eetbuien

Hee meiden (:

• sorry als dit topic al bestaat, ik kon het niet vinden -

Ik heb overgewicht en al heel vaak geprobeert af te vallen door gezonder te eten maar na een paar dagen krijg ik eetbuien (in een korte tijd eet ik hele zakken chips, chocolade, snoep etc). Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan veranderen maar hierdoor lukt het me steeds niet om af te vallen ):

iemand tips ?

liefs.

Tja… Het enige wat ik kan zeggen is wilskracht.
En zorgen dat je die dingen niet meer in huis hebt maar in plaats daarvan fruit, noten, yoghurt dat soort dingen.

Geen pinda’s. Pinda’s zijn erger dan chips.
En ik heb hetzelfde als jij eigenlijk, ik eet de hele dag door als het kan. Ik heb gewoon geluk dat ik niet snel aan kom. Ik zou echt niet weten wat je eraan kan doen, ik zou t zelf graag ook willen weten.

Pinda’s zijn niet erger dan chips. Er zitten wel calorieen en vet in, maar het vult veel beter en er zitten echt ladingen gezonde stoffen in.

Ongezouten pinda’s zijn echt niet ongezond! Zelfs gezond ja.

Zorg dat je het niet in huis hebt of dat het op een plek verstopt zit waar jij het niet direct ziet/kan vinden. Als je een eetbui voelt opkomen, neem dan een kop thee en ga naar boven laptoppen/lezen/slapen oid. Of kleed je snel om en ga sporten. Na het sporten is vaak de frustratie die de eetbui veroorzaakt er een beetje uit én heb je weer een motivatieboost om gezond te eten. Dat heb ik in ieder geval altijd, als ik 's ochtends hardloop ofzo, voel ik me helemaal goed en wil ik de rest van de dag gezond doen.

In de eerste plaats niet te weinig eten als je op dieet bent, want als je heel veel honger hebt, heb je meer kans op vreetbuien. Probeer altijd voordat je wilt gaan snacken eerst een glas water te drinken als je daarna nog steeds wilt eten kun je het beste een stukje fruit nemen en als je dan nog honger hebt een boterham oid. Ik snack zelf persoonlijk graag op augurken ofzo ik vind ze echt heel erg lekker en vervangen voor mij chips en dat soort dingen.

Voldoende eten (gezonde producten) zodat je niet gaat hunkeren/trek gaat krijgen in chips/snoep.
Ontbijt bijvoorbeeld met twee boterhammen met pindakaas en eet daarnaast een bakje fruit
Als tussendoortje dan twee rijstwafels of een belegde boterham oid
Dan lunchen met 3 boterhammen (of twee) met beleg
Weer een tussendoortje, stuk fruit of schaaltje noten (geen borrelnootjes)
Avondeten voldoende groente, rood vlees (geen bewerkt/rest vlees) en toe een schaaltje yoghurt met fruit
Dan s’avonds nog een tussendoortje, nog een bakje yoghurt met rozijnen, handje gedroogde abrikozen oid

Light en 0% vet yoghurt/melk/andere producten moet je niet nemen. Daar zijn juist alle goede vetten en suikers uitgehaald die je lichaam nodig heeft, en er zijn allemaal kunstmatige stoffen in gedaan waar je lichaam niks mee kan. Je kunt trouwens ook beter volle yoghurt nemen dan gewone, het vult namelijk beter en is gezond.
Liefss!

Ik had precies hetzelfde… Gewoon gaan sporten of schoonmaken als je een eetbui heb… is die daarna weg :slightly_smiling_face: En daarnaast vind je het zonde (als je veel sport) om nog veel te eten!

omg ik heb echt hetzelfde. succes ermee want ik weet hoe vervelend dat isssssss :sob::muscle:

ja wilskracht is heel belangrijk in dit proces. het lukt niet zomaar om je eetpatroon om te gooien. ik adviseer je ook niet om nooit meer te genieten van een bakje chips. neem zo nu en dan wat lekkers, anders ga je er teveen naar verlangen.

en als je een eetbui krijgt, probeer dan eerst heel veel water te drinken en fruit te eten zodat je een vol gevoel krijgt