eetbuien

weet iemand hoe je eetbuien kan beheersen?
ik zou het namelijk wel fijn vinden als ik slank blijf…

Helaas niet… Als ik dat zou weten was al mijn vet gewoon plots verdwenen :’)

Je tanden poetsen als je iets wil eten? Dan zit de smaak van tandpasta in je mond en heb je helemaal geen zin meer om iets te eten. En als je echt honger hebt een glas water drinken.

Een flesje water bij de hand hebben en wanneer je een eetbui voelt opkomen dan moet je gaan drinken…

^Die twee dingen werken bij mij dus echt niet.
dat glas water werkt voor ongeveer 2 minuten, dan is je honger gevoel weer terug.
ik zou gewoon eten als je honger hebt. maar pak dan fruit, brood, rijstwafels, gezónde dingen.
eet je daar een beetje ‘vol’ van, dan kan je daarna altijd nog iets nemen wat minder gezond is. maar omdat je dan al wat gegeten hebt, eet je dan niet meteen heel erg veel daarvan.

Mee eens!

Food&Sport topic misschien daar info ?

dat is juist het probleem, bij die vreetbuien heb je geen honger maar gewoon ontzettend zin in vet eten :stuck_out_tongue: ik heb niet echt dé oplossing ofzo maar ik merk wel dat ik deze buien sneller krijg als ik de hele middag lui zit te wezen achter de computer ofzo, en minder als ik heb gesport (raar maar waar.) dus ga eens een uurtje naar de sportschool, alleen of met een vriendin. en eet daarna gewoon een banaan ofzo en dan zal je merken dat je echt gelijk vol zit :open_mouth:

Als je een eetbui voelt opkomen helpt het weleens om je tanden te poetsen of een stukje te gaan wandelen ofzo. Iniedergeval afleiding zoeken.

Als je een eetbui voelt opkomen helpt het weleens om je tanden te poetsen of een stukje te gaan wandelen ofzo. Iniedergeval afleiding zoeken.

Wowie dat zijn veel dubbelposts.

Maar tandenpoetsen of kauwgum nemen, dat verpest mijn eetlust altijd wel.

Ik denk dat afleiding het beste werkt, gewoon ergens mee bezig zijn, als ik me een beetje zit te vervelen op de bank ga ik ook steeds zitten denken ‘hmm zal er nog iets te eten liggen in de keuken?’

afleiding.
+ ik heb dit ook heel erg gehad en toen heb ik met mijn diëtiste een soort overzicht gemaakt met WAAROM je wil eten en WAT je ermee wil bereiken. als je het voelt opkomen kijk ik daarnaar, dat helpt je vaak bewuster te eten en niet zonder erbij na te denken.