Eetbuien

Een onderwerp dat waarschijnlijk al vaak besproken is op dit forum: eetbuien.
Afgelopen jaar heb ik mijn eten en sport echt heel erg verbetert, van 0x naar 4/5x per week en een veel gezonder dieet. Alleen, ik zit op een super super stressvolle studie met erg lange dagen en erg veel werkuren. In mijn laatste weken van een semester gaat mijn eetpatroon al-tijd fout: vaak ben ik zo zenuwachtig, uitgeput en moe, dat ik s’morgens niets door mijn mond krijg en s’avonds enorme eetbuien heb…

Ook al ben ik echt al een heel eind gekomen en ben ik daar erg trots op, ik zou graag nog van die eetbui momenten die ik nog heb willen afkomen omdat die helemaal niet bijdragen al mijn al rotte gevoel van de laatste weken! Heeft iemand toevallig tips of ervaringen met stress eten?

je kan proberen te mediteren of praat gewoon met iemand, zeg alles wat je dwars zit, daarna zal je je opgelucht voelen en kan je misschien 's ochtends gewoon weer eten waardoor je geen eetbuien 's avonds meer hebt. Als je nog steeds veel stress ervaart raad ik aan hulp te zoeken bij psycholoog of andere deskundige op dit vlak.

Bedankt voor de tips, het is gelukkig nog maar 1 semester en daarna zou mijn leven hopelijk wat minder stressvol worden, verder zou ik er mee proberen te blijven dealen.