Eetstoornis bij een vriendin herkennen.

Vertrouwenspersoon op school aanspreken.

Schakel een vertrouwenspersoon in op school, een buitenstaander. En eventueel haar ouders. Goed en lief van je dat je haar graag wil helpen!

Wil ze dat wel?

^ het is eigenlijk niet de vraag of ze dat wil… dit klinkt een beetje hard, maar een eetstoornis moet je niet zo licht nemen, mensen kunnen er dóód aangaan. Het is niet zoiets als; wil ze wel hulp bij haar leerwerk of bij het krijgen van die ene leuke jongen. ik vind het heel goed dat je haar wilt helpen!

Maar hoe weet je of dat de goede manier is om haar te helpen?

Omdat op het moment dat er hulpverleners en zorgcoördinators bijkomen, je pas echt opgenomen en geholpen kan worden. Misschien is een opname niet eens nodig, maar kan een goed gesprek met een psycholoog al helpen. Voordat je zover bent, moet je eerst instanties gaan inschakelen. Dit zijn dingen die wij niet kunnen oplossen.

Zal iemand op school inschakelen, eigenlijk zoals de meeste al zeggen.
Als je er ook echt zeker van bent zou ik misschien met een van haar ouders praten. Maar weet niet of je die ouders goed kent en ze vaak ziet. Anders lijkt me dat natuurlijk wel moeilijk…
Maar loop hier niet mee rond. Mocht ze een eetstoornis hebben, dan moet er iemand ingrijpen. Nu zal ze je alles verwijten, straks zal ze je dankbaar zijn.
Want een eetstoornis is een dodelijke ziekte…
1 persoon op school inschakelen kan al 1 stap naar de goede richting zijn.
Minste wat jij helaas kan doen… succes!

Ik ga mee met de rest van de reactie’s hier. Schakel een vertrouwingspersoon in. Eerst zal ze misschien wel heel kwaad zijn en je misschien negeren maar achteraf zal ze je dankbaar zijn, dat weet ik zeker.

denk dat die ouders je dankbaar zullen zijn als je het hun verteld! zij willen tenslotte hun dochter toch ook niet verliezen!

gaat het nou om de ouders of om de dochter?!?

om de dochter natuurlijk. die ouders hebben geen eetstoornis?
misschien die vriendin ook niet, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn!
Goodluck!

Misschien kan je anders zelf eens naar je mentor gaan, en het daar tegen vertellen, dat je denkt dat ze een eetstoornis heeft. Want als ze zelf niets erover vertelt…

Succes !!

Misschien moet je eerst met die vriendin overleggen, anders is het een beetje genaaid…

^ Vind ik niet, want ze wilt toch alleen maar haar vriendin helpen?

Tuurlijk moet je het niet met die vriendin overleggen, want zij zal blijven ontkennen dat ze een eetstoornis heeft en wil al helemaal geen hulp, dus dat kan je maar beter niet doen. En misschien zal ze op het begin boos op je zijn, maar uiteindelijk is ze je dankbaar (kan wel een tijdje duren maarja). Het is een keuze tussen een boze vriendin hebben of een vriendin hebben die uiteindelijk in het ziekenhuis beland omdat ze teveel is afgevallen. Dus ik zou het zeker tegen een vertrouwenspersoon vertellen. En niet zeggen dat ze dun is en veel is afgevallen, want dat motiveert haar alleen maar meer om af te vallen!

Ik heb zelf ook een vriendin met een eetstoornis gehad. Ze praatte er eigenlijk nooit over, maar het was gewoon duidelijk dat het wel zo was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet naar iemand op school zou gaan, omdat meestal degene waar het om gaat, jou vriendin dus, het niet leuk vind als dit zegmaar onder leraren/een docent bekend wordt. Misschien is dit op jou school wel goed geregeld met een vertrouwenspersoon, maar een mentor kan vaak heel weinig doen. Ik zelf ben met haar en een andere vriendin in gesprek gegaan, en hebben haar toen verteld dat wij willen dat haar ouders het weten. We hebben zeg maar tegen haar dus verteld dat we haar ouders zouden inlichten zodat zij het wel zou weten.
Daarna heeft toen mijn moeder haar ouders gebeld om het te zeggen.

Stel nou dat het niet zo is? Dan zit zij met de shit!