 cal. per dag nodig. Je mag dus veel meer eten dan je denkt.
Praat er alsjeblieft met iemand over, je gedachtegang is niet goed <3