Eetlust remmers?

Hee, ik heb een vraagje

Ik weet van mezelf dat ik heel graag/makkelijk grijp naar koekjes, chips, tosti’s met veel saus, patat, mac donalds en noem maar op. Maar ik wil dat graag veranderen. Ik wil een beetje afvallen, en dat door dus minder te eten. Ik kan nu zo 2 zakken chips achter elkaar eten, en dan nog een bord patat. (ben verder niet echt dik ofzo)
Maar als ik dus die dingen vervang door brood of fruit enzo, dan zit ik echt niet vol. (ik heb het 3 dagen geprobeerd, maar werd echt gek van dat honger gevoel) Nu zoek ik dus een oplossing, en ik dacht aan eetlust remmers.
Heeft iemand verstand daar van? Is dat slecht, of helpt het echt niet? Of weten jullie iets anders?

Ik sport ook al, maar na het sporten heb ik juist honger. Dan eet ik juist meer dan ik wil. Het ligt er echt aan dat ik echt neig naar vet eten, wat me maag vult naar mijn idee. Zit ik hier fout mee, of is dat echt iets in me hoofd?

Nogmaals: Heeft iemand hier verstand van? Zijn eetlust remmers slecht/helpt het niets, of is dat niet mijn oplossing?

Dát zou ik echt niet gaan doen.
Denk dat dat nog slechter is dan ongezond eten.

Probeer bananen bijvoorbeeld, die vullen écht wel.
Je bent ook gewoon puber, dan is het ook normaal dat je snel grijpt naar ongezond eten. Probeer gewoon eerst gezonde dingen te eten, zodat je al een beetje vol zit. Dan kun je daarna altijd nog een klein beetje nemen van een snack oid.

Sowieso is dat niet echt goed voor je lichaam :’)

Maar eetlustremmers remmen je EETLUST, en niet GOESTING. En dat heb jij.

heb gehoord dat als je honger hebt je tanden moet poetsen xD

Twee glazen water drinken voordat je gaat eten, hoorde ik van een vriendin.
Ik heb ook een beetje dat probleem, ik kan zo twee zakken chips op. Ookal eet ik me dan helemaal vol met fruit, ik moet fastfood.
Ja, dat komt aardig in de buurt van verslaving.
Ik ga binnenkort sporten, hoop dat het daardoor verminderd.

die zijn absoluut niet goed voor je!!
Dus ik zou ze zeker niet aanraden, want er kunnen hele nare bijwerkingen aan zitten. trust me, i know first hand.

probeer meer te drinken, vaak haalt je lichaam dorst en honger door elkaar.
Jij hebt meer gewoon ZIN in eten, in plaats van honger. Je mag er best aan toe geven, maar eet dan een handje chips in plaats van 2 zakken. En eet voor de rest gezonde dingen. In het begin zal dit wel eventjes moeilijk zijn, maar je raakt eraan gewend.

succes!

Oke dankje :slightly_smiling_face:
Ik zag die eetlust remmers bij de drogist staan waar ik stage loop. Leek me wel handig. Maar ja klopt, ik heb meer zin om te eten in plaats van dat ik echt honger heb. Ik ‘praat’ mezelf honger aan om het zo maar te zeggen haha.

En dat tandenpoetsen klopt bij mij niet haha

Je hebt volgens mij geen honger maar gewoon trek…
Ik zou er niet aan beginnen :wink:

Soms moet je ook even ‘afkicken’ van eten. Als ik een tijd veel chips friet cola enzo heb gegeten een paar dagen dan gaat het de dagen erna slecht, wil ik weer naar die dingen grijpen. Maar als ik dat dan afbouw en tijd weer gezond heb gegeten vraagt mijn lichaam er niet meer naar.

^idd

Het enige wat helpt lijkt mij hard zijn voor jezelf :slightly_smiling_face: En als je de neiging hebt als je aan het eten bent veel te veel te eten, moet je langzaam eten :slightly_smiling_face: Dus gewoon opscheppen wat genoeg is, dat langzaam opeten en dan even wachten, want het duurt 15-20 minuten voor je maag/darmen het signaal aan je hersenen doorgeven dat je genoeg gegeten hebt :slightly_smiling_face:

Wat bij mij ook altijd helpt als ik trek heb in chips ofzo, is dat ik eerst zoals Lacrima zei een paar glazen water drink, en dan een klein bakje pak waar ik een beetje chips in doe. Dan de zak weer dichtdoen en terugleggen in de keukenla, en het dan in de woonkamer pas gaan opeten. Staand in de keuken vanuit de chipszak at ik hem ook altijd bijna helemaal leeg haha, maar als je schaaltje leeg is heb je minder snel de neiging om nog veel meer te gaan halen.

wut?

^hierdoor heb je een mint smaak in je mond, en hebben de eerste paar dingen die je daarna eet een bijsmaakje…

Weetje… je moet eerst gaan kijken of je daadwerkelijk honger hebt of dorst. 50% van de tijd denk je honger te hebben, maar heb je eigenlijk dorst.
Dus, pak eerst een glas water/thee en heb je daarna nog steeds honger, dan moet je dus iets eten. Probeer dan dingen te eten die vullen: volkoren boterhammen, fruit, yoghurt.
Je zei dat je veel chips enzo eet… stop daar dan niet opeens mee, maar bouw het af. In plaats van dat ene zakje chips eet je dan een appel ofzo, maar voor de rest eet je wel nog hetzelfde. Zo bouw je namelijk langzaam een gezond eetpatroon in je levensstijl en dan raak je eraan gewend. Opeens al je suikers uit je voedselpatroon te halen creeërt een afkickeffect: krijg je heel erg veel zin in suikers en dan ga je er veel meer van eten. Doe je het langzaam aanpassen, dan krijg je niet zo’n afkickeffect, maar kickt je lichaam wel wat af van al het ongezonde :slightly_smiling_face:

Ik zou niet aan de eetremmers gaan… dat is chemische troep en je vervuilt er lijkt me je lichaam mee…