Eetprobleempje

Ik eet heel erg onregelmatig - slecht, vooral op schooldagen.

  • Ik eet nooit ontbijt, waardoor ik in vakantie’s altijd buikpijn krijg als ik s’ochtends eet
  • Soms sla ik s’middags maaltijden over
  • En als ik depri ben s’avonds ook

Nou heb ik gisteren, 8 magnums op.
Ik weet niet waarom, had gewoon zo’n behoefte aan chocolade ijsjes. :3

Iemand een idee om goed-gezond-regelmatig te eten ? :grinning:
Alvast bedankt, :wink:

Kusjeeeesss

Dwing jezelf in elk geval tot het eten van ontbijt, je lichaam heeft echt energie nodig na een lange nacht zonder voedsel. En probeer eens volgens lijstjes te eten die je van te voren maakt, bij 2 boterhammen ontbijt, 2 bij de lunch en nog flink wat tussendoor zoals fruit.

Begin anders (wanneer school begint is misschien handig) met een ritme op te stellen. Dus Ontbijt-tussendoor (eerste pauze op school?)-lunch (tweede pauze op school?)-tussendoor (weer thuis)-avondeten-tussendoor. Als je het moeilijk vindt om goed te ontbijten, begin dan klein, met bijvoorbeeld fruit en/of een schaaltje yoghurt en dat dan langzaam opbouwen. Je zult zien dat je op een gegeven moment echt trek krijgt in de ochtend :slightly_smiling_face:
En met een ritme qua eten, zal je misschien minder snel geneigd zijn om zoiets als 8 magnums te eten :wink:
Bezoek anders een keertje de website van het voedingscentrum, die geeft advies over hoeveel en wat een meid van jouw leeftijd ongeveer moet eten. En vraag ook je ouders om advies en steun, zodat zij bijv samen met jou wat kunnen ontbijten enzo

-

Ik sla in de vakantie altijd mijn ontbijt over, omdat ik houd van uitslapen. En dan kom ik pas 12 uur m’n bed uit en dan heeft het geen zin meer om nog te gaan ontbijten, aangezien ik dan alweer bijna ga lunchen. Maar als ik dan een keer vroeg op moet, dan moet ik dus wel gewoon ontbijten en dan krijg ik ook altijd buikpijn; misselijk gevoel; hoofdpijn enzo. Maar na een tijdje gaat het wel weer. Ik denk dat je lichaam gewoon eraan gewend raakt en dat je je daarom niet zo goed voelt. Dus je moet gewoon een goed ritme/ritueel inbrengen, zodat je lichaam eraan gewend gaat raken. En als je niks aan mijn bericht hebt, dan kan je ook nog op google kijken of daar nog tips staan ;’)!

Op de basisschool ontbeet (?) ik ook nooit. Toen dwong ik mezelf, volgens mij bron ik gewoon met drinkontbijt, toen wat minder drinkontbijt + een cracker/beschuitje ofzo. En dan inderdaad opbouwen. Nu heb ik echt reuzehonger als ik wakker word en als ik ook maar een half uurtje wacht word ik gewoon misselijk van de honger! En dan wil je écht wel eten, geloof me, dan vergeet je het nooit meer :slightly_smiling_face:.
En inderdaad; op school krijg je vast wel een goed ritme, gewoon elke pauze weer iets eten en zorg dat je gezonde dingen bij je hebt en koop niks in de kantine.

Mijn dieetiste zegt tegen mij, dat je 3 maaltijden en twee tussendoortjes per dag nodig hebt. Het beste is om op tijd op te staan (liefst voor 9 uur 's ochtends), gelijk te ontbijten en om de 2 1/2 à 3 uur iets te eten. Zo heb je regelmaat en krijg je 's avonds geen honger.

Ontbijt kun je idd het beste opbouwen, bijvoorbeeld: eerst een tijdje een bakje yoghurt ontbijten, dan yoghurt met muesli en daarna overstappen op brood (eerst wit, dan bruin en dan volkoren). Zo raak je langzaam aan eten 's ochtends gewend. Ontbijt moet je nooit overslaan, je hebt het nodig om je verbranding op te starten en ervoor te zorgen dat je genoeg energie hebt de hele dag.

dwing jezelf, want zo gaat 't echt niet goed, 's ochtends, begin gewoon met een cracotte, omdat je zegt dat je anders buikpijn krijgt, & dan een beschuit, cracker, 2 crackers brood. tadaa ;p.

precies, of een bakje muesli ofzo. Zo kun je ook beter leren op school enzo, anders gaat het veel lastiger denk ik met niets op, en soms dan zoveel…

Ugh, ik kan ook geen ontbijt door mijn keel krijgen. Muesli vind ik smerig.

