Eetstoornis deel 2

Hee allemaal,

laatst ben ik een topic begonnen over eetstoornissen dat je je verhaal kwijt kon. Nu leek het me handig om een nieuwe topic te openen waarin je je gebeurtenissen kwijt kan hoe is bijvoorbeeld die dag is gaan met je eetgedrag. Misschien om te zeggen dat je het die dag heel goed hebt gedaan, of om te zeggen dat het helemaal mis is gegaan omdat je bijv. veel te veel heb gegeten (of te weinig) Of als er iets gebeurd is. Of om kwijt te kunnen wat je voornemens zijn en hoe die verlopen. Noem maar op!

Hier komt de mijne:
Ik heb vandaag 3 keer mijn vinger in mijn keel gestoken en ben van plan het noooit meer te doen (dat zeg ik wel vaker) maar ik heb nu een deal: als ik het een week volhoud krijg ik een massage en als ik het niet volhoud moet ik hardlopen samen met degene die mij anders een massage zou geven (en k haat hardlopen)

Jaa maar, het lijkt me dat als je een eetstoornis hebt, je jezelf te dik vindt (duh) en er alles aan doet om af te vallen, dus als je je vinger in je keel steekt, en je verliest, dan moet je hardlopen, maar ookal haat je hardlopen, je wordt er wel dunner van;)

en massage: mensen met een eetstoornis willen niet dat mensen aan ze zitten, dus dat lijkt me sowieso niet

Handig :]
vandaag;
vanochtend naar GGZ jeugd. En nog niks gegeten.
Ga nog niet naar school…
Gister heb ik een beetje avond eten gegeten.
Ik weet nog niet hoe het verder loopt.

Ben het met Nokker eens.

Als je wil praten over je eetstoornis kun je beter naar een site gaan die daar voor bedoeld zijn. Daar heb je meer aan dan op girlscene.
Die mensen kunnen je ook beter steunen en begrijpen je beter dan de meisjes hier.

Ik vind dat je juist op Girlscene je verhaal kwijt moet kunnen.
Ik denk dat hier veel meiden zijn die met hetzelfde probleem zitten,
ik vind het in ieder geval heel fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan!

Hm, je verhaal vertellen enzo is prima. Denk alleen niet dat het slim is om hier neer te gaan zetten hoe weinig je hebt gegeten en wanneer je hebt gekotst enzo, denk ook niet dat dat een erg goede invloed heeft op jullie.

wow kijk dit, zo indrukwekkend om te zien. ik heb net allebei de delen gezien van vel over probleem, een documentaire over meisjes met eetproblemen/klinieken/ervaringen en annorexia dus!
ik zou echt graag iets in die richting willen doen qua werk, maar ik ga toch maar de creatieve kant op.
hier de link; http://veloverprobleem.kro.nl

en ik vind dat je je verhaal hier kwijt kan! niet hoeveel je eet en kotst enzo! maar wat er allemaal achter zit, het gaat niet om je lichaam maar over controle hebben en controle verliezen over je eten/lichaam en gedachtens.

Goh, een groot applaus voor je hoor!
Ik vind jou zo sneu hea, zo geweldig, godsgruwelijk sneu!
Ga lekker op een pro-ana site jezelf opfocken en de hemel inprijzen, maar laat ons hier met rust.

Jeetje,
Jij hebt echt een pyschisch probleem.’
Niemand heeft gezegd dat je hier op moest klikken.
Beetje meer respect voor je medemensen graag.

Helemaal mee eens. Dan wordt het toch weer een soort (wed)strijd, en je blijft je stoornis maar voeden en voeden…

Ik vind dat je echt heel erg lullig doet.
Weetje een eetstoornis wil je niet, het overkomt je.
Dit klinkt heel aanstellerig, maar het is echt zo.

Ik vind niet dat je zo mag reageren,
Hier op Girlscene moet je gewoon je verhaal kwijt kunnen,
en dan moet je niet zo gaan reageren, reageer dan niet!

volgens mij weet je niet eens wat het is.

Ik weet niet of dit echt een heel goed idee is.
Het is prima om je verhaal kwijt te kunnen, daar is een forum voor.
Maar om hier nu te gaan bijhouden hoeveel/weinig je hebt gegeten of bent afgevallen vandaag/vinger in je keel hebt gestoken, is een minder goed idee.

@kraplapje: je wilt helemaal geen eetstoornis! het is een ziekte wist je dat?
je gaat toch ook geen meisjes belagelijk maken die kanker hebben?

ik denk dat het niet echt verstandig is om dit het hier neer te zetten…

agree. ik denk dat als je gaat vertellen hoe weinig je hebt gegeten en hoeveel je hebt gekotst dat je anderen daar misschien wel mee stimuleert. ik vind wel dat je je verhaal kwijt kunt, maar wel oppassen dat je anderen niet gaan stimuleren en beinvloeden.

Nee, maar kanker komt gewoon, dikke vette pech als je dat krijgt.
Een eetstoornis kan je jezelf aan praten en je begint zelf met niks te eten…

ja maar meestal komt het door iets heel anders he, kijk dit maar en ik raad het je echt aan! hierdoor kijk je er anders tegen aan.
hier de link; http://veloverprobleem.kro.nl

Er zijn al meerdere topics over afvallen/aankomen/dieten/hoe dit vol te houden. Helaas, maar dit topic is een beetje dubbel. Ook vertellen of je je vinger in je keel hebt gestoken is niet heel geschikt voor Girlscene. Ik snap waarom je dit hebt geopend, hoop dat je mijn mening hierin ook snapt!