Eetpatroon

Hee!

Ik heb een probleempje, ik heb echt een verpest eetpatroon wat ik niet meer normaal krijg. 's Ochtends krijg ik geen hap door mijn keel, maar ik eet wel elke ochtend een broodje. Op school heb ik al honger voor de eerste pauze, dus dan eet ik meestal; al twee van de drie bruine bolletjes die ik meestal meeneem op. Nou ja, dan gaat het wel weer en heb ik rond een uur of 1/2 weer honger, en dan eet ik mijn derde en soms zelfs nog een vierde op. Dan gaat het wel goed, eet ik gewoon avondeten tot ik écht vol zit, maar dan zo rond een uur of acht 's avonds, (nu dus) krijg ik echt vreselijke honger. Geen zin-in-chips honger, maar echte honger waarbij ik het gevoel heb dat ik ga flauwvallen als ik niet eet.
Hier wil ik graaf van af, maar hoe moet ik dat in godsnaam doen?

Liefs!

Probeer 's ochtends eens iets als Brinta (pap). Dat is vloeibaar en niet zo droog in je keel.
Voor in de pauzes is het helemaal niet erg dat je 2x2 broodjes/boterhammen eet :slightly_smiling_face:
's Avonds na het eten kun je beter iets van kwark eten (doe er wat siroop bij en wat rozijntjes, of kwark al in een smaakje)

Heb daar zelf ook last van! Maar probeer anders om sochtens ook flink wat water te drinken en misschien eerst aankleden, douchen en opmaken voordat je gaat eten want dan ben je wat langer wakker en kun je misschien beter eten! Misschien ook fruit meenemen voor als je tussendoor honger hebt?

Ik heb het meer over 's avonds, niet over het ontbijt dat is wel goed. (:

Ik eet als toetje altijd yoghurt, en dan ook nog eens kwark lijkt me wel veel. of niet?

hmm anders moet je misschien het toetje later eten? en dus over de dag verspreid vaker iets kleins. En inderdaad misschien iets bij de kwark doen zoals pianissimo zij!

Drink je wel genoeg water verdeeld over de hele dag? Zo’n 1,5 liter!
Je lichaam/hersenen weet vaak niet het verschil tussen honger en dorst. Als je weinig drink per dag en dit gaat aanpassen zal je in het begin veel moeten plassen. Maar uitendelijk wordt dat minder!

Ik had ook echt verschrikkelijke eetbuien en alsnog ben ik een grote eter, maar wat helpt is idd genoeg drinken en eraan denken elke twee uur iets te eten. Zo blijft je lichaam gevult en heb je minder eetbuien. Als dit dan over is kun je terug gaan naar de drie maaltijden met kleine tussendoortjes als je echt wil snoepen. Is mij ook gelukt! :grinning:

• Veel drinken.
  • Drink/Eet yoghurt: het geeft je een langdurig gevoel dat je vol zit.
  • Of ga naar de huisarts/diëtiste

hmm… naar mijn idee klinkt het alsof jouw eetgewoontes niet goed zijn. Niet wat je eet, maar hoeveel en wanneer. Ik heb zelf ook dat ik na het avondeten altijd honger heb, maar dan neem ik meestal iets van fruit of yoghurt.

Wat ik denk dat je moet doen:

• 5 a 6x per dag eten (dus ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - avondeten (- evt. nog een tussendoortje)
  • rond 10/11 uur een koek eten zoals time out (die graanbiscuits zijn erg lekker en vullen goed) of ontbijtkoek. zo hou je het iets langer vol tot lunch en eet je meteen niet zo heel veel.
  • rond 3 uur iets klein eten zoals een stuk fruit/groente of iets van een koekje. ik weet niet hoe gezond je eet, maar dat is aan jou.
  • veel drinken

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, het duurt meestal wel iets langer voordat je patroon helemaal omgegooid is. Ik ben er nu mee bezig vanwege mn gewicht en ik haat vakanties, dan gaat mijn hele patroon helemaal naar de klote. Maar succes!

Als je ook het gevoel hebt dat je flauw valt is het misschien slim dat je naar de dokter of dieetiste gaat?

zoals wat hierboven gezegt is en rustig eten je hersens doen er 20 min over om een vol gevoel te krijgen als je bv als tussendoor 1 bescuit eet dan zal je in het bnegin heel erg honger hebben maar na 20 min is dat over

Om de 2 uur proberen te eten.
Kleine porties, en groente/fruit.