Al die tips hierboven dus en :
check de gezond eten-topics, en probeer die lijstjes te volgen. Na een tijdje komt je eetlust wel terug.

Ik zou het probleem met je moeder bespreken, zij kan je helpen goed de ontbijten, lunchen en avondeten en snoep verstoppen voor als je een vreetbui krijgt.

Ik ben nieuw hier , maar ik wou toch graag ff reageren op wat jij gezegd hebt.
Ik heb zelf last gehad van een eetprobleem , ik at ook soms niks, om my daarna vol ijsjes te proppen fso.
Maar ik wil gewoon zeggen dat ons lichaam eigelijk wél veel voeding nodig heeft, het beste is om 6keer per dag te eten.
Gewoon een ontbijt, dan 2uurtjes later een yoghurt ofso, dan middag eten, rond 3/4 uur dan een koekje fso of iets dat je graag hebt (zo voorkom je dat je erna naar de magnums grijpt) en dan avond eten en je kan dan s’avonds nog een stuk fruit eten . :slightly_smiling_face:
Ik hoop da je er iets aan hebt, want zo doe ik het toch & het helpt echt!

Heee. Ik ben nieuw, maar ik wil je toch graag helpen. Mijn moeder is dokter, dus die let heel erg op wat ik eet, dus ik weet ook aardig wat :slightly_smiling_face: Ik denk dat je een eetschema op moet stellen, gewoon een lijstje maken met wat je dagelijks moet eten. En als je je daar aan houd beloon je jezelf. En als je jezelf er niet aan houd mag je bijvoorbeeld de volgende dag geen suiker ofzoo (ook nog goed voor puistjes (a)) Ik heb zelf ook een probleempje, en misschien kan iemand mij daarmee helpen. Ik ben heel erg lang 1.86 en ik weeg 56 kilo. Ik heb absoluut geen anorexia, omdat ik niks uitkots en ik vind mezelf ook zeker niet dik, eerder dun. Maargoed. Ik merk de laatste tijd dat ik minder eet, ik kan gewoon niet meer!! Ik zit heel snel vol, en ik vind dat heel stom, want ik wil juist graag aankomen. Hebben jullie tips :flushed:
xxxxxx Madeleine

Oké dat je niet ontbijt is best wel ernstig.
Ontbijten is namelijk de belangrijkste maaltijd van de dag. Je hebt het nodig om je goed te kunnen concentreren op school en voor de energie die je nodig hebt op een dag.
Nou kun je moeilijk in 1 keer beginnen met 's ochtends ontbijten. dus je kunt het beter opbouwen:

dag 1 een cracker met beleg wat jij lekker vind
dag 2 een cracker met zoet beleg + 1 cracker met kaas/vlees ofzo
dag 3 3 crackers
dag 4 2 crackers en een beschuitje
dag 5: 1 witte boterham (wit vult niet zo goed)
dit het hele weekend volhouden
dan de week daarna
dag 1: 1 witte boterham + 2 crackers
dag 2: 1 bruine boterham
etc totdat je bij 2 buirne boterhammen komt.

Dit is echt niet goed!

Heel veel mensen hebben geen trek in ontbijt 's ochtends, terwijl dit het belangrijkste ontbijt is!
eigenlijk raar dat we in Nederland warm avondeten eten, aan het eind vand e dag heb je helemaal niet zoveel eten meer nodig.
Wat je 's ochtends en 's middags eet, geeft je energie om de dag door te komen. :wink:

Ik zou gewoon 3 maaltijden per dag nemen en als ontbijt iets wat licht verteerbaar is (beschuit, crackers, cornflakes of muesli enz). Later kan je dat evt wat zwaarder maken naar bruin brood e.d.

's middags ook gewoon brood eten, en tussendoor wat fruit enz.

en 's avonds gewoon warm eten. :]

als je het zelf lastig of veel vind kan je misschien meerdere keren per dag eten, bijv 4x of 5x per dag? Dat je alles verdeelt zegmaar. ;]

enne; geen 8 magnums meer eten op een dag he ;p

drink dan ieder geval melk in de ochtend ik eet ook nooit in de ochtend … maar ik hoorde van een vrouw dat het heel goed is en misschien kom je nu niet aan? maar later wordt je een vet mormel dus doe er nu wat voor!